درسخوان در صحن علنی شورای شهر تبیز:
درسخوان در مورد مذاکرات ۳ کشور روسیه ،باکو و ایران که با حضور دکتر حسن روحانی برگزار شد، اظهار داشت:در این مذاکرات تبریز از نقشه کریدور که بین سه کشور انعقاد گردیده ،حذف شده است و به جای آن شهر رشت جایگزین شده است که بعنوان عضو شورا این اقدام را بر منفعت شهر تبریز نمی دانم.
کد خبر: ۲۹۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 04 September 2016

رسول درسخوان ناطق پیش از دستور این هفته ی شورای اسامی کلانشهر تبریز در سخنان خود با اشاره به اجلاس گردشگری وزاری کشورهای آسیایی که در تبریز برگزار گردید,اظهار داشت:اینگونه اقدامات و اجلاس ها باعث شناساندن شهر با قدمت تبریز به جهان میشود و بعنوان عضو شورای شهر از  سازمان میراث فرهنگی تقدیر و تشکر می کنم.

درسخوان با اشاره به جریانات و اتفاقات اخیر شورای شهر تبریز اذعان داشت:این ماجرها به جایگاه شورای شهر تبریز لطمه وارد کرد و در این باره از نحوه ی انعکاس  صدا و سیما مرکز  نیز انتقاد دارم.
 
وی با اشاره به انتقاد ریاست قوه قضاییه در مورد برخورد با رسانه هایی که جایگاه شورای شهر تهران خدشه دار کردند گفت:امید داشتیم ریاست دستگاه قضا همانند تهران از جایگاه شورای شهر تبریز نیز حمایت صریحی می کردند و نباید برخورد دوگانه انجام گیرد.

وی گفت:همه بایستی پایبند قانون باشیم و هیچ یک از اعضا نبایستی در عزل و نصب دخالت کرده و رابطه مستقیم با پیمانکاران نداشته باشند.شورا برای شهر است نه اینکه شورای شهرداری است.
 
درسخوان در ادامه راهکارهایش برای بهبود شرایط شورا گفت:لازم و ضرروی است که سیستم عزل و نصب شهرداری بصورت متمرکز و منظم باشد.شهرداری جای خدمت و انجام وظایف مورد نظر است و نبایستی بصورت جناحی و حزبی در شهرداری برخورد کرد.
 
وی اذعان داشت:بت سازی و بت کردن افراد مانع پیشرفت است و فرقی ندارد شهردار  تبریز چه کسی باشد از چه کسی بوده و هست بایستی از بت سازی پرهیز کنیم.

درسخوان گفت:تنها اسم فرودگاه تبریز بین المللی است  و عملا کارکرد بین المللی نداشته است که سیاست های ملی نیز  در این کار موثر بوده است.
 
وی  در مورد مذاکرات ۳ کشور روسیه ،باکو و ایران که با حضور حسن روحانی برگزار شد اظهار داشت:در این مذاکرات تبریز از نقشه کریدور  که بین سه کشور انعقاد گردیده ،حذف شده است و به جای آن شهر رشت جایگزین شده است که بعنوان عضو شورا این اقدام را بر منفعت شهر تبریز نمی دانم.
 
وی تصریح کرد:تبریز وجه ی بین المللی بودن خود را کم کم از دست می دهد.
وی با اشاره به تبریز ۲۰۱۸گفت:باکو هم در سال ۲۰۱۹ بعنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است. بایستی در احیای و متمرکز کردن بنای های تاریخی از تجربیات اصفهان و باکو استفاده شود.
 
وی ادامه داد:میدان نقش جهان اصفهان که شهره عالم شده است از میدان صاحب آباد تبریز الگو گرفته است. بایستی این میدان بصورت متمرکز و مجموعه ای  شود .دنبال مقصر نیستم ولی بعنوان عضو شورا پیگر این هم مسله هستم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار