معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادعا کرد؛
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:تبریز، شهری که تا همین چند سال پیش بخش‌های قابل‌توجهی از آن در تاریکی و انزوا بود، با حرکت‌‌های گسترده و شتابدار شهرداری تبریز، به شهری زنده، پویا و چشم‌نواز تبدیل شده و مورد توجه مجامع جهانی قرار گرفت؛ میزبانی اجلاس وزرای گردشگری آسیا، ثمره مهم همین تکاپو و تحول است.
کد خبر: ۲۸۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 03 September 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمدصادق پورمهدی در مراسم بهره‌برداری از طرح شبدری ائل‌گلی اظهار داشت: تا سه سال پیش، مسیرهایی از قبیل راه‌آهن، هتل‌مرمر و وادی رحمت، تنگ و باریک بود و هیچ سنخیتی با جایگاه فاخر شهر تبریز نداشت اما با مجاهدتی که شهرداری تبریز با پشتیبانی شورای اسلامی شهر در پیش گرفت، هر یک از این مسیرهای نامساعد در مدت چند ماه، به افتخارات عمرانی و گردشگری تبریز تبدیل شد.

وی اضافه کرد: تبریز، شهری که تا همین چند سال پیش بخش‌های قابل‌توجهی از آن در تاریکی و انزوا بود، با حرکت‌‌های گسترده و شتابدار شهرداری تبریز، به شهری زنده، پویا و چشم‌نواز تبدیل شده و مورد توجه مجامع جهانی قرار گرفت؛ میزبانی اجلاس وزرای گردشگری آسیا، ثمره مهم همین تکاپو و تحول است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: با در نظر داشتن این زیرساخت‌ها، جایگاه بین‌المللی شهر تبریز به مرحله‌ای از تاثیرگذاری رسیده که پایتختی گردشگری کشورهای اسلامی و میزبانی سران گردشگری آسیا در آن حاصل شد.

وی با بیان این‌که رویکردهای گردشگری کشور، میزبانی 20 میلیون گردشگر را تا سال 2018 میلادی، تضمین کرده است، با پشتوانه‌ حرکت‌های تحول‌آفرین شهرداری تبریز، به مسئولان گردشگری کشور، اطمینان داده‌ایم که تبریز، میزبانی 2 میلیون نفر از این گردشگر را عهده‌دار خواهد شد.

پورمهدی تاکید کرد: مدیریت استان و عموم دستگاه‌های اجرایی همدل‌و هم‌پیمان با شهرداری و شورای اسلامی شهر است تا در یک سال آتی، بتوانیم برنامه‌های اجرایی شهر را با کیفیت و تاثیرگذاری بیشتری به ثمر برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت طرح شبدری ائل‌گلی گفت: طرح شبدری ائل‌گلی همراستا با پروژه اتوبان تبریز و زنجان واقع شده و ضرورت احداث آن، پیش‌تر در طرح جامع تبریز نیز پیش‌بینی شده بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که این مسیر، در گذشته تنها به صورت یک آبرو پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: پروژه حاضر، جزو اولین موضوعات فنی است که در سال 92، مورد تاکید مدیریت شهری و استانی قرار گرفت و پس از نشست‌های متناوب کارشناسی و اجرای برنامه‌های گسترده تملک آغاز شد.

وی اظهار داشت: بخش تملک پروژه با همکاری مجدانه دستگاه قضایی استان به ثمر رسید که جای قدردانی دارد.

پورمهدی اظهار داشت: پروژه در مجاورت ایستگاه متروی ائل‌گلی قرار گرفته و از سوی دیگر، در ضلع جنوبی آن پیش‌بینی‌های لازم برای احداث بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی صورت گرفته است؛ به این ترتیب، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد یک تحول اساسی در محدوده ائل‌گلی خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: اتوبان شهید کسایی، امروز در حال تبدیل به یکی از مسیرهای داخلی شهر است، همین امر ایجاب می‌کند که در مسیر کسایی و پل‌های ارتباطی آن تعریض‌های لازم صورت بگیرد؛ در این راستا شهرداری تبریز، در این خصوص، بخشی از بار مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را عهده‌‌دار شده که پروژه حاضر، نمود بارز آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار