چمنی در گفتگو با تابناک تبریز:
متاسفانه در آوردن تذکر به شکل نوشتاری در شورا به نوعی بی حرمتی به اعضای شوراست زیرا اعضای شورا زبان دارند و دوست دارند تذکرات خود را به صورت لسانی در وقت قانونی ممقرر انجام دهند نه اینکه برای تذکر نامه بنویسند یا فرم خاصی را پرکنند.
کد خبر: ۲۶۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹ 18 July 2016

نظرتان درباره تغییر روند نحوه‌ی تذکرات و تغییر رویه نحوه ی اعلائم تذکرات در صحن علنی شورا به صورت پر کردن فرم و پیگیری آن در جلسات شورا چیست؟

به این شکل در آوردن تذکر در شورا بی حرمتی به اعضای شوراست

تکمیل فرم و نوشتاری کردن تذکر نمی تواند جایگزین تذکر لسانی شود زیرااعضای شورای شهر زبان دارند و می توانند بصورت لسانی و شفاهی تذکرات خود را اعلائم فرمایند.

در آئین نامه داخلی شورا مصوب هیئت وزیران مورخ24/1/84 مقرر شده است که در هر جلسه شورای اسلامی شهر 3 نفر از اعضای شورا هرکدام به مدت 10 دقیقه می توانند تذکرات خود را اعلائم فرمایند.

بر حسب تکثر تعداد اعضای شورا که در شورای چهارم اتفاق افتاد از 2 سال پیش در شورای شهر تبریز برای اینکه نوبت تذکر قانونی به بیشتر اعضا برسد در هر جلسه 5 نفر از اعضا به مدت 3 دقیقه از این ظرفیت قانونی برای تذکر استفاده می کنند البته درباب اهمیت تذکر ناگفته پیداست که در فرهنگ ما امر به معروف و نهی از منکر به نوعی همان تذکر است که می توانند کمک شایانی در حل مشکلات شهری داشته باشد.

هر حرف یا تذکری که درراستای بهبود شرایط شهری در حوزه وظایف شورا انجام گیرد به مثابه ضرب المثل "علاج واقعه قبل از وقوع " می تواند کارگشایی مسائل شهر باشد شایان ذکر است

اعضای شورای شهر نماینده گان مردم هستند که با تذکر و پیگیری مسائل می تواند در راه حل مشکلات مثمر ثمر باشند

متاسفانه به این شکل در آوردن تذکر در شورا به نوعی بی حرمتی به اعضای شوراست زیرا اعضای شورا زبان دارند و دوست دارند تذکرات خود را به صورت لسانی در وقت قانونی ممقرر انجام دهند نه اینکه برای تذکر نامه بنویسند یا فرم خاصی را پرکنند.

روابط عمومی شورای شهر تبریز کل هزینه هایی از شورای شهر انتشار داده است نظرتان درباره این هزینه ها چیست؟

از ریز و بم مبلغ هزینه های کل شورای شهر تبریز خبر ندارم ولی بعنوان عضو شورا تنها حق الجلسات را از شهرداری دریافت می کنم و هزینه ی خاصی از بابت شورا بودنم از جیب شهرداری خرج نمی شود شاید گفتن اش درست نباشد شیرینی که برای استقبال از میهمان های دفتر انجام می دهم را نیز از جیب خودم می پردازم.

افراد نیازمندی که در تامین امرار معاش زندگی شان با مشکل مواجه هستند هرزگاهی به دفتر ما نیز مراجعه می کنند تمام تلاشمان را می کنیم در حد وسع خویش به افرادی که دارای مشکلات مالی گریبان گیر هستند کم کنیم مبلغ اندکی که برای کمک به افراد مستمند از طریق روابط عمومی به دفاتر داده می شود در عرض چند روز به نیازمندان می دهیم و در بقیه روزها از دارایی شخص ام برای کمک به اینگونه افراد صرف می کنم.

وقتی با خبرنگاران هم نشست و جلسه داشته باشم و تصمیم داشته باشم که هدیه ی یا مبلغی را به آنها دهم این مبلغ را از جیب خودم پرداخت می کنم نه اینکه از حساب شهرداری و شورا بپردازم زیرا اعتقاد دارم پول شهرداری بیت المال است که این پول حق جمعیت نزدیک به 2 میلیونی شهر تبریز است .

در مورد هزینه های شورا مسافرت های خارجی معمولا در رسانه ها و افکار عمومی مطرح میشود البته لازم است بگویم با کسانی که به مسافرت های خارجی می روند مخالف نیستم و یکبار به تبع مسئولیتی که در امر سرمایه گذاری دارم به کشور ترکیه سفر کردیم که هزینه آن 2 میلیون تومان شد که در جایی دیگر بیش تر از این مبلغ را از جیب خود به حساب شهرداری خرج کرده ام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار