استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد:
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص اخذ10 درصد عوارض وارداتی برای خودروهای حمل و نقل خارجی، با تایید این نقص قانونی گفت: برای توسعه حمل و نقل بین‌المللی پیشنهاد می‌شود دولت مجوز واردات 500 دستگاه تریل کشنده یورو 6 را به آذربایجان شرقی بدهد تا اجرای این قانون دارای توجیه باشد، چرا که کاهش قیمت تمام شده محصولات برای رقابت در بازارهای بین‌المللی باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۲۵۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 10 July 2016
دکتر اسماعیل جبارزاده در بیست و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: جلسات این شورا بر اساس قانون پنج‌ساله پنجم با هدف ارتباط رودرروی دولت و بخش خصوصی با هدف طرح مشکلات تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان مستقیما در جلسات این شورا و برخی دیگر از طریق شورای گفت‌وگوی کشور در اتاق بازرگانی ایران پیگیری می‌شود، افزود: تاکنون بیش از 80 درصد مصوبات این شورا اجرایی شده و بخشی از مصوبات نیز نیازمند تغییر قوانین و دستورالعمل‌هاست که پیشنهادهای لازم در این خصوص به مراجع ذی‌صلاح ارایه شده است.

جبارزاده کاهش نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی از 12.8 درصد در سال 92 به 7.3 درصد در سال 94 را یکی از آثار و نتایج تشکیل شورای گفت‌وگو در استان ذکر کرد و خواستار افزایش اختیارات این شورا توسط مجلس شورای اسلامی شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به 18 درصد، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات، کنترل تورم و افزایش سرمایه‌گذاری از جمله سیاست‌های مستمر دولت است و تداوم آن آینده روشنی را پیش روی کشور قرار می‌دهد.

وی به تورم بالای 40 درصد در سال 1392 اشاره کرد و گفت: صاحب‌نظران اقتصادی تصور نمی‌کردند که دولت با حمایت مردم موفق به کاهش تورم به زیر 10 درصد شود.

جبارزاده در خصوص مشکلات پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک نیز گفت: سیاست‌گذاری گمرک جمهوری اسلامی ایران بر مبنای کاهش حضور کارشناسان استوار بوده و قابل تقدیر است اما لازمه اجرای صحیح آن آموزش سیستم‌های جدید به فعالان این بخش است.

وی در خصوص مشکلات شرکت تراکتورسازی در سیستم پنجره واحد نیز گفت: رفع مشکلات تراکتورسازی نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی برای ترخیص‌کاران و افراد درگیر با صادرات و واردات محصول در این شرکت است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص اخذ10  درصد عوارض وارداتی برای خودروهای حمل و نقل خارجی، با تایید این نقص قانونی گفت: برای توسعه حمل و نقل بین‌المللی پیشنهاد می‌شود دولت مجوز واردات 500 دستگاه تریل کشنده یورو 6 را به آذربایجان شرقی بدهد تا اجرای این قانون دارای توجیه باشد، چرا که کاهش قیمت تمام شده محصولات برای رقابت در بازارهای بین‌المللی باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم صورت گیرد.

دکتر جبارزاده همچنین در خصوص امکان مستثنی شدن کارگاه‌های زیر 10 نفر از شمول قانون کار گفت: حدود 120 هزار واحد صنفی تک‌کارفرما در استان وجود دارند که اگر اجازه دهیم این واحدها بتوانند یک نفر شاگرد بگیرند، نقش مهمی در ایجاد اشتغال خواهیم داشت.
وی، یکی از آثار ارزشمند این طرح را انتقال حرفه و مهارت به جوانان دانست و افزود: ایجاد فضای استاد و شاگردی به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال از گذشته‌های دور در فرهنگ این استان وجود داشته است و این موضوع را در سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی مطرح کردیم که ایرادهای قانونی آن باید رفع شود.

در این نشست که با حضور دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص حل برخی از مشکلات پیش روی بخش خصوصی استان اتخاذ شد.

بررسی طرح کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، بررسی نحوه ارزش‌گذاری کالاهای ورودی در سیستم پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک، ارایه پیشنهادهایی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور، بررسی پیشنهاد حذف 10 درصد عوارض ناشی از کرایه بار اقلام وارداتی و بررسی امکان مستثنی شدن کارگاه‌های زیر 10 نفر از شمول قانون کار از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
توکل به خدا. انشالله که این جلسه تأثیر خارجی هم داشته باشه بر روند اجرایی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار