دختر شهید رکن‌آبادی با بیان اینکه نحوه شهادت پدرش در فاجعه منا شک‌برانگیز است، گفت: تنها پیکری که بعد از کالبد شکافی اعضای بدن همچون قلب، کلیه‌ها، ریه و مغزش خارج شده، پیکر شهید رکن‌آبادی است.
کد خبر: ۲۷۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 16 August 2016
زهرا رکن‌آبادی درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت نزدیک به 11 ماه از فاجعه منا، هیچ اقدام مثبتی از مسئولان ذیربط ندیدیم و فقط یک شکایت خانواده‌های شهدا در دادسرا انجام داده‌اند که به تازگی در حال رسیدگی است.

به گزارش  تابناک تبریز، وی ادامه داد: قطع رابطه با عربستان سعودی، بهانه‌ای برای وزارت امور خارجه کشورمان شده تا از زیر بار مسئولیت پیگیری حقوقی شهدای فاجعه منا شانه خالی کنند.

دختر شهید رکن‌آبادی تصریح کرد: وزارت امور خارجه می‌تواند برای احقاق حق شهدای فاجعه منا از عربستان به مجامع بین‌المللی  شکایت کند؛ در هر حال قطع رابطه با کشور عربستان نباید مانعی برای پیگیریها شود چرا که دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عربستان است و ما نیز حافظ منافع در این کشور داریم بنابراین باید به این مهم که جزو خواسته‌های رهبر معظم انقلاب و مردم است، رسیدگی شود.

دختر شهید رکن‌آبادی متذکر شد: متاسفانه وزارت امور خارجه در رابطه با جنبه‌های بین‌المللی برای فاجعه منا نتوانست اقدام مناسبی انجام دهد؛ سازمان حج و زیارت نیز در ابعاد داخلی یعنی گلایه خانواده‌های شهدا از مسئولان کاروانها و یا برخی کاستی‌ها عملکرد خوبی نداشته است.

وی بر عمدی بودن فاجعه منا توسط عربستان سودی تاکید کرد و گفت: با تحقیقاتی که از شاهدان فاجعه انجام دادیم و گفت‌وگو با افراد حاضر در صحنه متوجه شدیم که حاجیان به اصرار به خیابان 204 هدایت شدند و در نهایت خروجیها را بسته و چنین فاجعه‌ای ایجاد شد.

دختر شهید رکن‌آبادی درباره جزییات ناگفته شهادت پدرش اظهار کرد: اتفاقی که برای شهید رکن‌آبادی به‌وقوع پیوست، سؤال‌برانگیز بود چرا که بعد از این فاجعه منا، رسانه‌های سعودی ادعا می‌کردند ایشان به سفر حج نیامده‌ و به دروغ پردازی پرداختند اما ما تصویر پاسپورت ایشان را نشان دادیم.

رکن‌آبادی با بیان اینکه پدرش در دوران سفارت چندین بار مورد ترورهای نافرجام قرار گرفت، تصریح کرد: هیچ‌کدام از ترورهایی که علیه این شهید انجام گرفته بود به نتیجه‌ای نرسید اما در عربستان این پرونده شوم تکمیل شد و ایشان به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: روند شناسایی پدرم نیز بی‌دلیل طولانی شد در صورتی که با تطبیق نمونه DNA که از ایران فرستاده شده بود، شناسایی می‌توانست زودتر انجام شود.

دختر شهید رکن‌آبادی خاطرنشان کرد: هویت پدرم بعد از مدتها از روی عکس و گرفتن آزمایش شناسایی شد و پیکر وی جزو آخرین نفراتی بود که به جمهوری اسلامی ایران بازگشت.

وی یادآور شد: پیکر شهید رکن‌آبادی را بعد از نبش قبر تحویل ما دادند در حالی که پیکری که در اختیار گرفتیم آنقدر دچار تغییر شده بود که هیچ نشانه ظاهری مبنی بر اینکه این پیکر متعلق به شهید رکن‌آبادی است، وجود نداشت و تنها نشانه انگشتر آن شهید بود که شناخته شد.

دختر شهید رکن‌آبادی تصریح کرد: البته آزمایش انجام شده از سوی سعودیها مورد تایید قرار گرفت چرا که در داخل کشور نیز آزمایش لازم انجام شد و هویت پیکر شهید رکن‌آبادی تایید شد.

رکن‌آبادی افزود: اما نکته‌ مهم دیگری که در عملکرد سعودیها شَک‌برانگیز است  به موضوع کالبد شکافی و خارج کردن اعضای بدن شهید رکن‌آبادی باز می‌گردد.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی پیکرها مورد کالبد شکافی سعودیها قرار گرفت اما تنها پیکری که بعد از کالبد شکافی اعضای بدن همچون قلب، کلیه‌ها، ریه و مغزش خارج شده پیکر شهید رکن‌آبادی است.

دختر شهید رکن آبادی در پایان تاکید کرد: امیدواریم پیگیریهای لازم برای احقاق حق شهدای فاجعه منا انجام بگیرد و اجازه داده نشود تا این مسئله به دست فراموشی سپرده شود./تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
لعن الله الی آل سعود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
لعن الله الی آل سعود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار