کد خبر: ۲۷۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 09 August 2016
سلطان صاحبقران چون از سفر فرنگ بازگشت ازعجایب آن سفر همی گفت که کودک خردسال  در آن سرزمین به زبان فرنگی به مثابه بلبل سخن گوید. و عین اله باقر زاده در فیلمی از صمد می گفت در شهر از این پیشنهادات به ما زیاد می شد.
****
کلاس شیمی داشتیم مرحوم ابراهیم بخت شکوهی خطاط بزرگ شهرمان معلم کلاس بود ؛ لفظی داشت کتاب زبان را مطالعه میکرد چون ساعت بعد امتحان زبان داشتیم . آقای بخت شکوهی ناگهان از او پرسید : لفظی چیکار می کنی؟ و لفظی به سرعت جواب داد : هیچی آقا !!! دارم زبان می¬خونم. ایشان هم به سرعت جواب داد: پس بگو ببینم "داشقا دوشوب پالچیغا یام پئتیه گئدیر" انگلیس دیلینده نه اولار.
****


در هفته های اخیر در شبکه های اجتماعی تصویری از یک سند کاغذی با عنوان جایزه هوای پاک  به شهر تبریز از سوی اتحادیه کیفیت هوا  منتشر شد .





سپس به تدریج  تصویری از گزارش خبری در یک صفحه روزنامه ایتالیایی منتشر شد که زیرنویس آن ادعای مصاحبه با شهردار تبریز را در ایتالیا داشت.





در کل متن خبر فقط یک جمله از شهردار تبریز هست که گفته :"در شهر ما سرمایه هایی که به سیاست زیست محیطی سبز اختصاص داده میشوند فقط از بخش خصوصی تامین میشوند. اسپانسر ها و شهروندان به ما میلیون ها دلار داده اند که با آنها داریم هتل ها را با پانل های خورشیدی میپوشانیم، و همچنین آنها را به سیستم های بازیافت آب و زباله تجهیز میکنیم."  بقیه متن راجع به شهر های دیگر است.  فقط آخر متن نوشته شده که شرکت airlite که اسانسر سمینار بوده  رنگ های دوده خور (ظاهرا مثل گیاه عمل میکنند)  به ایران صادر خواهد کرد
شرکت  Air Quality Alliance یک شرکت به ظاهر غیر انتفاعی است که به تجارت مواد مختلف باصطلاح دوست زیست محیط  از جمله رنگ های به اصطلاح ضد دوده  نیز می پردازد.  به نظر می رسد در این جلسه غیر مفید و بدون ارزش افزوده برای شهر تبریز  هیچ چیزی عاید نگردید  و توجیهات متعاقب آن  تلاش ناصحیحی بود که مقبول نیافتاد  . در این مراسم نام یک ایرانی به عنوان مشاور انرژی  و زیست محیطی تبریز  نیز به چشم می خورد.   
تبریز اکنون یکی از آلوده ترین شهرهای کشور محسوب می گردد ، براثر مصوبه های کمیسیون های مختلف و نفوذ برخی افراد باغات شهر به نابودی رسیده اند  و باغ شهر تبریز فقط  یک خاطره شیرین محسوب می شود.

حال درک چگونگی هوشمند بودن شهر و نحوه صدور این گواهی خنده دار  مشخص نیست مگر آنکه ارزش آن در حد صحتش باشد.

----*****---------------****----------------****--------------****_------

سلام  آنقدر دروغ در سیستم وجود دارد که مانده ام  که راست کجاست
شهردار مدعی مصاحبه است اما مصاحبه ای وجود ندارد انها در تبریز می گویند که متن مصاحبه به شرح ذیل است
به گزارش تبریزمدرن ، روزنامه ایتالیایی Corriere della sera هفته گذشته و در جریان حضور شهردار تبریز در سمینار «کنفرانس شهرهای هوشمند در برابر آلودگی هوا» در میلان ایتالیا، گفتگویی با دکتر صادق نجفی داشته‌است. شهردار تبریز در این گفتگو با اشاره به تاثیر آلودگی هوا در مباحث زیست شهری، اقدامات و برنامه‌های شهرداری تبریز در این خصوص را برشمرده است.

گفته می شود اتحادیه کیفیت هوا در میلان ایتالیا، یک موسسه غیرانتفاعی است که در زمینه تحقیقات، تعریف سیاست‌ها و فناوری‌های موثر در سطح جهان و نوآوری‌های زیست‌محیطی فعالیت می‌کند.

گفت و گوی شهردار تبریز با این روزنامه ایتالیایی را در متن ذیل می خوانید.

اتحادیه کیفیت هوا قصد دارد بهترین سیاست ها و تکنولوژی ها را برای مبارزه با آلودگی هوا بکار گیرد. مهمترین پروژه هایی که شما اکنون در این راستا دارید کدامند و راهکار شما برای رسیدن به یک محیط زیست سالم چیست؟

در سال های گذشته، شهرداری تبریز افزایش فضای سبز را در برنامه راهبردی توسعه خود گنجانده است و همچنین فناوری های نوین در زمینه پسماند، سیستم های حمل و نقل سبز به کارگرفته شده و شروع به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر کرده ایم.

اخیرا به علت اهمیت مسئله آلودگی هوا و گرم شدم سطح زمین، شهرداری تبریز کمیته‌ای به نام محیط زیست و سلامت راه انداخته است که متشکل از بهترین متخصصان این زمینه است و قصد آن توسعه تکنولوژی های سبز در تبریز است.

در حال حاضر نوع ارتباط ایرانی‌ها با تکنولوژی سبز در چه سطحی است؟

کشورما توجه ویژه ای به مسئله تکنولوژی سبز دارد و اخیرا توافقنامه کنفرانس پاریس را امضا کرده است و برای استفاده از فناوری های جدید در توسعه خود در زمینه های مختلف مثل صنعت، زیرساخت توسعه شهری  و حمل و نقل متمرکز شده است.

ایران همچنین از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید انرژی سالم استفاده می کند همچنین حکومت ایران قوانین مناسبی مانند معافیت مالیاتی کسب مجوزهای سریع و تعرفه تشویقی را برای سرمایه گذاران در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر تصویب کرده است ایران پتانسیلی بسیار قوی در زمینه های مختلف دارد که دلخواه سرمایه گذاران است. مثلا در زمینه گردشگری با وجود بناها و مناظر و آثار باستانی ، پتانسیل قابل توجهی دارد.

به ویژه پس از انتخاب تبریز  به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، پشتیبانی بالایی را از سرمایه گذاران  در زمینه گردشگری طبیعی، در زمینه های نیروگاه بادی، خورشیدی و در زمینه های توسعه شهری انجام می دهد.

نظر شما در مورد همکاری مابین ایتالیا و ایران در زمینه تکنولوژی های سبز چیست؟

ایتالیا یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه بسیاری از بخش های تکنولوژی است. ما از شرکت های ایتالیایی و متخصصان این کشور برای سرمایه گذاری در ایران و به ویژه در تبریز با تاکید ویژه برای تکنولوژی های سبز دعوت می شود. اعتقاد من بر این است که ما بزودی می توانیم با تکنولوژی های پیشرفته ایتالیا روابط قوی ایجاد کنیم.

تبریز چندین روش ابتکاری را برای بهبود کیفیت هوا به کار گرفته است، شهرداری تبریز افزایش سرانه فضای سبز را در برنامه راهبردی خود گنجانده است و به دنبال ارائه تکنولوژی های جدید در زمینه تصفیه آب بوده  و شروع به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تامین انرژی عمومی مورد نیاز شهر بوده است.

اخیرا نظر به اهمیت کیفیت هوا  و پدیده گرم شدن جهانی سطح زمین ، شهرداری تبریز کمیته ای به نام کمیته محیط زیست و سلامت ایجاد کرده که به دنبال گردهمایی متخصصان این زمینه است.

کشور ایران به تکنولوژی سبز توجه ویژه ای دارد و اخیرا معاهده کنفرانس پاریس (cop21)  را امضا کرده و برای استفاده از فناوری های جدید در توسعه خود در زمینه های مختلف مثل صنعت، زیرساخت توسعه شهری و حمل و نقل متمرکز است.

ایران همچنین از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید انرژی سالم استفاده می کند  و در این زمینه قوانین مناسبی مانند معافیت مالیاتی کسب مجوزهای سریع و تعرفه تشویقی را برای سرمایه گذاران در زمینه  تولید انرژی سالم استفاده می کند، همچنین ایران قوانین مناسبی مانند معافیت مالیاتی کسب مجوزهای سریع و تعرفه تشویقی را برای سرمایه گذاران در زمینه تولید انرژی های تجدیدپذیر تصویب کرده است.

به ویژه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ پشتیبانی بالایی را از سرمایه گذاران در زمینه ساخت هتل ، گردشگری طبیعی ، نیروگاه های بادی، خورشیدی و توسعه شهری انجام می دهد.


اما تنها متن ذیل در داخل روزنامه است:
در کل متن خبر فقط یک جمله از شهردار تبریز هست که گفته :"در شهر ما سرمایه هایی که به سیاست زیست محیطی سبز اختصاص داده میشوند فقط از بخش خصوصی تامین میشوند. اسپانسر ها و شهروندان به ما میلیون ها دلار داده اند که با آنها داریم هتل ها را با پانل های خورشیدی میپوشانیم، و همچنین آنها را به سیستم های بازیافت آب و زباله تجهیز میکنیم."  بقیه متن راجع به شهر های دیگر است.  فقط آخر متن نوشته شده که شرکت airlite که اسانسر سمینار بوده  رنگ های دوده خور (ظاهرا مثل گیاه عمل میکنند)  به ایران صادر خواهد کرد


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
سلام. من به عنوان یک تبریزی از این وضعیت خجالت گشیدم..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :