استاندار با انتقاد از بی‌توجهی محض به صنعت برق استان در دولت گذشته، گفت: انبارهای صنعت برق استان در جریان زلزله ارسباران خالی از هرگونه تجهیزات شد و در سال 92 میزان مصرف برق در استان بیش از تولید آن بود.
کد خبر: ۲۸۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 27 August 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق استان، با بیان این که برق‌رسانی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که به مردم ارایه می‌شود، افزود: تامین و توزیع برق از جمله ضروریات اداره جامعه است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی محض به صنعت برق استان در دولت گذشته، گفت: انبارهای صنعت برق استان در جریان زلزله ارسباران خالی از هرگونه تجهیزات شد و در سال 92 میزان مصرف برق در استان بیش از تولید آن بود.

جبارزاده با بیان این که سهم استان از انبوه درآمدهای نفتی در دولت گذشته، حجم زیادی از بدهی بود، افزود: بسیاری از شرکت‌های ما در آغاز فعالیت دولت یازدهم به پیمانکاران بدهکار بودند و وزارت نیرو نیز یکی از بدهکارترین وزارتخانه‌ها بود.

وی با بیان این که در دولت قبل، درآمدهای وزارت نیرو صرف پرداخت یارانه می‌شد، افزود: همه این مشکلات این وزارتخانه را در شرایط سختی قرار داده بود و سرمایه‌گذاران داخلی به دلیل این شرایط تمایلی به سرمایه‌گذاری در صنعت برق نداشتند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از بدو ورود به استان، افزایش تولید برق را در دستور کار قرار دادیم، افزود: اولویت ما در این زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی بود و خوشبختانه توانستیم یکی از شرکت‌های توانمند از نظر مالی و فنی را برای تولید برق در استان جذب کنیم.

وی با بیان این که حداقل خواسته ما از این سرمایه‌گذار، تولید 2000 مگاوات برق است، افزود: از مدیران صنعت برق استان انتظار دارم بر این خواسته پافشاری و شرایط تحقق آن را از وزارتخانه نیرو و دستگاه‌های ملی به جد پیگیری کنند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: وزیر محترم نیرو با این شرط که امکانات اتصال برق تولید شده به شبکه توزیع در استان وجود داشته باشد با این سرمایه‌گذاری موافقت کرده، لذا انتظار بعدی ما این است که زیرساخت‌های لازم در این زمینه نیز مهیا شود.

وی تامین برق مطمئن و مورد نیاز را شرط اساسی توسعه در استان دانست و گفت: با تمام توان در کنار تلاشگران صنعت برق استان هستیم تا این مهم را تحقق بخشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اجرای پروژه تونل انرژی در تبریز را اقدام ارزشمندی برای تامین برق پایدار این کلانشهر عنوان کرد و گفت: ما به دنبال تقویت زیرساخت‌ها هستیم و معتقدیم که منابع و اعتبارات باید در این راستا هزینه شود.

وی افزود: ارزش پروژه‌هایی که امروز اجرا می‌شوند بسیار بیشتر از پروژه‌هایی است که در زمان وفور درآمدهای نفتی اجرا می‌شد، چرا که کار کردن با دست خالی هنر است و ما امروز بدون استفاده از بودجه دولتی، منابع و امکانات مختلف را به کار گرفته‌ایم.

جبارزاده با بیان این که اعتماد بخش خصوصی به صنعت برق سرمایه بزرگی است، خواستار ترویج و تشویق بخش خصوصی به ایجاد نیروگاه‌های کوچک برق در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و با محوریت مهندسان صنعت برق استان شد و از آمادگی سیستم بانکی برای حمایت مالی از ایجاد این نیروگاه‌ها خبر داد.

وی همچنین با قدردانی از مدیران، کارکنان و پیمانکاران صنعت برق استان، بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :