گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز:
جلسه هفتگی شورای شهر امروز با تاخیر 10 دقیقه ی در حالی برگزار گردید که جواد ششگلانی تنها غایب این جلسه بود
کد خبر: ۲۶۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 24 July 2016
عابدزاده با ذکر روایتی در مورد مذمت و گناه افرادی که به ظالم یاری می رسانند جلسه را بصورت رسمی آغاز کرد.

اگر به مشکلات توجه نشود در ۲۰۱۸ آبروی شهر به خطر می افتد

ناطق اول پیش از دستور این هفته جلسه شورای شهر تبریز بهروز خاماچی بود
این عضو شورای شهر تبریز اندر احوالات وضع گردشگری شهر و آماده سازی شهر برای 2018 گفت:تا 2018 وقت و زمانی  نمانده است باید با شتاب بالا  و بصورت مدیریت واحد شهر را آماده کنیم
بهروز خاماچی گفت:روزنامه های سراسری بیشتر به ظرفیت های شهرهای اصفهان و شیراز توجه میکنند و این در حالی است که مطبوعات ما توجهی به ظرفیت و داشته های شهر ندارند. وی تصریح کرد:گردشگران برای دیدن هتل و مجتمع تجاری به تبریز نمی آیند ما باید از ظرفیت های نهفته که مزیت رقابتی دارد من جمله  معرفی قنات های تبریز استفاده حداکثری را برای شناساندن شهر برای گردشگران بهره ببریم.

وی با انتقاد از یک روزنامه محلی افزود:همسرم در بیمارستان بستری بود وبرای همین علت سه روز بی خواب بودم و روزنامه ای عکس مرا چاپ می کند که عضو شورا چشمش در جلس بسته شده است.

وی گفت:باید به موزه ها و دیگر مکان های گردشگری ودیگر مشکلات شهر رسیدگی کرد تا آبروی مانده ی  مان نیز در ۲۰۱۸ از بین نرود.

بهروز خاماچی اذعان داشت:باید تقسیم کاری اصولی در بحث گردشگری انجام گیرد و به همه ی کارها توجه شد.

 چرا باید شهر تبریز شبیه  شهر مرده گان باشد ؟؟چرا باید در رنگ بندی فضای شهری تنها از سیاه و سفید اسفاده می کنیم ؟؟این مسایل گفته می شود تا حل گردد ولی تا امروز عملی دیده نمی شود.


در قسمت پایانی جلسه اعضای شورا در مورد  لایحه شهرداری تبریز مبنی بر درصد بندی با نرخ بهره افزایشی اقساط بدهی های شهروندان به شهرداری را مورد برررسی قرار دادند.

مدبر با انتقاد شدیدی اخذ دیرکرد از پول مردم برای مردم را مصداق بارز ربا دانست و گفت: این قضیه در شورای دوم نیز وجود داشت, اینکه نام دیرکرد را عقب افتاده بگذاریم و جریمه بگیریم، بنا بر سوال بنده و مرحوم سید حسن شکوری از مراجع اعظام در ایم مورد، اکثر مراجع  فرمودند این مسئله مصداق بارز ربا است.با تصویب این لایحه باید در قیامت پاسخگو باشیم و مابایستی متوجه باشیم و کاری هایی انجام دهیم که در پیشگاه مردم و خداوند متعال شرمنده نکنید

چمنی نیز ضمن موافقت با این لایحه از همکاران خواست که تبلیغاتی صحبت نکنند و در سالهای که عضو شورا هستند به فکر این روزهای مردم باشند نه اینکه بخواند برای دوره بعد تبلیغات کنند.
 درسخوان نیز با یاد آوری توجه به قانون گفت :فرمانداری  برای ما به مثابه شورای نگهبان به مجلس است وبایستی در به قوانین احترام بگذاریم..

فریدون بابایی اقدم نیز یادآور شد: علی رغم چندین دوره شورای شهر، این شورا تاکنون به بلوغ نرسیده است و ۱۰۲ میلیارد تومان چک بی محل، نشان می دهد  تمهیدات خوبی در شهرداری به کار نرفته است.

باغبان نیز با انتقاد از آمار و ارقام دوگانه شهرداری گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مدعی شدند که ۳۰ میلیارد تومان چک بی محل وجود دارد ولی الان این مبلغ را ۱۰۲ میلیارد اعلائم می کنند که باید پاسخ این تناقض داده شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :