گزارش خبرنگار تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز،
به گزارش تابناک تبریز، جلسه هفتگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز طبق منوال هر هفته در محل کاخ موزه میدان ساعت با تاخیر ۲۰دقیقه ی برگزار گردید.
کد خبر: ۲۸۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 28 August 2016
به گزارش تابناک تبریز، جلسه هفتگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز طبق منوال هر هفته در محل کاخ موزه میدان ساعت با تاخیر ۲۰دقیقه ی برگزار گردید.

در این جلسه  مهم شورای شهر  انتخابات هیات رئیسه آخرین سال شورای چهارم برگزار میشود.

شهرام.دبیری در شروع جلسه امروز با اشاره به  صدور کیفر خواست برای چهار عضواظهار داشت:به خاطر صدور کیفرخواست چهار عضو از شورای کلانشهر تبریز تعلیق شده اند  و برای همین چهار نفر از اعضای علی البدل شورا حضور یافتند و امید است با حضور اعضای جدید وزنه شورا سنگین تر شود .

دبیری در تشریح گزارش عملکرد یک ساله شورا افزود:در یک سال گذشته تعرفه عوارض محلی و بودجه سال جاری به تصویب شورا رسیده و حسابرسی مالی شهرداری با تلاش همه اعضای شورا بروز شده است .در  یک سال گذشته ۵۵ جلسه شورای شهر تبریز برگزار گردیده که ۳۸ جلسه آن علنی بوده است وکمیسیون های شورا ۱۲۴ جلسه در یک سال برگزار کرده اند.

فرماندار تبریز نیز در جلسه امروز شورا حضور داشته و درباره تحلیف اعضا جدید و اتفاقات اخیر و فضا سازی علیه شورا اظهار داشت:حوادث روزگار نوعی رقم خورده است که تر هم با خشک میسوزد و در فضای آلوده و سیاست زده نیک و بد  تومان مورد هجمه قرار می گیرند.

وی گفت:حوادثی که برای برخی از اعضای شورا اتفاق افتاده است هر چه باشد در مراجع رسمی قضایی پیگری می گردد و هرکسی در هر موقعیتی مرتکب عمل غیر قانونی شود بایستی به سزای عمل شان برسد.
متاسفانه خیلی بر علیه شورای شهر و مجموعه شهرداری تبریز فضای سازی کرده اند ولی باید بدانند که مردم فرق سیاسی کاری و.دلسوزی را میدانند .برخی ها می خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
فرماندار تبریز ادامه داد:برخی ها اظهار کردند که فرمانداری در وظایف خود در این باره کوتاهی کرده است.ولی ثابت شد که فرمانداری تبریز به وظایف قانونی خود عمل کرده است.

وی بااشاره به سفر هیاتی از کمیسیون شورای های مجلس اظهار داشت:رییس این هیات  نیز در تبریز با اصحاب رسانه گفتگو کرده بود و علاوه بر آن گزارشی کتبی از پرونده را نیز به مجلس ارایه کرده است ولی متعجب هستم برخی ها مدعی می شوند فرمانداری درست عمل نکرده است .وقتی کیفر خواستی وجود نداشت مسله  غیبت اعضا مطرح بود و بعد از صدور کیفرخواست بدون هیچ وقفه ی براساس قانون اعض از شورا تعلیق شدند.
شهرتی فر ادامه داد:هر فردی مستنداتی برای ایراد دار بود مصوبات شورای شهر تبریز دارد آن را به اطلاع برساند و ما آماده ایم این مستندات را بررسی کنیم و من اطمینان دارم هیچ مصوبه ی در شورای شهر ایراد دار نیست.
سردار جعفری در واکنش به سخنان فرماندار اظهار داشت:آقای فرماندارسیاسی صحبت کردند و اگر قرار باشد ۲۱ عضو شورا هم نظرات شان را اعلام کنند متوجه خواهید شد به نظر نماینده مجلس نزذیک تر است.

شیاری هم در واکنش به ادعای فرماندار یاد آورشد:جناب رییس اینجا خانه ی ملت است در اینجا نباید علیه نماینده مردم حرف زده شود.تنها آرای نماینده مورد نظر از کل آرای بیشتر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :