امام جمعه تبریز:
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به کودتای ترکیه که به‌ وسیله نظامیان و با همکاری نیروی هوایی و ژاندارمری این کشور انجام شد اظهار داشت: این کودتا بعد از چند ساعت با شکست مواجه شد و در آن چندین نفر کشته و هزاران نفر دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 22 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های  نماز جمعه تبریز با اشاره به کودتای ترکیه که به‌ وسیله نظامیان و با همکاری نیروی هوایی و ژاندارمری این کشور انجام شد اظهار داشت: این کودتا بعد از چند ساعت با شکست مواجه شد و در آن چندین نفر کشته و هزاران نفر دستگیر شدند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: البته تحلیلگران سیاسی، نظرات متفاوتی در خصوص عوامل کودتای ترکیه دارند، برخی احتما می دهند، اسرائیل در این کودتا نقش داشته باشد، برخی آمریکا را عامل این کودتا می دانند و برخی نیز منتقد دولت ترکیه، که فردی به نام فتح الله گولن است را پشت کودتای نافرجام ترکیه اعلام می کنند ولی آن چه که مشخص است، ایجاد مزاحمت آمریکا برای مسلمانان در هر گوشه ی جهان است


خطیب جمعه تبریز ادامه داد: در هر جایی که کودتا، داعش، ترور و جنایت دیده می‌شود سررشته آن آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده که همیشه مزاحم مسلمانان هستند.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه قضیه کودتای ترکیه پیچیده است، گفت: آنچه مسلم و معلوم است، این بود که دولت ترکیه از کودتا باخبر بوده به‌طوری‌که لیست مخالفان و دستگیرشدگان از قبل آماده شده و طی چند ساعت هزاران نفر دستگیر شدند.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اگر کودتا در ترکیه موفقیت‌آمیز می‌شد، وضعیت بدتری در این کشور که همسایه نزدیک ایران است اتفاق می‌افتاد، برهمین اساس دولت ایران جزو نخستین‌ کشورهای محکوم کننده کودتا در ترکیه بود.

وی در ادامه دولت‌ها در کشورهای اسلامی را به هوشیاری دعوت کرد و گفت: اگر مسئله‌ای پیش آمد با مسالمت برخورد کنند چراکه با استبداد و کشتار مسائل حل نمی‌شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به حادثه تروریستی فرانسه توسط داعش اشاره و تصریح کرد: داعشی‌ها بلای جان غربی‌ها شده‌اند و نیش عقرب به خودشان برگشته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از کشورهای غربی خواست از حمایت خود از داعش و گروه‌های تروریستی دست‌بردارند.

مجتهدشبستری تصریح کرد: در دنیا این‌همه ناامنی حاکم شده و وضع کشورهای همسایه ایران و برخی کشورهای اروپایی را همگان می‌بیند اما به فضل‌اللهی ایران اسلامی زیر چتر ولایت‌فقیه آگاه، بیدار، مدیر و مدبر از امنیت، استقلال و آرامش برخوردار است.

وی بابیان اینکه باید قدر امنیت و آرامش ایران اسلامی را بدانیم، گفت: عده‌ای ناسپاسی نکنند و شاکر باشند و بدانند به برکت ولایت‌فقیه است که این کشور در امنیت کامل است.

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به پخش برنامه زنده گئجه‌لر از صداوسیمای آذربایجان‌شرقی و جسارت به سیدالشدا (ع) که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عاشقان حسینی و حاشیه‌های آن‌که با انتقاد و اعتراض شدید جامعه حسینی تبریز و مناطق آذربایجان روبرو شد، اشاره کرد وگفت: هیئت‌های حسینی در محکوم کردن این برنامه قصد داشتند تظاهرات کنند ولی عذرخواهی سریع و به‌موقع عوامل سازمان صداوسیما و حذف برنامه از جدول پخش و عمدی نبودن آن موجب لغو این تظاهرات شد.

وی اضافه کرد: در گفت‌وگویی که با مسئول صداوسیما داشتم، متذکر شدم که باید اطمینان کافی از عدم بروز این چنین اشتباهات وجود داشته باشد و بعداز آن این برنامه به‌صورت زنده پخش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار