ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پرونده ی پذیرش دستیار تخصصی:
به گزارش تابناک تبریز، با گسترش دامنه اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی سال ۱۳۹۵ در پی تغییرات اعمالی در نحوه محاسبه نمرات کل و تاثیر ۱۵ درصدی سوابق تحصیلی درآزمون مذکور از طرف مرکز سنجش پزشکی وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، ازهفته پیش اعتراضاتی از سوی دانشجویان رشته پزشکی به مصوبه مذکور شده است.
کد خبر: ۲۵۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 25 June 2016
به گزارش تابناک تبریز، با گسترش دامنه اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی سال ۱۳۹۵ در پی تغییرات اعمالی در نحوه محاسبه نمرات کل و تاثیر ۱۵ درصدی سوابق تحصیلی درآزمون مذکور از طرف مرکز سنجش پزشکی وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، ازهفته پیش با تقدیم دادخواست معترضین به دیوان عدالت اداری کشور و با انعکاس خبر آن در جراید و خبرگزاری ها و نشریات کشور و مصاحبه های طرفین این اختلاف ، هم اکنون این اعتراض به روند محاسبه نمره داوطلبین آزمون دستیاری تخصصی  وارد مرحله جدیدی شده است.خبرها حاکی از واکنش و ورود جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع و درخواست کتبی آنان از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، جهت تعدیل مصوبه و بررسی جامع و ارایه راهکار جایگزین برای آن ، است.همچنین شواهد نشان میدهد که کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز احتمالا در هفته جاری به این مسیله ورود و برای بررسی آن تشکیل جلسه خواهند داد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۰
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
زنده باد نمایندگان شریف مجلس.امیدوارم باهمت شماسروران ودیوان عدالت اداری دراین ایام مبارک بالغواین مصوبه ناعادلانه،شاهدتضییع حقوق داوطلبین نباشیم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
به امید خدا عدالت اجرا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
اگر قرار باشد معدل و نمره پیش کارورزی از دانشگاهها و وزارت بهداشت استعلام نشود، مسلما افراد بی شرافتی که به دروغ نمره ای بالاتر از نمره خود را موقع ثبت نام وارد کرده اند، جای افراد دیگری را گرفته و حتی اگر توسط دانشگاه و سنجش هم در زمان ثبت نام مشخص گردد و این افراد اخراج بشوند، باز سودی برای افراد بعدی که حقشان ضایع شده نخواهد داشت. لذا بهترین راه این است که در مورد نمرات اعلامی استعلام شود حتی اگر 1 ماه دیگر هم اعلام نتایج طول بکشد. در غیر اینصورت اگر سوابق اعمال نشود بهتر است.
دکتر نوشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دست همه نمایندگان مجلسی که با بی عدالتی مبارزه میکنن درد نکنه....دست مریزاد به غیرتشون!!!! تصویب این مصوبه بیعدالتیه محضه!!!
وایو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از نماینده های عزیز و دلسوز کشورم سپاسگذارم و برای این حمایت منطقی و قانونی از ایشان تشکر می کنم.و یقین دارم که این بزرگواران حقگو و پیرو قوانین هستند.
خاطره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
لغو این مصوبه تاثیر معدل جدای از این که به عدالت نزدیک تره،به منطق هم نزدیکتره.انشالله زودتر لغو بشه.ممنون از نمایندگان محترم مجلس
ثمینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
باحذف اعمال سوابق تحصیلی درنتایج امتحان دستیاری ،به دلیل ناعادلانه بودن آن کاملا موافقم
مجیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
درود به نمایندگان باشرفی که همیشه در مقابل بی عدالتی موضع میگیرند.
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بهترین راه اعتراض به اعمال سوابق که مصوبه غیر عادلانه وغیر قانونی به علت عدم اطلاع رسانی ونظام ناقص نمره دهی دانشگا ههایعنی از راه دیوان ومجلس ست.بهترین راه ،راه قانونی ست.
پزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دروووووووووووود بر شرف نماینده های شریفی که حساسیت موضو رو درک و در کنار خیل کارهاشون ،، این موضوع رو در اولویت قرار دادن
جدا ممنونیم ،،،، همه متوجه شدن که این موضو بوضوح غیر قابل قبول هست ، به امید اینکه مسئولان سنجش پزشکی هم به حساسیت موضو واقف و با تامل بیشتری با قضیه برخورد کنند
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
جا داره از زحمات همه دوستان و نماينده هاي محترم و شايسته مجلس دهم تشكر كنيم كه در راستاي اجراي عدالت از هيچ كوششي فروگذار نبودند
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دستتون درد نکنه که مطالب رو پوشش می دین . نباید آزمون تخصص دستخوش تغییراتی قرار بگیره که پشت بندش راه تقلب رو برای سواستفاده کنندگان باز کنه . انشالله به لطف حضور آقامون امام خامنه ای در راس نظام عدالت در تمام زمینه ها جاری و پایدار بشه . یا حق
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
جا داره از زحمات همه دوستان و نماينده هاي محترم و شايسته مجلس دهم تشكر كنيم كه در راستاي اجراي عدالت از هيچ كوششي فروگذار نبودند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر دادن معدل و پره تو این امتحان واقعا بیعدالتیه، چطور میشه نمره هایی که بر اساس سلایق اساتید بوده رو تراز کرد، و اینکه داوطلبان از این تاثیر بی خبر بوده اند
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بسیار ممنون از نمایندگانی که با کمکشون در مسیر حق قدم برداشتند. و به امید لغو این قانون نا موجه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
حق گرفتني است...
درود بر نمايندگان فهيم و عادل سرزمينم
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر سوابق آموزشی در این برهه کار واقعا نا عادلا نه ای هست ؛ وقتی مسولیین سخن از تراز کردن نمره ها میگن بیشتر به عمق فاجعه پی میبریم ؛
وقتی میگن کار آماری یعنی فرمول ریاضی و مقادیری Error
که این Error گاهی ما هزاران پزشکی هستیم
گاهی دانش آموزان
گاهی کارگرها
گاهی معلم ها

وقتی پزشک طرحی در جاده تصادف میکنه و کشته میشه تراژدی اتفاق میفته ولی وقتی ما هزاران نفر با این فرمول ها سرنوشتمون تغییر میکنه و مجبور میشیم هزاران کیلومتر جاده رو طی کنیم و شاید انتهای سرنوشتمون مرگ در تصادف جاده ای باشه(زبونم لال، تن همتون سلامت) ، میشیم قسمت آمار ماجرا....

باز هم میگم
بدبخت شدن یک پزشک تراژدی است
و بدبخت شدن هزاران پزشک آماره
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
واقعا از نماینده هامون کمال تشکر رو داریم.ازینکه فکر احرای عدالتند ممنونشونیم
پزشك جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
با سلام و درود فراوان و سپاس از توجه نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى
اميد است با همدلى و همفكرى و توجه دلسوزانه نمايندگان دلسوز و ريزبين و تعامل وزارت محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكى اين مصوبه لغو شود و با بررسى بيشتر و عالمانه روشى در نظر گرفته شود كه حقى پايمال نشود
يا على
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بموجب قانون عطف بماسبق وعدم برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری دردوره دانشجویی،مصوبه تاثیرمستقیم معدل ونمره پره اینترنی،ظلم آشکاردرحق داوطلبین میباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
با تشکر فراوان از نمایندگان فهیم مجلس
رویا صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر سوابق آموزشی چیزی جز بی اخلاقی و نمره گرایی رو حتی برای آیندگان نیز به همراه نخواهد آورد؛ تراز کردن معدل و پره عملا امری است که در ظاهر شاید یک جمله باشه اما وقتی به عمق این جمله فکر میکنی چیزی جز کلافه ی سر در گمی که هنوز هیچ ضریب خطایی برایش در هیچ کجا تعریف نشده نمیابی
وقتی میولان میگویند کار آماری یعنی فرمول ریاضی و مقادیری Error
که این Error گاهی ما هزاران پزشکی هستیم
گاهی دانش آموزان
گاهی کارگرها
گاهی معلم ها

وقتی پزشک طرحی در جاده تصادف میکنه و کشته میشه تراژدی اتفاق میفته ولی وقتی ما هزاران نفر با این فرمول ها سرنوشتمون تغییر میکنه و مجبور میشیم هزاران کیلومتر جاده رو طی کنیم و شاید انتهای سرنوشتمون مرگ در تصادف جاده ای باشه(زبونم لال، تن همتون سلامت) ، میشیم قسمت آمار ماجرا....

باز هم باید گفت
بدبخت شدن یک پزشک تراژدی است
و بدبخت شدن هزاران پزشک آمار است
اخوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
ممنونیم از خبرگزاری تابناک بخاطر انتشار نظرات و اخبار بصورت بی طرفانه.امیدوارم تلاش نمایندگان مجلس در اجرای عدالت به بار بنشینه
جمشیدی
|
Germany
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
درود به شما نمایندگان با شرف ملت...بهتون افتخار میکنیم و امیدواریم با همکاری شما هرچه سریعتر این مصوبه نا عادلانه لغو شه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خدا رو شكر كه هنوز انسان هاي عادل وجود دارن
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اميدوارم تمام كساني كه مي توانند راه وأبر اين تبعيض بزرگ را كه پايه آش بر امتحان هايي است كه هيچ استاندارد و نظارت مشخصي نداشته ببندند
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان بدون اطلاع آنها در دوره دانشجویی و عدم امکان جبران آن، ناعادلانه است و این مصوبه باید حذف شود. از نمایندگان محترم مجلس کمال تشکر رادارم.
دكتر احمديان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
به داشتن چنين نمايندگان فهيم، منطقى، عادل و دلسوزى افتخار مى كنيم ... اميدوارم با توكل به خداى مهربان و كمك شما عزيزان عدالت اجرا شود ... درود و رحمت خداوند بر شما باد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
به نوبه خودم از همه نمایندگان عزیزی که همکاری کردند تشکر می کنم.
mahtab
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
عدالت خواهی و مبارزه باظلم از خصوصیات اصلی ما شیعیان مولا علی هست. این قانون قطعا ظلم است و ما بنا به فطرت عدالت خواهی اسلامی ایرانی مان محال است به این ظلم تن بدهیم.
دکتر مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
شما نمایندگان محترم به حق ثابت کردید که جهت اجرای عدالت وارد مجلس شدید درود بر شما
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
لازم هست هممون از نمایندگانی که مارو همراهی کردند تشکر کنیم.انشا...با کمک این عزیزان این قانون ناعادلانه به زودی حذف بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
درود بر نماینده های عزیزی ک حمایت کردن.این قانون هیچ جوره اش عادلانه و منصفانه نیس
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر سابقه قانون بوده و در دفترچه هم قید شده بوده همه هم اونو خوندن و پذیرفته اند.این اعتراض ها در این برهه زمانی واقعا بی معنی است بعد از اینکه هنگام ثبت نام گزینه میپذیرم رو انتخاب کردید
علیزاده اهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات .شما چرا به این معدل و پره اینقدر اهمیت میدین ؟اصل کاری این ضرایب هست یکم جامع فکر کنین اصل کاری تغییر هرروزه رفرانس هاست .اصل کاری سهمیه هاست .اصل کاری بی ارزشیه دستیار هاست
dr aria
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
احتساب نمره در آزمون دستیاری واقعا ناعادلانه است،هیچ سنجش یکسانی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور وجود ندارد که بخواهند به آن استناد کنند...انشالا به کمک نمایندگان عزیز جلوی این بی عدالتی گرفته شود...
پرنیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نماینگان محترم تشکر.خدا را شکر رای هایمان به ثمر نشست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
کسی که 7 سال از همه چیز تو زندگیش زده و و معدل و پره خوبی داره، حقشه که نسبت به کسی توی دوران پزشکی عمومی کمتر تلاش کرده یه برتری نسبی داشته باشه.
دوستان مخالف تاثیر سوابق تحصیلی میگن که اطلاعی نداشتن وگرنه اونا هم درس میخوندن، ایا این حرف این دوستان باعث نمیشه ارزش کاریه اون فردی که بدون اینکه اطلاعی از تاثیر سوابق تحصیلی در اینده داشته باشه برای گرفتن نمره بیشتر تلاش کرده???
از دوستان خواهش میکنم اینقد نا عادلانه صحبت نکنن
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
این مصوبه حتما باید اجرا بشه، چون امثال ما 7 سال زجمت کشیدن و باید یک جایی نتیجه شو ببیند، ضمن این که نمایندگان عزیز مجلس هم جز درخواست بررسی مجدد این قضیه هیچ گونه اهرم فشاری نخواهند داشت، چون اصولا در حیطه تصمیم گیریهاشون نیست، وقتی از مسیر دیوان عدال اداری کار پیش نرفت دیگه مجلس جای خود داره...
دست وزرات بهداشت درد نکنه، واقعا ممنونیم ازشون
دکتر هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر دادن معدل و نمره پره انترنی بی عدالتی محض است.چون هم تراز کردن نمره ها امکان پذیر نیست و هم از قبل اطلاع رسانی نشده است.
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
درود بر شرفتان نمایندگان عزیز و مردمی...
امید است با مساعدت و همکاری نمایندگان عزیز با جلوگیری از وضع قوانینی این چنینی که جز ظلم و ناعدالتی نتیجه ای در بر ندارند گامی در راه گسترش عدالت آموزشی برداریم..
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از شما نمایندگان شریف مجلس تقاضا داریم به این مسیله رسیدگی کنین خواهان عدالت هستیم به امید لغو این قانون
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از شما نمایندگان شریف مجلس تقاضا داریم به این مسیله رسیدگی کنین خواهان عدالت هستیم به امید لغو این قانون
گاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
با تشكر از خبرگزاري وزين تابناك كه اين موضوع رو بي طرفانه انعكاس داد
موافق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
ما*****موافق ******تاثیرمعدل و نمره پره اینترنی هستیم......
باید یه فرقی باشه بین افرادی که 7سال تو کتابخونه وسالن مطالعه وقت گذروندن و درس خوندن با کسانی که 7سال خوش گذرونی کردن ومعدل پایین گرفتن باشه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر سابقه قانون بوده و در دفترچه هم قید شده بوده همه هم اونو خوندن و پذیرفته اند.این اعتراض ها در این برهه زمانی واقعا بی معنی است بعد از اینکه هنگام ثبت نام گزینه میپذیرم رو انتخاب کردید
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
واقعا جای تاسف داره برای عده ای از پزشکان مجلس که کاملا از این بی عدالتی آگاه هستند ولی چون برای پیشرفتشون به سمت و پست های دیگه به خصوص در این وزارت بهداشت، صرف نداره، سکوت اختیار کردند. این ها نماینده مردم نیستن بلکه نماینده نفسشون هستن. سپاس از نمایندگانی که همراهی میکنن با مردمشون، امیدوارم حق بر باطل پیروز شود.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثیر سابقه قانون بوده و در دفترچه هم قید شده بوده همه هم اونو خوندن و پذیرفته اند.این اعتراض ها در این برهه زمانی واقعا بی معنی است بعد از اینکه هنگام ثبت نام گزینه میپذیرم رو انتخاب کردید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از نمایندگانی که با حق و عدالت همراهی کردند سپاسگزاریم.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
بموجب قانون عطف بماسبق وعدم برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری دردوره دانشجویی،مصوبه تاثیرمستقیم معدل ونمره پره اینترنی،ظلم آشکاردرحق داوطلبین میباشد.
علیرضا داوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نمایندگان در کنارمونن واقعا جای تشکر داره ایشالله این قانون ناعادلانه لغو بشه
علیرضا داوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نمایندگان در کنارمونن واقعا جای تشکر داره ایشالله این قانون ناعادلانه لغو بشه
Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دانشجویانی که معدل و نمره پره ی بالا دارند فقط برای شاگرد اول شدن و ورود استریت به آزمون دستیاری به نمره گرایی روی آوردند.آنها هم قطعا از اینکه انرژی خود رافقط صرف تئوری کنند و فرصتی برای کسب سایر مهارتهای پزشکی نداشته باشند راضی نبودند.اما مجبور بودند .همان زمان کسان دیگری بودند که چون قصد نداشتند بلافاصله امتحان رزیدنتی بدهند ، به کسب مهارتهای بالینی و پژوهشی ومطالعات خود بدون تمرکز روی نمره، پرداختندو صرفا در آزمون پره نمره قبولی گرفتند . حق ندارید امتیاز بادآورده ای به گروه اول بدهید و بی دلیل گروه دوم را ضایع کنید. اگر قراربه تاثیر معدل است باید برای سالهای بعد باشد که از الان خبر دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
آخه ما مهارتهای بالینی و پژوهشی ومطالعاتی هم از گروه دوم ندیدیم دلم خوش بشه. نمیدونم تو چی مهارت پیدا کردید؟
بهفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
تاثير سوابق تحصيلي غير قانوني و غيرعادلانه ست، خيلي از ما معترضين معدلهاي خيلي خوبي داريم، ولي ظاهرا عده زيادي معدلهاي 20 دروغين و مشابهش وارد كردن و دلشون به اين خوشه، اكر كسي معدل بالا و با سواد واقعي باشه كه نبايد دنبال امتيازات غيرقانوني و واهي باشه،
ممنون از نمايندكان محترمي كه با احساس مسيوليت و شرافتشون سعي در حل مشكلاتي كه وزارتخونه با بي مسيوليتي و شتابزدكي براي بزشكان ايجاد ميكنه دارن
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
لغوتاثیر نمره پره و معدل ناعادلانه است .....اینجوری زحمت و تلاش 7سااااله یک عده به باد میره .....باید فرقی بین کسی که 7سال زحمت کشیده با دیگران باشه....لطفا به پیام
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از نمايندگان محترم نهايت تشكرو قدرداني را داريم،از همه شما دلسوزان عاجزانه تقاضامنديم با اين طرح يك شبه و بدون برنامه ريزي كه باعث خورده شدن حق خيليها ميشه مخالفت نماييد و حكم لغو اين تبصره را صادر نماييد تا حقي از كسي ضايع نشه
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
آخه من که 15 سال قبل فارغ التحصیل شدم چه گناهی کردم. چطوری میتونم معدلمو جبران کنم. اون موقع از جزوات پارسیان و کرمی و...... خبری نبود!! اوستادامون امتحانای سخت و غیر استاندارد میگرفتم یادمه درسه فارماکو امتحان پایان ترم 50 صفحه بود با سوالای 12 گزینه ای........ آخه الان کجا اینجوری امتحان میگیرن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
دوست عزیز شما 15 سال فرصت داشتید می بایست اتفاده می کردید از این فرصت
kamal
|
Denmark
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خیلی جالبه!
یه عده توی 7 سال خوشگذرانی های خودشونو کردن. کیف و حالشون به جا بوده یا اگر هم نبوده قطعا ضعیف عمل کردن وگرنه کسی که مشکل داشته و نتونسته درس بخونه یه ترم، دو ترم، سه ترم اصلا!
نمیشه کل دوره دانشجوی همش معدلت پایین باشه بعد بگی ما نمی دونستیم معدل مهمه!
اینها با معدل 14-15فارغ التحصیل شدند. یه آزمون هم دادند رتبشون هم واقعا معلوم نیست خوب شده یا بد. البته بعیده خوب باشه.
بعدش اعتراض دارند که چرا سوابق تحصیلی را اثر میدید!
باید هم اثر بدهند حتی بیشتر از 30%. چون منطقا یه آزمون 3-4 ساعته نمیتونه معیار درستی باشه. ضمنا از 3 سال پیش وزارت بهداشت این تاثیر را اعلام کرده بوده که امسال اعمال قراره بکنه. چرا حرف نامربوط میزنید؟
وای به مریض هایی که زیر دست شما میان! آخه نه سواد دارید نه منطق نه عدالت!
پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
آقايان مسئول عزيز!زماني ميشه معدل دور پزشكي و آزمون پره انترني رو تاثير داد كه از همون ترم يك تماااااام امتحانا كشوري بشه و همشون جهت تصحيح به خود سازمان سنجش فرستاده بشه،نه اينكه هر دانشگاهي با هر سليقه اي يه جور به دانشجويان نمره بده و سر آخر هم اين معدل در سرنوشت سازترين آزمون تاثير داده بشه.تعجب بيشتر من از اينه كه خود مسئولين عزيز با اينكه ميدونستن ميخوان نمره ي آزمون پره انترني رو تاثير بدن ولي باز اون رو قطبي كردن و از كشوري بودن خارج كردن!!!واقعا چطور ميخايد اين نمرات رو تراز كنيد و تاثير بديد؟!!!
جالبتر از همه ي اين مسائل گفته ي جناب پوركاظمي بوده درباره ي اينكه مردم پيش پزشكي ميرن كه معدلش بالا باشه،فكر كنم ميخان قانون بذارن كه از اين به بعد پزشكا تووي مطب نمراتشون به ديوار آويزون كنن كه بيمار با توجه به معدل دكتر تصميم بگيره كه دوست داره اون دكتر ويزيتش كنه يا نه!!!اون موقع كه ما تووي كشيكا با تمام وجود كار ميكرديمو حتي يه ساعت هم نميخابيديم،بعضي دوستان عزيز خيلي راحت كشيك رو ميپيچوندن و بجاش تئوري ميخوندن،كساني كه بصورت عملي حتي يك NG Tube گذاشتن رو بلد نبودن ولي حالا ميبينم كه كار درست رو همونا كردن نه ما كه از جون مايه گذاشتيم!!!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
غیرقانونی بودن این طرح مثل روز روشنه و قانون عطف به ما سبق نمی شود. پس بهتره وزارت بهداشت به این استدلال روشن تمکین کنه و مسؤولینی با استدلال های بچه گانه و توهین آمیز اعتبار خود رو در برابرنخبه ترین قشر جامعه رو بیش از این خراب نکنند.
باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
ناعدالتیه. خیای واضحه. ما از تاثیر سوابق در آینده اطلاع نداشتیم. اگر قراره تاثیر بدن باید از اول اطلاع بدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نمایندگان عزیز تشکر
kamal
|
Denmark
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
وکیل محترم دلایل خود را مطرح کردند. لذا لازم است دلایل قانونی موافقین تاثیر معدل نیز بازگو شود.
نکته اول اینکه از 3 سال پیش، بحث تاثیر سوابق مطرح بوده و در سال 93 به تصویب رسیده است. اما در کنکور 95 قرار است اعمال گردد. بنابراین اطلاع رسانی ها انجام شده بوده و متقاضیان حداقل می توانستند در همان زمان اعتراض کنند و اعتراض آنها هم اکنون بیشتر مصداق تشویش است نه عدالت خواهی.
همچنین استناد وکیل محترم به جمله " عطف به ما سبق نمی شود" و یا " قبح عقاب بلابیان" اشتباه می باشد. زیرا می توان انتظار داشت که حتی اگر 7 سال پیش هم وزارت متبوع تاثیر سوابق تحصیلی را در آزمون سال 95 اعلام می کرده، باز هم افرادی هستند که قبل از تاریخ 7 سال قبل فارغ التحصیل شده اند و همواره معترض خواهند بود.
ضمن اینکه همیشه افراد تنها به چیزی که باعث ضرر و زیان خود آنهاست توجه دارند و مصلحت یک سیستم و جمع را در نظر نمی گیرند. در صورتیکه هر منطقی قبول خواهد نمود که یک آزمون چند ساعته نمی تواند صد در صد تعیین کننده سطح علمی افراد باشد و آینده آنها را به طور صرف تعیین کند.
وکیل محترم باید توجه داشته باشند که از طرفی دفاع کنند که گفته اش به عدالت نزدیک تر است.
در زمان ثبت نام گزینه موافقت با قوانین آزمون را هر داوطلب تیک زده است. بنابراین موافقت افراد در پرونده آزمون آنها به عنوان دلیل قانونی مستند تلقی می شود.
kamal
|
Denmark
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
وکیل محترم دلایل خود را مطرح کردند. لذا لازم است دلایل قانونی موافقین تاثیر معدل نیز بازگو شود.
نکته اول اینکه از 3 سال پیش، بحث تاثیر سوابق مطرح بوده و در سال 93 به تصویب رسیده است. اما در کنکور 95 قرار است اعمال گردد. بنابراین اطلاع رسانی ها انجام شده بوده و متقاضیان حداقل می توانستند در همان زمان اعتراض کنند و اعتراض آنها هم اکنون بیشتر مصداق تشویش است نه عدالت خواهی.
همچنین استناد وکیل محترم به جمله " عطف به ما سبق نمی شود" و یا " قبح عقاب بلابیان" اشتباه می باشد. زیرا می توان انتظار داشت که حتی اگر 7 سال پیش هم وزارت متبوع تاثیر سوابق تحصیلی را در آزمون سال 95 اعلام می کرده، باز هم افرادی هستند که قبل از تاریخ 7 سال قبل فارغ التحصیل شده اند و همواره معترض خواهند بود.
ضمن اینکه همیشه افراد تنها به چیزی که باعث ضرر و زیان خود آنهاست توجه دارند و مصلحت یک سیستم و جمع را در نظر نمی گیرند. در صورتیکه هر منطقی قبول خواهد نمود که یک آزمون چند ساعته نمی تواند صد در صد تعیین کننده سطح علمی افراد باشد و آینده آنها را به طور صرف تعیین کند.
وکیل محترم باید توجه داشته باشند که از طرفی دفاع کنند که گفته اش به عدالت نزدیک تر است.
در زمان ثبت نام گزینه موافقت با قوانین آزمون را هر داوطلب تیک زده است. بنابراین موافقت افراد در پرونده آزمون آنها به عنوان دلیل قانونی مستند تلقی می شود.

******موافقین تاثیر سوابق هم باید نامه ای به مجلس بنویسند*******
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
با سلام
خواهشا در جهت اجراي عدالت اين مسيله رو بازبيني و لغو فرماييد.
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
نمرات معدل و پیش کارورزی باید تاثیر داده شوند . شرایط از نظر اطلاع یا عدم اطلاع برای همه یکسان بوده و باید بین افراد تفاوت قایل شد. در ضمن همه با قبول این شرایط آزمون دادیم. بد نیست بدانید این طرح موافقانی هم دارد و اینکه تعداد آنها کمتر است دلیل نمیشود که نادیده گرفته شوند
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
خدا کمکمون کنه تا بتونیم جلوی ظلم رو بگیریم.
از نماینده های عزیز هم تشکر میکنم که در برابر بی عدالتی سکوت نمیکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
از نمایندگان عزیزمون واقعا تشکر میکنم..توی این اوضاع بی عدالتی ک آقایون سیاستمدار حاضر ب گوش کردن صدای حق تعداد زیادی از پزشکان نیستن واقعا جای تقدیر داره..دمتون گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
درود به همه نمایندگان فهیمی که به موضوع توجه نشون دادن و انشالله عدالت اجرا میشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
این مصوبه ننگی ست برعملکرد عملکرد وزارت بهداشت
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
اعلام مخالفت با اعمال سوابق تحصيلي در نتيجه آزمون دستياري
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
به عنوان کسی که هم رتبه خوبی کسب کرده هم معدل بالایی دارم شدیدا با این قانون مخالفم، چون به هیچ وجه نمرات دانشجویی عادلانه و براساس سطح سواد و عملکرد دانشجو نبوده و اعمال آن سوای بی عدالتی در حق خیلی از فارغ التحصیلان سال های گذشته، جو مسموم نمره گرایی و کسب معدل بالا به هر قیمتی! را گسترش می دهد، پزشکی قابل مقایسه با رشته های دیگر در این زمینه نیست، یک دانشجوی پزشکی لاجرم برای درمان و منیج درست بیماران باید هم سواد بالایی داشته باشد، هم اخلاق پزشکی، هم مهارت های عملی و بسیاری از مسائل دیگر که صرفا در یک امتحان غیراستاندارد پایان ترم قابل قضاوت نیست، چه بسا اگر معدل نشان دهنده سطح علمی بالای یک دانشجوی پزشکی بود و نمرات اصولی و استاندارد بودند انتظار می رفت که اکثریت افراد با معدل بالا رتبه بالایی هم در آزمون دستیاری داشته باشند، در صورتی که چنین نیست و نمی توان گفت رتبه های بالا با معدل پایین کسانی هستند که هفت سال هیچ اندوخته علمی کسب نکرده و تنها به صورت کاملا اتفاقی در این آزمون موفق بوده اند. آزمون دستیاری علی رغم تمام کاستی هایش یک ویژگی مقبول دارد که آن هم شرایط یکسان برای تمام داوطلبان است، بنابراین در حال حاضر عادلانه ترین رویکرد برای مقایسه دانشجویان بوده و اگر مسئولین محترم به دنبال روشی مناسب تر برای پذیرش دستیاری هستند می بایست در اندیشه راهکار های بهتر و عادلانه تری باشند نه صرفا پافشاری بی منطق بر قانونی که ناعادلانه بودن آن محرز است.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
بی عدالتی وسوء استفاده از قدرت و به هیچ انگاشتن زحمات افرادی که مدتها درس خوندن
یکی نیست به این آقایان بگه کسی که امتحان پره مشکلی براش بوجود آمد ونتوانست نمره خوبی بیاره اما در طول دوران تحصیل ش شرایط ش خوب بوده و امتحان رزیدنتی هم رتبه عالی داره چرا باید حقش در این مصوبه بی رحمانه ضایع شود
انگیزه
|
Denmark
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
اگر قرار باشد معدل و نمره پیش کارورزی از دانشگاهها و وزارت بهداشت استعلام نشود، مسلما افراد بی شرافتی که به دروغ نمره ای بالاتر از نمره خود را موقع ثبت نام وارد کرده اند، جای افراد دیگری را گرفته و حتی اگر توسط دانشگاه و سنجش هم در زمان ثبت نام مشخص گردد و این افراد اخراج بشوند، باز سودی برای افراد بعدی که حقشان ضایع شده نخواهد داشت. لذا بهترین راه این است که در مورد نمرات اعلامی استعلام شود حتی اگر 1 ماه دیگر هم اعلام نتایج طول بکشد. در غیر اینصورت اگر سوابق اعمال نشود بهتر است.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
بی عدالتی وسوء استفاده از قدرت و به هیچ انگاشتن زحمات افرادی که مدتها درس خوندن
یکی نیست به این آقایان بگه کسی که امتحان پره مشکلی براش بوجود آمد ونتوانست نمره خوبی بیاره اما در طول دوران تحصیل ش شرایط ش خوب بوده و امتحان رزیدنتی هم رتبه عالی داره چرا باید حقش در این مصوبه بی رحمانه ضایع شود
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
امیدوارم تلاش دوستان نتیجه بده و حق کسی ناحق نشه با این قوانین یک شبه
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
از همه ی عزیزانی که تلاش میکنن تا سیستم نمره دهی کمی معقولانه تر شود نهایت تشکر و قدردانی را دارم...
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
از نمايندگان عزيز تشكر ويژه دارم كه با لغو اثر سوابق تحصيلي موافق هستن
تعداد قليلي از همكاران گرامي كه موافق تاثير سوابق تحصيلي هستند،بعلت معدل خوبي هست كه بر هر دليلي در دوران تحصيل كسب كردن و اين رو تمامي اطبا ميدانند كه دليل بر با سواد بودن نيست در ضمن اين بزرگواران كه معدل يا نمره پره خوب دارن حتما ميتونن در ازمون دستياري كه قابل جبران وتكرار نيز هست ،رتبه و نمره خوبي كسب كنن ،پس هيچگونه ضرري نميكنن واين دوستان اينرو مدنظر داشته باشند كه همكاراني كه مخالف تاثير سوابق هستن نميتونن معدل يا نمره پره خود را بهبود ببخشند،چون قابل تكرار نيست واز قبل اطلاعي از اين موضوع نداشتن.
نكته ديگر اينكه دوست عزيزي اشاره به زحماتي كه طي ٧سال در دوران دانشجويي كشيدن كردن،دوست بزرگوار همه در دوران تحصيل زحمت ميكشند منتهي ميزان ان فرق دارد و نيز معدل بالا فقط به سواد و زحمت نيست ،چرا كه همگان به اين موضوع واقف هستن كه عوامل متعددي در نمره و معدل تاثير دارد.
عادلانه نخواهد بود تاثير سوابق تحصيلي براي افرادي كه سالهاي قبل فارغ التحصيل شدن،چرا كه فارغ التحصيلان قبلي اكثرا در حال خدمت در مناطق محروم و كم برخوردار با كمترين ميزان حقوق ميباشند در حاليكه تجربه بسيار بالايي در طبابت دارن و اگر عدالت برقرار باشد اولويت با اين همكاران باتجربه هست براي ورود به دستياري ونه دوستاني كه فقط وفقط در حال مطالعه كتابهاي و جزوات درسي هستن وگاهي كشيكهاي خود را براي بهبود نمرات ميفروشند.در حاليكه طبيب باسواد بايد علاوه بر سواد كتابي ،سواد تجربي بالايي نيز داشته باشد.
اميدوارم وزارت محترم بهداشت و درمان بجاي تاثير سوابق تحصيلي و نمره محور كردن دانشجويان ،ترتيبي اتخاذ نمايد كه پزشكان فارغ التحصيل چند سالي رو در جهت كسب تجربه تلاش نمايند وسپس وارد دوران دستياري شوند. با تشكر
اصلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
نماینده های محترم مجلس
واقعا از شما متشکرم
امیدوارم از حق ما دفاع بفرمایین
باز هم از حسن توجه هتان متشکرم
اصلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
نماینده های محترم مجلس
واقعا از شما متشکرم
امیدوارم از حق ما دفاع بفرمایین
باز هم از حسن توجه هتان متشکرم
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
این مصوبه ناعادلانه است و بیش از دو هزار نفر از داوطلبین به این مصوبه معترضند.با توجه به تغییر هر سال منابع آزمون و به روز شدن علم پزشکی منطقا معیار سنجش داوطلب بایستی آزمون استاندارد و یکسان اخیر باشد.وانگهی در دوران تحصیل ما چنین مطلبی را به ما متذکر نشده بودند.قانون عطف به ما سبق نمیشود
padide
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
از وقتی که رییس سنجش گفتن که تعدادی معدل 20 رو توی سایت وارد کردن و اینها بعدا جریمه و اخراج خواهند شد با خودم فکر میکنم که اون صندلی که اونها به دست میارند و بعدا با اخراجشون خالی میمونه به کس دیگه ای تعلق داشته که حقش بوده ولی متاسفانه قبول نشده و یه رشته پایین تر پذیرفته شده، اخراج شدن دردی رو دوا نمیکنه، مسئله اینه که حق از حقدار گرفته شده. چرا باید یه همچین مسئله مهمی(نمره معدل و امتحان پره انترنی) به صورت خود اظهاری باشه. واقعا چرا؟! که باعث اینهمه سواستفاده بشه ....

از نماینده های مجلس کمال تشکر رو دارم که در برابر بی عدالتی ساکت ننشستند
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
با تشکر از نمایندگان فهیم که صدای حق خواهی ما رو شنیدن
آسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
چرا بايد عدالت (از نظر اونا) با نهايت بي عدالتي اعمال بشه؟
صداي اعتراض ٢٠٠٠ پزشك اونقدر بلند نيست كه به گوش مسئولين اين كشور برسه؟
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
خوشحالم لااقل نماینده های مجلس صدای اعتراض مارا شنیدن. بعضی از آقایون وزارت که فقط دفاع میکنن حتی بدون شنیدن حرف بقیه.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
واقعا کسی صدای 2000تا پزشک رو نمیشنوه...آخه بی عدالتی تا چه حد؟!
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
باتوجه به اينكه اعمال تاثير سوابق تحصيلي عطف بما سبق ميشود و اين موضوع قانوني نيست ما پزشكان فارغ التحصيل سالهاي قبل كه به هيچ عنوان در زمان تحصيل خود از يك چنين تاثيري اطلاع نداشتيم نسبت به اين موضوع اعتراض داشته و تا احقاق حقوق خود از شكايت خود صرف نظر نميكنيم. متاسفانه عده اي كه نمرات خوبي از اين ازمون كسب نكرده اند و به دنبال سو استفاده از اجراي اين قانون هستند و تعدادشان در مقابل معترضين بسيار كم هست از اين قانون حمايت ميكنند. انشاءالله تا لغو اين مصوبه ظالمانه از طريق ديوان عدالت اداري همگي دست در دست هم پيگير خواهيم بود.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
درود بر همه نمایندگانی که همراه با پزشکان با بی عدالتی مبارزه میکنن .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار