تیم ملی والیبال در دومین دیدار هفته دوم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ مقابل برزیل قرار گرفت و تن به شکست داد.
کد خبر: ۲۵۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 24 June 2016
 تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت 18:30 امروز (جمعه) در کشور صربستان دومین دیدار هفته دوم لیگ جهانی والیبال 2016 را مقابل برزیل آغاز کرد و در نهایت مقابل شاگردان برناردو رزنده 3 بر یک شکست خورد.

سرمربی آرژانتینی تیم ایران برای شروع این بازی مثل بازی گذشته از سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، جواد معنوی‌نژاد و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. دو تیم برای هفتمین بار در لیگ جهانی به مصاف هم می‌رفتند که نتیجه 6 بازی قبلی، 3 پیروزی برای هر تیم بود. تیم ایران پیش از این بازی، تنها تیم لیگ جهانی بود که تعداد بردهایش مقابل برزیل از باخت‌هایش کمتر نبود.

فشار تیم ملی برزیل در این دیدار از نقطه سرویس شروع شد، جایی که ریکاردو لوکارلی توانست 5 امتیاز سرویس متوالی به دست آورد. علاوه بر این عدم هماهنگی در دریافت اول در تیم ایران باعث شد تا برزیلی‌ها تیم برتر میدان باشند و 25 بر 15 ست نخست را به سود خود رقم بزنند.

بازیکنان ایران در ست نخست، 10 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز دفاع و 5 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم برزیل، 14 امتیاز از اسپک، یک امتیاز دفاع، 4 امتیاز از سرویس و 5 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

برزیلی‌ها نقطه ضعف دریافت ایران را پس از بازی نخست مقابل این تیم در برزیل و بازی روز قبل مقابل بلغارستان به خوبی تشخیص دادند و سعی کردند سرویس‌های قدرتی خود را بین 2 دریافت کننده ایران یعنی معنوی‌نژاد و مباشری بزنند با این حال بازیکنان تیم ایران با استفاده بهتر از توپ‌های برگشتی و دفاع روی تور، توانستند تیم برتر میدان باشند و در حالی که 16 بر 13 پیش بودند برای وقت استراحت نزد مربی خود بروند. در این ست، میرزاجان‌پور و بهبودی هم به جای معروف و محمودی به کار گرفته شدند. برناردو رزنده در امتیاز 20 بر 15 به سود ایران، تقاضای وقت استراحت فنی کرد. 5 امتیاز اختلاف با سرویس‌هایی که به هدر رفت و اسپک‌هایی که به تور خورد به یک امتیاز رسید. لوزانو در آخرین وقت استراحت خود به شاگردانش گفت که فقط دقت کنند و خونسرد باشند. در نهایت این ست با نتیجه 26 بر 24  به سود ایران تمام شد.

بازیکنان ایران در پایان ست دوم، 26 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز دفاع، یک پوئن مستقیم سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم برزیل، 29 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز دفاع، 5 امتیاز از سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.


بازیکنان برزیل در ست سوم بر خلاف شاگردان لوزانو از قدرت حملات خود به خوبی استفاده کردند و از حریف آسیایی خود پیش افتادند. اشتباهات زیاد به دلیل عدم تمرکز و انرژی کافی، نقطه ضعف بارز بازیکنان در ست سوم بود که با نتیجه 25 بر 16 به سود برزیل تمام شد.

بازیکنان ایران در پایان ست سوم، 37 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز دفاع، یک پوئن مستقیم سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم برزیل، 43 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز از سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

ست چهارم با افت روحی بازیکنان ایران همراه بود و شاگردان لوزانو 11 بر 3 از حریف عقب افتادند. تلاش بازیکنان ایران و تعویض‌های لوزانو هم در ادامه سودی برای ایران نداشت و اختلاف به حدی نبود که قابل جبران باشد. ست چهارم و آخر با حساب 25 بر 17 به سود برزیل تمام شد تا میزبان المپیک 2016، برای دومین بار در لیگ جهانی 2016 برنده بازی با ایران شده باشند. این سومین شکست تیم ایران در مقابل 2 پیروزی مقابل آرژانتین و بلغارستان بود.

بازیکنان ایران در پایان این بازی، 47 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز دفاع، یک پوئن مستقیم سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و مقابل تیم برزیل، 57 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز دفاع، 7 امتیاز از سرویس و 27  امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین بازی هفته دوم لیگ جهانی از ساعت 21:30 فردا (شنبه) به مصاف تیم ملی صربستان می‌رود./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار