کد خبر: ۲۶۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 24 July 2016
خبرنگار تابناک تبریز، به سراغ مرد فوتبالی استان رفته تا قبل از شروع لیگ برتر حال و هوای فوتبالی استان و سه تیم لیگ برتری را جویاشود.
وضعیت تیم های لیگ برتری شهر تبریز را چگونه ارزیابی می کنید؟


استان و شهر تبریز از لحاظ فوتبال از بهترین های نقاط کشور است و حضور سه تیم در لیگ برتر مزیت و امتیازای درخور توجهی برای شهر است.

وضعیت  تیم های ما در لیگ برتر از لحاظ امکانات مورد نیاز برای یک لیگ مطابق استاندارد است زیرا امکانات دو تیم گسترش فولاد و تراکتورسازی از طرف سازمان لیگ بر اساس استاندارد های AFC تاییده شده و در بعد زیر ساختی مشکل خاصی وجود ندارد.

البته نواقص جزیی از جمله سیستم روشنایی و نور افکن های میدان بازی گسترش فولاد وجود دارد که با پیگیری های لازم  چیزی تا  اتمام این کار  وجود ندارد.

از طرفی ماشین سازی با حمایت های شهرداری تبریز و شورای شهر موفق به اخذ سهمیه لیگ برتر گردید و این تیم نیز از لحاظ امکانات از تمام ظرفیت های شهرداری من جمله زمین های بازی  الغدیر و مرزداران و زمین سازمان ورزش استفاده حداکثری را خواهد کرد و تا زمان دریافت تاییده استاندارد AFC از  میدان بازی یادگار امام استفاده خواهد کرد.

برای رسیدن به یک فوتبال ایده آل بایستی بغیر از تفکر به برد و باخت فصل جاری باید مشغول پروش استعداد شد،تیم های لیگ برتری ما چه کارهای در این زمینه انجام داده اند؟

یکی از ملزومات  رسیدن به یک موفقیت پایدار تربیت و استعداد یابی در فوتبال است از این رو  دو تیم لیگ برتری استان دارای آکادمی فوتبال و تیم های پایه است و ماشین سازی تبریز نیز به تازگی اقدام به راه اندازی آکادمی فوتبال کرده است.
مدارس فوتبال از نو نهالان و نوجوانان گرفته تا تیم امید مشغول آماده سازی استعداد ها و به نوعی پشتوانه ی برای تیم اصلی است

اوضاع تیم های در نقل و انتقالات بین فصلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

سه باشگاه ورزشی به نوبه ی خود از فرصت نقل و انتقالات استفاده حداکثری کرده و تیم خوبی را بسته اند که امید داریم نتایج درخشانی برای هموطنان مان کسب کنند

در مورد سقف قرارداد های فوتبالی نظرتان چیست؟آیا قراردادهایی چند میلیاردی   را منطقی می دانید؟
در شرایط فعلی که وضع معیشتی برخی از مردم پایین است وجود چنین قراردادهایی درست نیست البته شایان ذکر است که این مطلب مطرح گردیده و سازمان لیگ قرارداد ها را منتشر خواهد کرد.

 به نظرتان  با این همه مدعا درمورد خصوصی ساز باشگاه های فوتبال چرا در صحنه عمل تیم خصوصی وجود ندارد؟

بر اساس قانون تجارت شرکت های و مجموعه های دولتی می توانند فعالیت اقتصادی کرده و یا دارای باشگاه ورزشی باشند که استقلال و پرسپولیس بعنوان تیم دولتی زیر مجموعه وزارت ورزش جوانان مشغول فعالیت هستند.
از سویی افراد و اشخاص نیز می توانند مبادرت به خرید با تاسیس باشگاه و تیم فوتبال داشته باشند و تیم های خصوصی با افت و خیزهایی همراه است زیرا باشگاه های ورزشی خصوصی باتوجه به شرایط موجود جامعه ما توجه پذیر نیست.
بر فرض مثال باشگاه تراکتور سازان تبریز را در نظر بگیرد که سالیانه نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان هزینه بر می دارد ولی تنها ۵ میلیارد عایدی دارد که کفاف هزینه هایش را ندارد.
دولت ها نیز  در فکر خصوصی سازی تیم های باشگاه  دولتی هستند و مردم نیز دوستدار این امر هستند ولی حلقه ی مفقوده ی این کار شرایط اقتصادی کنونی جامعه است.
منبع اصلی درآمد زایی تیم های فوتبال در کشورهای دیگر  از چهار قسم فروش بازیکن ،فروش بلیط ،تبلیغات و فروش حق پخش تلویزیونی است  ولی در اکثر تیم های لیگ برتری ما عایدی زیادی از منابع درآمدی بالا دریافت نمی شود و برای همین است که ورود بخش خصوصی به فوتبال توجیه اقتصادی زیادی ندارد


چرا از استان افرادی در کادرهای مدیریتی فدارسیون وجود ندارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بررسی کنیم که شرایط فعلی فوتبال ما سیاسی است یا افرادی که از زمین فوتبال برخواسته اند بر مسند فدراسیون نشسته اند؟
در کشورهای اروپایی ریاست و اعضای فدراسیون فوتبال متخصصین فوتبال هستند ولی متاسفانه در کشور ما شرایط حاکم بر انتخابات فدراسیون اصولی نبوده و برمبنای روحیات انجام می گیرد.
لازم می دانم در این باره توضیح دهم در ادبیاتم طوری است تا زمانی که برای تصدی پستی درخواست برایم نرسد وارد این میدان نمی شوم.

با وجود اینکه عضو فدراسیون نیستم ولی در کسوت ریاست هیت فوتبال استان با تعاملی که انجام داده ایم باعث حل مشکلات زیادی از استان شده است زیرا الزاما برای تاثیری گذاری نیازی بر عضویت در فدراسیون وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :