قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز:
به گزارش تابناک تبریز،جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با حضور رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی برگزار گردید.
کد خبر: ۲۶۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 23 July 2016
به گزارش تابناک تبریز،جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید با حضور رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی برگزار گردید.

رضا رحمانی ،قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در این جلسه ضمن تشریح برنامه حضور مستمر مسئولین وزارت خانه در تمامی استان ها برای بررسی وضعیت میدانی تولید از نزدیک، اذعان داشت:معاونین و دیگر مسولین وزارت خانه با تدوین برنامه مشخص و حضور در استان ها سعی در رفع موانع تولید بکنند.

رحمانی با اشاره به مشکلات پیشین این بخش اظهار داشت:در زمان نه چندان دور تورم سالیانه  مان در حدود 45_50 درصد بود و اگر تورم ماهیانه محاسبه می گردید یقینا بیش تر از تورم سالیانه برخی از  کشور ها بود.

وی با اشاره به نرخ رشد سه برابری ارز و  تحریم ها یاد آور شد:زمانی به سختی برای 10 درصد گشایش ال سی داشتیم ولی به نسبت گذشته وضع بهبود یافته و در حال حاضر درصدد گشایش ۱۳۰ درصدی برای ال سی هستیم که این اقدامات در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام می گیرد.

نماینده پیشین مردم تبریز ادامه داد:رونق تولید و رفع موانع موجود جزیی از ابلاغیه ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و می تواند کارگشایی صنعت کشور باشد.

رحمانی ضمن تاکید به فعالیت همزمان در تمام جوانب برای حل مشکل تولید اذعان داشت:بایستی به صورت همزمان به مقولاتی چون صادرات غیر نفتی و  اتمام پروژهای نیمه تمام بخش صنعت و تسهیل رابطه بین بانک ها و صنایع توجه کرد.

رضا رحمانی ضمن تشکر از فعالیت های استاندار در پیگیری مشکلات و بازدید ها از شرکت ها برای حل مشکلات شان  گفت:هدف از طرح رونق تولید بیشتر رسیدگی به مشکلات واحدهای متوسط و کوچک بخش تولید است که آسیب پذیری شان بیشتر از دیگر شرکت  های بزرگ است.

وی گفت:همانطور که استان آذربایجانشرقی به عنوان استان نمونه در مقوله اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است تمام تلاشمان را انجام می دهیم در بخش صنعت نیز از استان های نمونه محسوب شود.

وی افزود:پرونده های مربوط به دریافت تسهیلات تولید کننده گان  بررسی شده است و تا هنوز تسهیلاتی ارایه نشده است و در صدد هستیم تسهیلات را فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت ،معدن تجارت افزود:برای ایجاد رونق اقتصادی بایستی تولید داخلی در ضرورت و اولویت باشد.

وی گفت:در صدد هستیم تا با پایان سال طرح های نیمه تمامی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند به پایان برسانیم تا بهره ۲۲ هزار میلیاردی عاید اقتصاد کشور و اشتغال ۹۰ هزار نفری  ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
بابا شما هم دلتون خوشه ها؟ تا اون روز که نماینده بود و رئیس کمیسیون صنایع و اندازه وزیر قدرت داشت کاری نتونست بکنه حالا دیگه بماند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
فاتحه تولید اقتصادی خوندن و رفت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :