اختصاصی گروه آنالیز سایت تابناک تبریز:
لیگ برتر باشگاه های کشور با حضور 16 تیم، از ششم خرداد ماه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳ 15 July 2016

لیگ برتر باشگاه های کشور با حضور 16 تیم، از ششم خرداد ماه آغاز خواهد شد.
حال میخواهیم نگاهی بیندازیم به برنامه ی گسترش فولاد تبریز تا نیم فصل در شانزدهمین دوره ی لیگ برتر با نام خلیج همیشه فارس :

هفته‌ی اول : ( 6 و 7 مرداد )
گسترش فولاد – پیکان تهران

گسترشی ها که فصل قبل با هدایت فرار کمالوند با قرار گرفتن در رده‌ی هفتم لیگ برتر کارشان را به اتمام رساندند، با حضوری قدرتمند در فصل نقل و انتقالات و جذب ستارگانی چون محمدرضا خلعتبری، شیمبا، فرناندو دخسوس و ... امیدوار هستند بتوانند سهمیه‌ی لیگ قهرمانان آسیا را برای مردم آذزبایجان به ارمغان بیاورد.
گسترش در هفته‌ی اول، میزبان پیکان، تیمی که با اقتدار و به عنوان تیم اول راهی لیگ برتر شد، در زمین بنیان دیزل بازی خواهد کرد.پیکان که زیر نظر مجید جلالی و با ستارگانی چون امیرحسین صادقی، آرش برهانی ، رحمان احمدی و چند ستاره‌ی نامدار دیگر، پا به لیگ برتر نهاده در هوای معتدل تبریز میهمان گسترش فولاد خواهد بود.

هفته‌ی دوم : ( 14 و 15 مرداد )
ماشین سازی تبریز – گسترش فولاد تبریز

گسترشی‌‌ها در این هفته باید دربی کوچک شهر تبریز را مقابل ماشین سازان انجام دهند.
ماشین سازی که در فصل گذشته تحت هدایت رسول خطیبی، پس از پیکان و به عنوان تیم دوم، پس از 20 سال به سطح اول فوتبال کشور بازگشت، این فصل با خرید بازیکانی مانند آندرانیک تیموریان، پیام صادقیان، حبیب گردانی و چند بازیکن جوان دیگر و حفظ اکثر مهره های تاثیرگذار و بومی، در هفته‌ی دوم در استادیوم احتمالا تختی تبریز (باغشمال) میزبان گسترش فولاد خواهد بود.

هفته‌ی سوم : ( 21 و 22 مرداد )
گسترش فولاد – پرسپولیس

گسترشی‌ها پس از دربی باید از سرخپوشان تهرانی در استادیوم بنیان دیزل میزبانی کنند.
پرسپولیس که فصل گذشته یک قدم برای قهرمانی کم آورد و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان در رده‌ی دوم جدول قرار گرفت، در فصل نقل و انتقالات با تغییر و تحول فراوانی مواجه شد.از دست دادن بازیکنانی مانند مهدی طارمی، رامین رضاییان،محسن بنگر و خیلی از بازیکنان دیگر و جذب علیرضا بیرانوند، وحید امیری، سید جلال حسینی و تعدادی بازیکن جوان و گمنام پا به لیگ شانزدهم خواهد گذاشت.

هفته‌‌ی چهارم : ( 28 و 29 مرداد )
ذوب آهن – گسترش فولاد تبریز

گسترش پس از میزبانی از پرسپولیس به فولادشهر اصفهان سفر خواهد کرد و میهمان ذوب آهن این شهر خواهد بود.
تیم یحیی گل محمدی با قرار گرفتن در رده‌ی ششم لیگ پانزدهم و قهرمانی در جام حذفی، سر و صدای زیادی در فصل نقل و انتقالات نداشتند و با از دست دادن برخی بازیکنان موثرش مانند کاوه رضایی، مسعود حسن زاده تیم نسبتا جوانی را راهی لیگ و جام باشگاه های آسیا خواهد کرد.



هفته‌ی پنجم ( 19، 20 و 21 شهریور )
گسترش فولاد تبریز – اف سی مشهد ( سیاه جامگان )

گسترش در این هفته در خانه از مشهد یا همان سیاه جامگان صف آرایی خواهد کرد.
اف سی مشهد که در فصل گذشته با تیم سیاه جامگان در لیگ برتر حاضر شده بود، تحت هدایت فرهاد کاظمی تا آخرین لحظات تیم سقوط کرده لقب گرفته بود ولی با گل دقایق انتهایی، جشن بقا در لیگ را برپا کرد.این تیم در فصل نقل و انتقالات، با خرید ایوب کلانتری و تلفیق بازیکانان بومی و جوان، تیمی کم خرج را راهی لیگ برتر خواهد کرد.

هفته‌ ششم ( 25 و 26 شهریور )
سایپا – گسترش فولاد تبریز

خودروسازان نارنجی پوش، در این هفته باید میزبان شاگردان فراز کمالوند در ورزشگاه ......... باشند.
حسین فرکی که این فصل سایپا را از مجید جلالی تحویل گرفت، با حفظ ستون اصلی تیم مانند مهدی ترابی و خرید بازیکنانی بی نام و نشان و با انگیزه و نیز از دست دادن مسعود ابراهیم زاده که به تیم گسترش فولاد پیوست تیمی منسجم و بی حاشیه را روانه ی شانزدهمین دوره‌ی لیگ برتر خواهد کرد.


هفته‌ی هفتم (1 و 2 مهر )
گسترش فولاد تبریز – فولاد خوزستان

در این هفته آبی پوشان تبریزی باید در تبریز میزبان فولاد خوزستان شود.
فولاد که پس از خروج بازیکنان سربازش از فروغ گذشته اش کاسته شد این فصل با حفظ ستارگان جدید و جذب چند بازیکن معروف و گمنام تیم یک دستی را روانه‌ی لیگ برتر کرده و در این هفته در هوای نسبتا معتدل تبریز باید در زمین بنیان دیزل میهمان گسترش فولاد باشد.

هفته‌ی هشتم ( 23 و 24 مهر )
گسترش فولاد تبریز – پدیده‌ مشهد

گسترش پس از میزبانی از تیمی از جنوب کشور، این بار باید میزبان تیمی از شرق کشور باشد.
شاگردان مهاجری پس از مشخص شدن تکلیفشدر مورد بازی در ورزشگاه ثامن،مثل همیشه روز های آرامی را در پنجره‌ی نقل و انتقالات داشت در این هفته باید به تبریز بیاید و مقابل شاگردان کمالوند بازی کند.
تبریز برای پدیده منطقه‌ی امتیازخیزی محسوب میشود.چرا که در تبریز پدیده تاکنون نباخته است.

هفته‌ی نهم ( 29 و 30 مهر )
صبای قم – گسترش فولاد تبریز

آبی های تبریزی پس از دو بازی پی در پی که میزبان بود، به قم سفر خواهد کرد و مقابل صبای این شهر قرار خواهد گرفت.
صبای قم که در فصل گذشته تحت هدایت علی دایی در میانه‎های جدول قرار گرفت،این فصل با تغییر در کادر فنی و جایگزین کردن صمد مرفاوی به جای دایی، و از دست دادن برخی مهره‎های مهم نظیر فرید بهزادی کریمی، آماده‎ی آغاز لیگ برتر شانزدهم است.

هفته‎ی دهم ( 6 و 7 آبان )
گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز

دربی کوچک سرخابی‌ها در این هفته و به میزبانی گسترشی‌ها در بنیان دیزل برگزار خواهد شد.
شاگردان امیر قلعه نویی در تیم تراکتورسازی که در پنجره‌ی نقل و انتقالات، بسیار خوش درخشیدند و با خرید بازیکنان موثر مانند محسن بنگرو محمد نوری و بازگرداندن ستارگان فصول گذشته مانند لوسیانو ادینیو، جاسم کرار و محمد ابراهیمی و حفظ تنه‌ی اصلی تیم، یکی از بخت های اول قهرمانی در این فصل لیگ برتر باشگاه‌های کشور هستند.

هفته‌ی یازدهم ( 4 و 5 آذر )
استقلال تهران – گسترش فولاد تبریز

گسترشی‌ها پس از وقفه ای تقریبا یک ماهه به دلیل اردوی تیم ملی و بازی های جام حذفی باید در استادیوم آزادی تهران به مصاف استقلال برود.
آبی‌های تهرانی که در فصل گذشته ترمزشان در هفته‌های انتهایی توسط تراکتورسازی کشیده شد و از کسب جام بازماندند با روی کار آوردن علیرضا منصوریان و خرید ستاره‌های گران قیمتی چون کاوه رضایی، وریا غفوری،بختیار رحمانی و... و حفظ بازیکنان جوان فصل گذشته مانند روزبه چشمی و امید نورافکن، مثل همیشه تیمی در خور نام استقلال بسته و شاید این بازی برای آبی ‌های تبریزی یکی از سخت ترین بازی‌های فصل باشد.هرچند دربی‌های آبی‌های لیگ، همیشه یکی از جذاب ترین بازی‌های لیگ بوده.

هفته‌ی دوازدهم ( 11 و 12 آذر )
گسترش فولاد تبریز – سپاهان اصفهان

گسترش فولاد تبریز پس از نبردی سخت مقابل استقلال، باید این بار در تبریز مقابل رقیب جدی دیگری محک بخورد.
عبدالله ویسی که پس از قهرمان شدن به همراه استقلال خوزستان، جایگزین استیماچ در کادر فنی سپاهان شد، با خرید بازیکنانی مانند مهرداد محمدی و فروش دو بازیکن کلیدی خود مانند محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا به گسترش فولاد، تیم نسبتا جدیدی را روانه‌ی لیگ برتر خواهد کرد.هرچند بازی خلعتبری و شیمبا در مقابل تیم سابق خود میتواند بر جذابیت این تیم بیفزاید.

هفته‌ی سیزدهم ( 18 و 19 آذر )
نفت تهران – گسترش فولاد تبریز

بازی‌های سخت گسترش در هفته های انتهایی تمامی ندارد و این تیم در این هفته باید مقابل نفت تهران قرار بگیرد.
نفتی‌ها که پس از کش و قوس های فراوان و به لطف شرکت بهنام پیشرو در لیگ برتر ماندنی شدند با هدایت علی دایی و با تلفیق بازیکنان قدیمی و چند بازیکن جدید،تیم را برای لیگ برتر آماده کرده است.
هرچند نفت تهران به دلیل مشکلات مالی، نسبت به تیم های دیگر مدت کمتری را برای جذب بازیکن زمان داشت.اگرچه علی دایی با خرید محمد قاضی و چند بازیکن دیگر، تا حدودی به خواسته های خود از نظر جذب بازیکن رسید ولی نفت امسال با از دست دادن بازیکنانی نظیر وحید امیری و وحید امیری، با نفت سال‌های گذشته تفاوت های زیادی دارد.

هفته‌ی چهاردهم ( 2 و 3 دی )
گسترش فولاد تبریز – استقلال خوزستان

گسترش فولاد در این هفته، در هوای نسبتا سرد بنیان دیزل میزبان قهرمان فصل گذشته خواهد بود.
استقلال خوزستان که در فصل گذشته تحت هدایت عبدالله ویسی، توانست در چهارمین سال تاسیسش، جام قهرمانی را بالای سر ببرد،در فصل نقل و انتقالات، با تغییر در کادر فنی و روی کار آمدن پورموسوی، برخلاف شرایط آسیایی اش، نمایش ضعیفی در فصل نقل وانتقالات داشته و با خرید بازیکنان اکثرا بومی و از دست دادن ستارگان فصل گذشته مانند موسی کولیبالی، حکیم نصاری، فرناندو دخسوس و... راهی لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا خواهد شد.

هفته‌ی پانزدهم ( 9 و 10 دی )
صنعت نفت آبادان – گسترش فولاد تبریز

گسترش فولاد در آخرین بازی نیم فصل در هوای نسبتا معتدل آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت.
صنعت نفت آبادان که پس از بازگشت به سطح اول باشگاه های کشور، تحت هدایت نادر دست نشان، در لیگ برتر حاضر خواهد شد بازیکنانی مانند عقیل اعتمادی، حکیم نصاری و... را به خدمت گرفته.هرچند حنیف عمران زاده پس از امضای قرارداد با این تیم جنوبی، سر از شمال کشور و تیم خونه به خونه در آورد.

پس از انجام بازی های نیم فصل اول، تیم ها تا روز 30 دی ( 20 روز ) استراحت خواهند کرد و پنجره‌ی نقل و انتقال نیم فصل از 16 دی ماه باز خواهد شد و تا روز 14 بهمن ادامه خواهد داشت.

گزارش و متن : ( حسام مطلب پور )



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
با تشکر فراوان از انتشار اين خبر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار