رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به حادثه آتش سوزی بیمارستان رازی تبریز گفت: واقعا متاسف است که برخی به جای دلسوزی با جامعه متولی سلامت، از هر فرصتی برای سوءاستفاده و سنگ‌اندازی در مسیر خدمتگزاری استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 27 August 2016
به گزارش تابناک تبریز،محمد حسین صومی در مراسم روز پزشک و جشنواره پزشک خانواده 95 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: همه اماکن خصوصی و دولتی به نوعی در معرض خطرهایی هستند ولی دلیلی ندارد که آتش‌سوزی در اماکن دولتی را عمدی و یا ناشی از اقدامات سهل گیرانه دانست.

وی اضافه کرد: شب گذشته ساعت 1:20 دقیقه بامداد، در یکی از بخش های بستری بیمارستان رازی  آتش سوزی رخ داده که بلافاصله اقدامات لازم برای تخلیه بیماران توسط پرسنل این بیمالرستان انجام شده است، متاسفانه دود غلیظ ناشی از آتش سوزی منجر به خفگی یک بیمار شده و علی رغم اقدامات احیائی، این بیمار جان خود را از دست داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پزشک، گفت: کل جامعه پزشکی همگی در تلاش هستیم که خدمات سلامت را به نحو مطلوب ارائه کرده و از این نظر همگی در یگ گروه هستیم.

صومی ادامه داد: پزشک دانش آموز سخت کوش و درس‌خوانی است که مسیر طولانی و پرمشقتی را طی می‌کند، اعتقاددارم با استعدادترین افراد وارد حوزه پزشکی و درمانی می‌شوند.

وی افزود: در سال‌های اخیر علی رغم تمام هجمه‌های سنگین، بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت اتفاق افتاده و با وجود اینکه تحول نظام سلامت از سال 84 و با عجله شروع شد، در دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی و حرکت گام به گام بالغ شد و هم اینک نتایج آن را در جامعه می‌بینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: پزشک خانواده وجود خود را در مراکز بهداشت روستایی و شهری به اثبات می‌رساند و مسئول تمام اتفاقاتی است که می‌تواند با تدبیر و احاطه علمی خود از وقوع آنها پیشگیری بکند.

وی خاطرنشان کرد: دست تمام افرادی که در مسیر خدمتگزاری ما را یاری می‌کنند را به گرمی می‌فشاریم و از همه می‌خواهیم تا زمانی‌که طرح پزشک خانواده به صورت کامل پیاده نشده است، دست از تلاش برندارند.

وی با بیان اینکه 90 درصد افرادی که به عنوان بیمار به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند، مسیر درست را در تشخیص و درمان بیماری خود درست طی نکرده اند، گفت: همه ی این عوامل اهمیت استقرار کامل طرح پزشک خانواده را نشان می‌دهد./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :