نشست مسوولان ارشد اجرایی و قضایی استان با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی در مجلس دهم
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت همکاری همه قوا در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از آمادگی همه مدیران اجرایی استان برای تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: دست دوستی و برادری به طرف نمایندگان مردم دراز می‌کنیم و انتظار داریم که به خاطر مردم استان فارغ از مسایل حاشیه‌ای با هم کار کنیم و در پایان سال جاری لبخند رضایت را بر لب‌های مقام معظم رهبری بنشانیم.
کد خبر: ۲۵۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 25 June 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست مسوولان ارشد اجرایی و قضایی استان با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه آذربایجان شرقی در مجلس دهم، ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان جدید، گفت: فرصتی که امروز برای همه ما اعم از مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس پیش آمده توفیق بزرگی است که خدا را به خاطر آن سپاس گفته و دعا می‌کنیم که بتوانیم به نحو احسن از این فرصت در جهت تحقق اهداف نظام و خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های موضوعی مسوولان اجرایی استان با نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: با توجه به این که وظیفه عمده مجلس بحث قانون‌گذاری و نظارت است لذا تصمیم گرفتیم نخستین نشست را با حضور مسوولان قضایی و نظارتی استان برگزار کنیم و ان‌شاءالله در نشست‌های بعدی وارد موضوعات مهم دیگر خواهیم شد.

دکتر جبارزاده گفت: امروز نمایندگان هر سه قوه در این جلسه حضور دارند و قاعدتا هر اتفاق مبارکی در استان با همکاری، همدلی و همراهی این جمع صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که با وجود استقلال قوا مسوولیت‌ها و اهداف مشترکی داریم، افزود: اعتلای نظام اسلامی، حفظ آرمان‌های امام و شهدا، عمل به فرامین رهبری و خدمت به مردم از مشترکات این جمع است و در کنار آن همه برای توسعه همه‌جانبه استان و ایجاد امید در بین مردم و افزایش دلبستگی آنها به نظام و انقلاب تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و عمل به ماموریت‌های مهم در این زمینه نیز قطعا همراهی و همدلی همه قوا لازم است و دولت بدون همراهی و مساعدت دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس به تنهایی قادر به اجرای سیاست‌ها نیست.

دکتر جبارزاده خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش غیردولتی، حمایت از بخش تولید، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، مبارزه با مفاسد اجتماعی، افزایش باورهای دینی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌ها و ماموریت‌های محول شده به استان است که موظف به اجرای آنها هستیم.

وی با اشاره به برخی از مسایل مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: قطعا در مورد بخشی از این مسایل که مربوط به توسعه استان است کار شده و برای همه شهرستان‌های استان سند توسعه مبتنی بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های محلی تدوین شده است.

جبارزاده اضافه کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز ما کارهای اجرایی را از ابتدای سال 94 آغاز کرده‌ایم و امیدوارم نمایندگان در جریان این کارها قرار بگیرند که قطعا آگاهی نمایندگان می‌تواند در پیشبرد امور موثر باشد.

وحدت و همدلی تنها راه حل مشکلات استان است

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: خوشبختانه در طول سه سال گذشته فضای تعامل، همدلی، وحدت و صمیمیت در استان موجب ایجاد امید در بین مردم، افزایش ضریب امنیت و رشد فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی شده و در سایه روحیه برادری و همدلی امروز شاهد حاکمیت آرامش در تمام نقاط استان هستیم.

وی اظهار داشت: تعامل، همکاری و وحدت را تنها راه حل مشکلات استان می‌دانیم و معتقدیم که عدم حاکمیت این فضا بخشی از انرژی و وقت مسوولان و دست‌اندرکاران امور را صرف مسایل حاشیه‌ای خواهد کرد.

جبارزاده با بیان این که نگاه ما به نمایندگان مجلس سیاسی نیست و همه نمایندگان را به خاطر این که منتخب مردم هستند عزیز می‌دانیم، گفت: آن‌چه امروز باید بین مسوولان اجرایی و نمایندگان حاکم باشد قانون است و مطمئنا اگر روحیه برادری، دوستی و صمیمیت نیز چاشنی قضیه شود کارها روان‌تر پیش خواهد رفت.

دکتر جبارزاده همچنین با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان در روند تصمیم‌گیری‌های استانی، بر حضور فعال و مستمر نمایندگان استان در جلسات شورای گفت‌وگو، شورای برنامه‌ریزی و هیات حل اختلاف استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که امید، تدبیر و اعتدال به عنوان شعارهای اصلی دولت سرلوحه کار مسوولان استان نیز است، افزود: امیدواریم بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده و با همکاری سایر قوا بتوانیم در خدمت مردم استان باشیم و آذربایجان شرقی را به جایگاه واقعی و مورد انتظار آن برسانیم.

در این نشست که معاونان استاندار و فرمانداران استان نیز حضور داشتند، هر یک از نمایندگان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نحوه تعامل با مسوولان اجرایی استان و برخی از مسایل و مشکلات استانی پرداختند.

گفتنی است در این نشست ضیاءالله اعزازی (نماینده بناب)، قلی الله‌قلی‌زاده (نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند)، زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، احمد علیرضابیگی و شهاب‌الدین بی‌مقدار (نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر)، یعقوب شیویاری (نماینده میانه)، محمد وحدتی (نماینده بستان‌آباد)، سلمان خدادادی (نماینده ملکان)، یوسف داودی (نماینده سراب)، رضا علیزاده (نماینده ورزقان) و معصومه آقاپور (نماینده شبستر) حضور یافتند.

نمایندگان و مسوولان اجرایی استان پس از این نشست در ضیافت افطاری استاندار آذربایجان شرقی شرکت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :