رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: وزیر رفاه اگر ماهیانه 10 میلیون تومان نیز دریافتی داشته باشد، درآمدش با مستمری ماهیانه 400 خانوار معلول برابری می کند.
کد خبر: ۲۶۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 26 July 2016
به گزارش تابناک تبریز،علی همت محمود نژاد گفت: عمق خط فقر در معلولان نسبت به سایر افراد عادی جامعه 2 تا 3 برابر بیشتر است و یک خانواده معلول برای خروج از خط فقر باید زمان بسیار زیادی را طی کند.
 
وی افزود: در بسیاری از مواقع یک خانواده معلول توان خروج از خط فقر را پیدا نمی کند زیرا هزینه های درمان، ایاب و ذهاب و سایر مشکلات ناشی از معلولیت از بسته درآمدی خانواده ها تامین می شود و این هزینه ها بخش قابل توجهی از درآمد خانواده را به خود اختصاص می دهد.
 
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به عدم حمایت از خانواده های دارای چند فرزند معلول اظهارکرد: با وجود اینکه در رابطه با حمایت از خانواده های دارای چند فرزند معلول مرتب شعار داده می شود اما متاسفانه آنطور که باید از این خانواده ها حمایت نمی شود.
 
محمود نژاد با انتقاد از برابری یارانه دریافتی خانواده های معلول با سایر خانواده ها خاطرنشان کرد: خانواده های افراد عادی ماهیانه 45 هزار و 500 هزار تومان یارانه دریافت می کنند و همین میزان به خانواده های افراد معلول نیز پرداخت می شود.
 
وی ادامه داد: هدف از اجرای هدفمندی یارانه ها، بهبود زندگی فقرا و نیازمندان بود اما پس از گذشت مدت زمان زیادی از اجرای این طرح، هنوز شاهد هیچ بهبودی در زندگی معلولان نیستیم.
 
عضو هیئت مدیره سازمان جهانی معلولان با اشاره به حقوق های نجومی دریافتی از سوی برخی مدیران کشور تصریح کرد: در صورتی که حقوق های نامتعارف دریافتی از سوی برخی از مدیران صحت داشته باشد، ظلمی است که به خانواده های نیازمند و خانواده های معلولان روا شده است.
 
محمود نژاد در خصوص سبد کالای ارائه شده به خانواده های معلولان اذغان کرد: متاسفانه با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد بسیاری از خانواده های معلولان در ماه مبارک رمضان از دریافت سبد کالا محروم بوده اند که جا دارد در این خصوص مسئولان مربوطه توضیحات لازم را ارائه دهند.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه در پی اعلام شدن حداکثر دریافتی های غیر متعارف در کشور، مشخص شد که بیشترین دریافتی در حوزه وزارت رفاه و کمترین دریافتی پرداختی نیز در زیر مجموعه این وزارتخانه است که بیشترین میزان حقوق به مدیران این وزارتخانه می رسد و کمترین آن نیز سهم مددجویان می شود.
 
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با بیان اینکه « تبعیض نباید در جامعه ایران نقش داشته باشد» گفت: تفاوت فاحش در دریافت مبالغ از سوی افراد، به هیچ وجه در راستای منویات مقام معظم رهبری نبوده و با شعار مبارزه با فقر در جامعه برابری ندارد./میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :