تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر افزایش اختیارات دستگاه‌های استانی؛
جبارزاده با بیان این که هیچ واحد تولیدی استان در دولت تدبیر و امید دچار وضعیت بحرانی نشده، افزود: تا زمانی که در استان هستیم اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران واحدهای تولیدی تضییع شود.
کد خبر: ۲۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 23 July 2016
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش اختیارات مدیران استانی به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی و خدماتی استان در صورت داشتن اختیارات کافی بیشتر می‌توانند در خدمت بخش تولید باشند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به دستاوردهای این کارگروه در سال جاری، خاطرنشان کرد: در جلسات این کارگروه علاوه بر حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، ده‌ها مشکل دیگر نیز بررسی و رفع شده است و این تجربه موفق نشان می‌دهد که باید مدیران استانی را باور داشته باشیم.

وی با قدردانی از مدیرانی که با تمام اختیارات قانونی برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند، گفت: امسال در سایه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی است تا اختیارات دستگاه‌های مرکزی به مدیران استانی واگذار شود.

جبارزاده با بیان این که مدیران استانی از نظر علمی، تعهد و تسلط به قانون چیزی از مدیران مرکزی کم ندارند، افزود: قبلا فهرستی از اختیارات مورد نیاز مدیران استانی را به دولت ارایه کرده‌ایم که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و درخواست داریم در تفویض این اختیارات تسریع شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با دفاع از عملکرد از سیستم بانکی استان، خواستار اختصاص منابع ویژه برای بانک‌ها در جهت حل مشکل نقدینگی بخش تولید شد و گفت: تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی در این راستا بر تثبیت نرخ سود تسهیلات بانکی تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی به دلیل دغدغه‌ای که نسبت به این موضوع دارند برای دریافت تسهیلات اقدام نمی‌کنند که اگر این دغدغه رفع شود شاهد حل بخشی از مشکلات آنها خواهیم بود.

جبارزاده با بیان این که با حل این موضوع به زودی تکلیف 700 میلیارد تومان سهم استان از محل تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را مشخص می‌کنیم، افزود: خود را در برابر هر ریال این تسهیلات که پول مردم است مسوول می‌دانیم و در توزیع آن دقت کافی را انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 21 واحد بحرانی در استان، گفت: این واحدها عمدتا از واحدهای واگذار شده  بر اساس اصل 44 در دولت گذشته هستند که تلاش کرده‌ایم در حد اختیارات قانونی مشکلات آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات واحدهای بحرانی، از تشکیل 60 جلسه کمیسیون کارگری در این راستا خبر داد و گفت: وضعیت این واحدها تا زمانی که مدیریت ثابت در آنها مستقر شود به وضعیت عادی برنخواهد گشت.

جبارزاده خواستار اعطای اختیارات کامل به استان برای مدیریت این واحدها شد و گفت: تغییر مدیریت و اصلاح ساختار این واحدها ضروری است و مدیریت استان آماده است با اختیارات قانونی این واحدها را مدیریت کند.

وی با بیان این که هیچ واحد تولیدی استان در دولت تدبیر و امید دچار وضعیت بحرانی نشده، افزود: تا زمانی که در استان هستیم اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران واحدهای تولیدی تضییع شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص موضوع پلمب نمایشگاه بین‌المللی تبریز هم با تاکید بر طی مراحل قانونی در این خصوص، گفت: پیرو مذاکره‌ای که با مقامات قضایی استان داشته‌ام اعلام می‌کنم که وقفه‌ای در کار این نمایشگاه ایجاد نخواهد شد و این نمایشگاه باید بیشتر از گذشته در خدمت تولید و صنعت استان باشد.

وی در پایان با بیان این که همه مدیران دولتی و بخش خصوصی استان سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: همان‌طور که مدیران ما تا این لحظه نشان داده‌اند که به مشکلات بخش تولید حساس هستند در بقیه روزهای سال جاری هم در کنار تولیدکنندگان خواهند بود.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
تورا بخدا راست است
تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
آقای استاندار: درصورت امکان در احیاء و
راه اندازی کارخانه جات استان از مدیران
کارآمد استان از قبیل مهندس تقی توکلی
و امثالهم استفاد نمائید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار