مدیر سابق شرکت غله و خدمات بازرگانی استان:
همین هفته قبل بود که اسماعیل جبارزاده چند بار ادعایی را در مورد ذخیره گندم استان در پایان سال 92 اظهار نمود که بازتاب رسانه ای وسیعی هم داشت.
کد خبر: ۲۸۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 28 August 2016
همین هفته قبل بود که اسماعیل جبارزاده چند بار ادعایی را در مورد ذخیره گندم استان در پایان سال 92  اظهار نمود که بازتاب رسانه ای وسیعی هم داشت.
او با مقصر قلمداد نمودن سیاست های دولت در زمینه های مختلف من جمله عرصه های کشاورزی و صدالبته موضوع مهمی بنام ذخیره کالای استراتژیک گندم ، ادعا نمود میزان ذخیره این محصول مهم در اواخر سال 92 صرفا برای 3 روز مصرف مردم استان بوده است.
این ادعا هرچند با سکوت رسانه ای اصولگرایان و منتقدان دولت مواجه شده است اما گفتگوی تلفنی خبرنگار تابناک تبریز جنبه تازه ای از عدم صحت گفتار جبارزاده را آشکار نمود.
شامی نژاد مدیر سابق سازمان غله استان در خصوص میزان ذخیره گندم استان در سال 92 می گوید:
میزان ذخیره گندم در طول 8سال دولت احمدی نژاد عدد ثابتی نبوده و بعضا در حالت خودکفایی کامل بودیم با میزان ذخیره 400 روز و بعضی از سالها بدلیل شرایط بارندگی و .. با میزان ذخیره کمتری استان را مدیریت می کردیم. اما قانون ما سقف هفتاد روز بود. یعنی اگر ذخیره گندم کمتر از هفتاد روز می شد می بایستی اقدامات اضطراری ای را مبذول می داشتیم.
در آبان 92 یعنی موعدی که آقای جبارزاده این مسئولیت را بذیرفت میزان ذخیره ما حداقل هفتاد روز بود.
مدیرعامل سابق سازمان غله استان آذربایجان شرقی همچنین افزود رکورد خرید تضمینی گندم همچنان متعلق به دولت قبل با میزان 550هزار تن است.
او در خصوص وضعیت بحرانی مورد اشاره استاندار نیز افزود : ممکن است اگر هم بحران بوجود آمده ناشی از بی تدبیری مسئولین این دولت باشد  چرا که در بدو شروع ماموریت این دولت خرید گندم ممنوع شد و احتمالا با مصرف گندم ذخیره و عدم تزریق منابع جدید به سیلوها استان با کمبود مواجه شده باشد که به هرترتیب مسئولیت آن متوجه این دولت است.
او در خصوص وضعیت اقتصاد کشاورزی و دامداری استان هم افزود :
کار به جایی رسیده است که متاسفانه افتتاح یک مرغداری تبدیل به پروژه مهم شده و برای آن مانور رسانه ای هم اتخاذ می گردد و این در حالی است که تعداد عدیده ای از مرغداری ها با توجه به سوء مدیریت حاکم ورشکسته شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :