آیت الله محسن مجتهد شبستری در تجمع عظیم مدافعان حریم حجاب و عفاف:
آیت الله مجتهد شبستری در پایان سخنان خود گفت: البته تذکر لسانی برای همه وظیفه است و نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد طبق قانون برخورد کند، اگر تذکر این تجمع موثر واقع نشد باید قاطعانه با مفسدین برخورد کنند.
کد خبر: ۲۵۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 11 July 2016

به گزارش تابناک تبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری در تجمع عظیم مدافعان حریم حجاب و عفاف در تبریز که در میدان ساعت این شهر برگزار گردید،با اشاره به اقدامات رژیم پهلوی در ترویج بی‌حجابی، اظهار داشتند: در سال ۱۳۱۴ به دنبال رسمی کردن کشف حجاب مردم و علما در اقدامی اعتراضی در مسجد گوهر شاد جمع شدند و عاملان شاه نیز به روایت تاریخ دو هزار تا پنج هزار نفر را به رگبار بسته و به شهادت رساندند.

وی افزود: ماجرای گوهرشاد لکه ننگی در تاریخ پهلوی بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی تا حدی آثار شرک از بین رفت، قمارخانه‌ها و مشروب فروشی‌ها برچیده شدند و زنان تا حدی از فرهنگ اسلامی تبعیت کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم به هجمه فرهنگی روی آورده است، افزود: بیگانگان به وسیله ابزار و وسایلی که در اختیار دارند مثل ماهواره و شبکه‌های اجتماعی به ترویج فرهنگ غربی، فساد و ابتذال پرداخته‌اند.

وی افزود کسانی که از فرهنگ غربی تبعیت کرده و اصول پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، آیا از آیات قرآن در سوره نور و احزاب خبری ندارند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از عوض شدن نوع پوشش در جامعه اسلامی، تصریح کرد: امروز واقعا شرم آور است که در جامعه اسلامی پوشش‌های نامناسب مثل مانتوهای نامتعارف و تنگ به کار می‌رود؛ پوشش باید به گونه‌ای باشد که برجستگی های بدن پوشیده شود.


آیت الله مجتهد شبستری، چادر را حجاب برتر دانست و افزود: من خواهش می‌کنم از خانم‌های محجبه که در دانشگاه‌ها، مکان‌های عمومی و جاهای دیگر به بی‌حجاب‌ها هشدار بدهند؛ آقایان به خانم هایشان تذکر دهند تا حجابشان را رعایت نمایند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خواستار توجه مسئولین ادارات به حجاب و پوشش کارمندان شدن و تصریح کرد: اولیا و مسئولان ادارات باید بخشنامه کنند و محجبه‌ها را تشویق و بدحجاب‌ها را توبیخ کنند؛ اگر یکبار حقوق و مزایای آنان را قطع کنند قطعا برای دیگران مایه عبرت خواهد بود.

ایشان، تاکید کرد: ما در راه حجاب و اعتلای اسلام هزاران شهید و خون‌های زیادی داده‌ایم، تبریز بعد از قم مرکز دیانت است و نباید تحت تاثیر ماهواره‌ها و بیگانگان قرار بگیرد؛ تبریز را حفظ کنید و اجازه ندهید بدحجابی و ولنگاری به این شهر سرایت نماید.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اهمیت مسایل فرهنگی، افزودند: از مسئولین رده بالا انتظار داریم همان طور که به اقتصاد توجه دارند، به مسایل فرهنگی جامعه نیز عنایت داشته باشند، رهبر می گوید وقتی می بینم فرهنگ کشور رو به فساد اخلاقی است شب‌ها خوابم نمی برد.

وی گفت: بدحجابی منشا فساد است و برای برطرف شدن مفاسد اخلاقی و نگرانی رهبر، از مسئولین می‌خواهیم به رفع مفاسد اخلاقی و مسایل فرهنگی بیشتر توجه کنند.

وی با تشکر از حضور پرشور مردم در تجمع مدافعان حریم خانواده، گفتند: مردم تبریز امروز با این اجتماع با شکوه هشداری به آنان که حجاب را مورد توجه قرار نمی‌دهند و خود را در معرض تماشا و استفاده اجنبی قرار می‌دهند، دادند، این اجتماع هشداری برای آنان است که ولنگاری می کنند.

 آیت الله مجتهد شبستری در پایان سخنان خود گفت: البته تذکر لسانی برای همه وظیفه است و نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد طبق قانون برخورد کند، اگر تذکر این تجمع موثر واقع نشد باید قاطعانه با مفسدین برخورد کنند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
واقعه ی گوهرشاد در تیر 34 و تصویب قانون کشف حجاب در دی 34 اتفاق افتاد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
واقعه مسجد گوهرشاد چه ربطی به قانون کشف حجاب داشت؟ عصر ، عصر اطلاعات است و نمیتوان تاریخ را ان گونه که می خواهیم بیان کنیم .
همین تناقض گویی ها باعث می شود که جوانان امروز هیچ علاقه ای به شنیدن و عمل کردن به نصایح دلسوزانه نداشته باشند.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
وقتی عربها که خودشون نماینده اسلام هستند اعتقادی به حجاب اجباری ندارن چرا ما ایرانی ها باید کاسه داغتر از اش بشیم ؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :