بهترین بازیکن بازی دیروز از نگاه تحلیل گران تابناک تبریز؛
امروز در بازی افتتاحیه‌ی لیگ برتر، تراکتورسازی در زمین اختصاصی خود میزبان قهرمان فصل گذشته‌ی لیگ برتر بود و با تساوی دو بر دو مقابل این تیم متوقف شد. اما میخواهیم نگاهی بیندازیم به نقشه‌ی امروز قلعه نویی.
کد خبر: ۲۶۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 26 July 2016
سرویس ورزشی تابناک تبریز؛امروز در بازی افتتاحیه‌ی لیگ برتر، تراکتورسازی در زمین اختصاصی خود میزبان قهرمان فصل گذشته‌ی لیگ برتر بود و با تساوی دو بر دو مقابل این تیم متوقف شد. اما میخواهیم نگاهی بیندازیم به نقشه‌ی امروز قلعه نویی.

تراکتور با توجه به تغییراتی که در چینش ترکیبش نسبت به فصل گذشته داشت، هماهنگی نسبتا کمتری در بازی داشت در تعدادی از صحنه‌ها این امر کاملا مشهود بود.
بازی از همان ابتدای کار داغ و پر هیجان دنبال می‌شد.ضربه ی بیت سعید در اوایل بازی و ضربه ی ابراهیمی و ادینیو تنها خطرات دقایق ابتدایی بازی بود.
دقیقه 14 لوسیانو ادینیو از اشتباه کودکانه‌ی طیبی، کاپیتان استقلال خوزستان حداکثر استفاده را کرد و گل اول لیگ شانزدهم را به ثمر رساند. تراکتور در این گل مزد فشار بی امان خود روی خط دفاع استقلال خوزستان را به نحو احسن گرفت.
پس از گل تراکتور، بازی کمی آرام شد و دو تیم سعی در حفظ توپ و تصاحب میانه‌ی میدان داشتند. هرچند بلافاصله پس از گل تراکتور کمی بسته بازی کرد تا بتواندد آرایش دفاعی خود را بسازد.البته کیفیت ضعیف چمن ورزشگاه، تاثیر کمی روی بازی نداشت.
تراکتور سعی در حفظ نتیجه تا پایان نیمه اول داشت و به پاسکاری در میانه‌ی میدان ادامه می‌داد و کمتر ریسک حمله را به جان میخرید و استقلال خوزستان نیز شباهتی به تیم بازنده نداشت و سرعت بازی نسبت به اوایل بازی کاملا گرفته شده بود.
اضافه کردن کرار به خط هافبک دفاعی و اضافه شدن سروش رفیعی به خط هافبک وسط ، قدرت تدافعی تراکتورسازان را افزایش داد ولی با وجود ابراهیمی سرعتی، تراکتور دل به ضد حملات دوخته بود.

نیمه اول با نتیجه ی 1 بر صفر به سود تراکتورسازان به پایان رسید.

استقلال خوزستان نیمه‌ی دوم را بسیار هجومی آغاز کرد و تقریبا به استقلال پارسال نزدیک شد.
سیستم 4-3-3 در نیمه دوم برای استقلال خوزستان کاملا جواب داد. سانتر از جناحین در عین کوتاهی قد بازیکنان استقلال خوزستان در دستور کار شاگردان پورموسوی بود.
تراکتور نیز در نیمه دوم کاملا در لاک دفاعی فرورفته بود تا اینکه در دقیقه 58، رحیم زهیوی، ستاره‌ی فصل گذشته، گل تساوی را برای آبی های خوزستانی به ثمر رساند.
خیلی زود تراکتور حملات را آغاز کرد و میدانست اگر استقلال آرایش دفاعی خود را بچیند، گل زدن به این تیم بسیار دشوار خواهد بود. همین کافی بود تا تراکتور گل خورده را به وسیله ی فرزاد حاتمی در دقیقه 60 پاسخ دهد و باز هم برتری را به اردوی تراکتورسازان بازگرداند.
پس از گل، این بار استقلال خوزستان بود که بازی را در دست گرفت و با آوردن عاشوری سرعتی به جای دورقی بازیساز و هافبک، بر تعداد و کیفیت حملات خود افزود و همین کافی بود تا رحیم زهیوی برای بار دوم و این بار از نقطه پنالتی در دقیقه‌ی 72 گل تساوی را برای تیم خوزستانی به ثمر برساند.
پس از آن قلعه نویی، که به دنبال کسب هرسه امتیاز بود سروش رفیعی را از بازی بیرون آورد و نوری بازیساز را به بازی برد تا بتواند مهاجمان تیم را به خوبی تغذیه کند. همچنین ادینیوی برزیلی و سرعتی را به سمت راست برد و حاتمی را در نوک بازی داد تا از جناحین توپ‌ها را روی سر حاتمی بریزند.
در این دقایق حساس، تراکتور به دلیل بالا بودن سن بازیکنان، کاملا تحلیل رفته بود و به همین دلیل، قلعه نویی ادینیوی 34 ساله را از بازی بیرون آورد و خالد شفیعی را به بازی گرفت. با این کار هم نیروی سرعتی را از جناح چپ به تیم تزریق کرد و هم آقایی را به پست هافبک چپ فرستاد تا ابراهیمی فاصله‌ی رفت و آمدش کاهش یابد. حال تراکتور با یک مهاجم بازی میکند.
پس از این آخرین اسلحه‌ی قلعه نویی، حمله از عمق بود. به همین دلیل در اواخر بازی آقایی را از بازی بیرون کشاند و شهرام گودرزی ریز نقش را به بازی فرستاد تا  بتواند از عمق دفاع استقلال خوزستان روزنه‌ای برای خلق موقعیت ایجاد کند.
در این تعویض، قلعه نویی یک ریسک بسیار بزرگ کرد و تراکم هافبک هایش را در میانه‌ی میدان بسیار افزایش داد و کناره‌های تراکتور با خروج آقایی و کاهش ارتباط بین شفیعی و ابراهیمی بیشتر به چشم می‌آمد ولی در مقابل پورموسوی نیز با آوردن سلمان بحرانی مدافع به جای مومنی مهاجم، سعی در حفظ نتیجه داشت و به خواسته‌اش هم رسید و بازی با همین نتیجه پایان یافت.
در این بازی، بازیکنان زیادی مانند رحیم زهیوی، مهدی کیانی، کرار جاسم و حسن بیت سعید عملکرد مثبتی در ترکیب خود داشتند ولی رافائل روبالو، دروازبان استقلال خوزستان با شش سیو که دو تای آن خطر بالای 80% بود، به عنوان بهترین بازیکن میدان از نظر تحلیل گران ورزشی تابناک انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار