کد خبر: ۲۸۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 21 August 2016

لشگر مصدومان تراکتور روی دست قلعه‌نویی
بازیکنان تیم تراکتورسازی از ابتدای فصل با مصدومیت های زیادی دست و پنجه نرم کردند. پس از آسیب دیدگی هایی که برای نفراتی مثل سینا عشوری، لوسیانو ادینیو و فرزاد حاتمی پیش آمد، حالا نفرات دیگری به صف مصدومان تراکتورسازی اضافه شده اند.


از جمع بازیکنان تراکتور محسن بنگر، محمد و علیرضا رمضانی چند هفته ای است دچار آسیب دیدگی شده اند و کادر پزشکی برای بازگشت آنها تلاش می کند. اگرچه این 3 بازیکن همراه تیم تمرین می کنند اما با درد کارشان را ادامه می دهند.


در چنین شرایطی هادی محمدی از ناحیه دست دچار مشکل است و از دیروز با باز کردن گچ دستش، آتل بسته است. محمد ایرانپوریان با پارگی پرده گوش مواجه شده و نمی تواند تمرین سنگین انجام دهد. کرار جاسم هم از ناحیه زانو مصدوم است و حداقل دو هفته قادر به همراهی تراکتور نیست.  از سوی دیگر مهدی شریفی نیز روز گذشته دوباره مصدوم شد و مشخص نیست چند هفته باید دور از میادین باشد.


بی تردید تا آماده شدن کامل این نفرات امیر قلعه نویی کار سختی خواهد داشت. سرمربی تراکتور که امید زیادی به موفقیت با این تیم در لیگ شانزدهم دارد، اسیر بدشانسی ها شده است و مشخص نیست چه زمانی دردسر مصدومیت های سریالی از او و تیمش دور می شود.

دلایلی که مانع آماده شدن یادگار امام(ره) می‌شود
بحران در برگزاری دیدار تراکتور - پرسپولیس


در شرایطی که بیشتر از دوماه از آغاز عملیات ترمیم و بازسازی چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز گذشته است، امید زیادی به آماده شدن این ورزشگاه تا 20 شهریورماه و زمان برگزاری دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس نیست. با اینکه مسئولان استانی آذربایجان تلاش های زیادی در راستای آماده شدن ورزشگاه تا 20 شهریورماه انجام می دهند اما با توجه به شرایط موجود بسیار بعید است این اتفاق بیفتد.

عملیات لوله گذاری ورزشگاه به پایان رسیده و اکنون در مرحله تست بسر می برد اما مشکلاتی در این راستا وجود دارد که دردسرساز شده است. چمن های وارداتی مهم ترین مانع در این امر است. چمن هایی که طول عمر مفیدشان در کانتینرهای یخچال دار مخصوص 4 روز است. این در حالی است که چمن های ورزشگاه هنوز از به ایران نرسیده و برای این منظور باید دو گمرک در کشورهای ترکیه و ایران را بگذراند. از سوی دیگر با توجه به اینکه پیمانکاران و مسئولان بیم آن دارند که چمن ها روی زیرسازی انجام شده، آنطور که باید قرار نگیرد و به قول معروف پس بزند، همه چمن ها را یکجا به ایران نمی آورند. آنها قرار است در چند کانتینر چمن ها را وارد کنند که پس از پهن شدن رول اول و جواب گرفتن، سایر چمن ها نیز به تبریز برسند.

با توجه به زمان بر بودن موضوع و اینکه تا زمان برگزاری مسابقه تراکتورسازی و پرسپولیس فقط 20 روز زمان باقی مانده، بعید است که یادگار میزبان این مسابقه حساس باشد. در این راستا روز گذشته حبیب مقصودی، مدیر ورزشگاه یادگار نیز با شمردن مشکلات در این راه اعلام کرد احتمال رسیدن ورزشگاه به بازی تراکتور و پرسپولیس کم است. او همچنین به خبرنگار "ورزش سه" گفت که کیفیت چمن را فدای یک مسابقه نمی کنند تا خیلی ها به این نتیجه برسند باید قید برگزاری بازی در یادگار را بزنند.

در چنین شرایطی برگزاری مسابقه حساس تراکتورسازی و پرسپولیس در ابهام عجیبی قرار گرفته است. تراکتوری ها اعلام کردند تحت هیچ شرایطی راضی به برگزاری مسابقه در تهران و یا ورزشگاه های شهرهای دیگر نیستند. از سوی دیگر ورزشگاه بنیان دیزل از سوی گسترش فولاد در اختیار تراکتورسازی قرار نمی گیرد و تنها گزینه موجود ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی است. با اینکه در این ورزشگاه پیش از این 3 مسابقه دیگر برگزار شده اما شرایط حساس بازی تراکتورسازی و پرسپولیس ممکن است با مخالفت شورای تامین مواجه شود. ورزشگاه تراکتور، استانداردهای لازم را برای برگزاری مسابقه لیگ برتری ندارد و باید دید چه سرنوشتی درباره محل برگزاری این بازی هیجان انگیز به وجود خواهد آمد.
 
همه باید از کی‌روش تمکین کنیم
قلعه‌نویی: هرگز جانشین منصوریان نمی‌شوم

امیر قلعه نویی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه"، درباره شرایط تراکتورسازی در تعطیلات لیگ برتر، مصدومیت های پی در پی بازیکنان، لغو مجدد جام شهدا، شایعه جانشینی علیرضا منصوریان در استقلال و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

حفظ تیم در تعطیلات سخت است

سرمربی تراکتورسازی صحبت های خود را با اظهارنظر درباره شرایط تیمش در تعطیلات لیگ برتر آغاز می‌کند: با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر، شرایط برای حفظ کردن تیم سخت است. ما کاری که انجام دادیم، روی مسائل جسمانی بازیکنان بوده است. تلاش کردیم تا شرایط بدنی بازیکنان حفظ شود ودر این راستا دو بازی تدارکاتی نیز برای تیم مقابل پیکان و ماشین سازی در نظر گرفتیم. یک بازی دیروز هم در تاریخ 13 شهریور یا 14 شهریور باید انجام دهیم. شرایط سخت است اما به هرحال چاره ای نیست.

ازبکستان و کره فقط چند قبل از بازی به اردو می روند

اوادامه می دهد: وقتی 4 بازی انجام می دهی و لیگ تعطیل می شود، این قضایا اتفاق می افتد. به هر حال مساله تیم ملی است و باید تمرکزمان را روی رفتن به جام جهانی بگذاریم. قطعا شرایط تیم ملی مهم تر است و همه باید از برنامه های کی روش تمکین کنیم؛ البته من اطلاعاتی دریافت کردم که تیم ازبکستان 6 روز قبل از مسابقه به اردو می رود و یا کره جنوبی 4 روز قبل از مسابقه به اردو می رود. با این حال امیدوارم با درایت کی روش و بازیکنان تیم ملی به جام جهانی راه پیدا کند.این مساله برای همه افتخاری است؛ هرچند که باشگاه ها واقعا اذیت می شوند و عذاب می کشند.

باید به نظر کی روش احترام بگذاریم

قلعه نویی با اشاره به حضور 3 بازیکن تراکتورسازی در اردوی تیم ملی بیان می کند: به عقیده من باید به نظر کی روش درباره انتخاب بازیکنان احترام بگذاریم. باید اجازه دهیم او با افکار خودش و با نظرات شخصی تیمش را آماده کند. البته که در تیم من 3، 4 بازیکن دیگر هم بودند که می توانستند در ترکیب تیم ملی باشند اما به هر حال نباید ایرادی بگیریم.

شریفی بدشانسی آورد

وی درباره مصدومیت هایی که در روزهای گذشته برای بازیکنانش پیش آمده است، عنوان می کند: متاسفانه بدشانسی می آوریم. دیروز هم مهدی شریفی از ناحیه مچ پا دچار دررفتگی شد. انشاءالله مشکلی نیست و زود برمی گردد و همه بازیکنان سالم و سلامت در خدمت تیم باشند.

انتقاد از لغو جام شهدا

سرمربی تراکتورسازی در بخش دیگری از صحبت هایش به لغو مجدد مسابقات جام شهدا اشاره می کند: من نمی دانم چرا هیچ کاری را نمی توانیم درست و بابرنامه انجام دهیم. 37 سال است ما در برنامه ریزی مشکل داریم و اصلا چیزی به نام برنامه ریزی نداریم. شهدا برای ما قابل احترام هستند و به جای اینکه برگزاری این تورنمنت را در تقویم مسابقات اجباری کنند، این شرایط پیش می آید. جوان های 16، 17 ساله ای که شهید شدند تا آسایش را برای ما به ارمغان بیاورند، بسیار باارزش تر از این مسائل هستند. به نظر من خیلی راحت از کنار این عزیزان می گذاریم. البته وقتی در تمام مملکت شرایط از نظر برنامه ریزی همینطور است، نمی شود چیز دیگری گفت.

استقلال هم مثل چلسی و منچستریونایتد

برخی رسانه ها امروز خبر از جانشینی علیرضا منصوریان توسط قلعه نویی خبر دادند. سرمربی تراکتورسازی در این باره می گوید: من دوست ندارم در استقلال و جایی که در آن مسئولیتی ندارم  حرف بزنم اما برخی اوقات اتفاقاتی می افتد که باید صحبت کرد. علیرضا منصوریان مربی خوب و جوانی است که باید به او کمک کنند. تعجب می کنم که اینقدر از استقلال انتقاد می کنند. به هر حال برحی اوقات چنین شرایطی برای تیم های بزرگ رخ می دهد. مگر چلسی و منچستر یونایتد سال گذشته را فراموش کرده اید؟ برای هر تیمی این شرایط پیش می آید و انشاءالله استقلال هم به روزهای خوبش برمی گردد.

امکان ندارد جانشین منصوریان شوم

وی در پایان می افزاید: من عاشق کار کردن در تراکتورسازی هستم؛ شما از امیر قلعه نویی هرگز سراغ ندارید در نیمه راه تیمی را رها کرده و به تیم دیگری بروم. امکان ندارد چنین اتفاقی بیفتد. با عشق در تراکتورسازی کار می کنم و بازیکنانی داریم که معرفت دارند و واقعا از آنها انرژی می گیرم. من با دل و جان در تراکتورسازی کار می کنم و از شرایطم در این تیم راضی هستم. انشاءالله روند خوبی را در پیش بگیریم تا آخر فصل شرمنده هواداران نشویم.
  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار