نایب رییس مجلس:
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که امکانات نظامی ایران در اختیار هیچ کشوری قرار نگرفته، گفت: همکاری‌های ایران و رسیه در همدان قطعاً با اجازه مقام معظم رهبری انجام شده است.
کد خبر: ۲۸۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 03 September 2016
به گزارش تابناک تبریز، مسعود پزشکیان درخصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «نسبت به پایان همکاری‌های ایران و روسیه در نوژه تردید دارد»، اعلام کرد: آمریکا تردید داشته باشد یا نه، چه مشکلی حل خواهد شد. رسماً اعلام کرده‌ایم که ایران در مسائل سوریه حضور مستشاری دارد و روسیه نیز در سوریه حضور دارد که همه این ها با موافقت دولت قانونی بشار اسد انجام می شود و تردید آمریکا نسبت به این موضوع چه تاثیری می تواند داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا داعشی‌ها و ضدانقلاب‌های ایران را تقویت و تجهیز تسلیحاتی می‌کند. آیا از نظر بین‌المللی آمریکا کار درستی را انجام می‌دهد که بخواهد ابراز تردید کند، در مورد همکاری های ایران و روسیه در سوریه.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا هیات رییسه در مورد همکاری‌های ایران و روسیه در پایگاه هوایی نوژه، جلسه‌ای را برگزار کرده، پاسخ منفی داد و گفت: مسائل سیاسی و امنیتی این چنینی بیشتر به شورای‌عالی امنیت ملی و رهبری معظم انقلاب مربوط می شود تا مجلس. بدون اجازه رهبری امکان ندارد چنین اقدامی انجام شود.

پزشکیان یادآور شد: موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که مکانی به کسی واگذار نشده و امکانات نظامی کشور نیز در اختیار کسی قرار نگرفته است.

او اضافه کرد: همکاری و هماهنگی ایران و روسیه کار درستی است و آدم‌هایی که از نقط مختلف دنیا پول و امکانات در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار می‌دهند، آن‌ها باید پاسخ بدهند که چرا این گونه رفتار می‌کنند در حالی‌که اصلاً اهل سوریه نیستند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سوریه در انتخابات قانونی که سازمان‌های بین‌المللی بر رای‌گیری نظارت کرده‌اند ولی غربی‌ها می‌خواهند با زور حرف خود را به کرسی بنشانند. آن‌ها بنا بر نفع شخصی به دنبال دموکراسی و حقوق بشر هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوق بشر اجازه نمی‌دهد که غربی‌ها هر کاری را که دوست دارند، انجام دهد. در ذهن هیچ انسانی چنین جنایاتی که داعش و تروریست‌ها انجام می‌دهند، حتی قابل تصور هم نیست.

پزشکیان که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، در پایان تصریح کرد: روسیه نیز در همکاری‌های با ایران به دنبال منافع خودش است. نمی شود گفت که دل روسیه با ماست. آن ها منافع خود را می‌خواهند  و ما نیز به دنبال منافع خود هستیم. هر ملت و دولتی به دنبال منافع خود هستند و ما باید تلاش کنیم بر اساس عدل و انصاف به جلو برویم و سعی کنیم با کمترین تنش به بیشترین نتیجه برسیم. با تنش به نتیجه رسیدن هنر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار