آیت‌الله شبستری:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دو مصیبت جدید با نام تسنن آمریکایی و تشیع لندنی مکتب امام صادق(ع) را به مخاطره انداخته که هر دو توسط پول حاصل از نفت آل‌سعود و حمایت آمریکا و صهیونیست در جهت اسلام‌ستیزی ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۰۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 27 September 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز، 6 مهرماه در همایش طلایه‌داران تبلیغ در ابتدا با استناد به آیه 82 سوره مائده، گفت: مطابق با مشکلات تاریخ اسلام بیشترین غضبات توسط یهود و مشرکان بوده است که همیشه در فتنه‌ها و غضبات شرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: نصارا یا مسیحیان کمترین مشکل را برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند، دلیل آن وجود روحانیت در مذهب آن و اهمیت روحانیان برای آن‌ها بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی بیان داشت: روحانیت همیشه مردم را در هر مسلک به محبت، صفا و صمیمیت، درستی و ... دعوت می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که روحانیون اهل جنگ و تنش نیستند.

وی افزود: تاریخ گواه بر این دارد که در هر دینی که باشیم نیاز به عالم دینی و رهبر وجود دارد تا راه درست را به ما نشان دهد و البته در دین اسلام تمجید فراوان از علما و اهمیت این افراد اشاره شده است.

امام جمعه تبریز با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه قسم به پروردگار که جان من دست او است، وجود یک عالم بسیار مشکل‌تر از وجود هزاران عابد برای ابلیس است، تصریح کرد: علمایی که وارد این رشته و تخصص شده‌اند باید قدردان این توفیق الهی بوده و سختی‌های راه را تحمل کنند زیرا شاگرد مکتب امام صادق(ع) بودن امری سخت ولی شیرین و الهی است.

وی همچنین به ثبت‌نام و علاقه زیاد جوانان به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: استان 1300 طلبه برادر و 600 طلبه خواهر دارد و با توجه به تکمیل ظرفیت در حوزه‌های علمیه اقدام به احداث یک حوزه علمیه در زمینی به متراژ 6 هکتار کرده است تا بتوان با تربیت طلبه‌های جوان آموزه‌های دینی را در جامعه گسترش داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: فرزندان خود را به سوی روحانیت دعوت کنید زیرا این یک صدقه جاریه برای آخرت شما علمای دینی و شاگردان امام صادق(ع) خواهد بود.

وی در بخش دیگر به فرارسیدن ماه عزاداری و سوگواری سیدالشهداء اشاره کرد و ادامه داد: ماه محرم فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام و احکام اسلامی در کنار عزاداری امام حسین(ع) است.

آیت‌الله شبستری افزود: در عزاداری امام حسین(ع) به سوگواری و جنگ اکتفا نکنیم و بلکه برای ترویج معارف اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف والای ایشان در احیای اسلام اشاره کرد.

وی به فشار و هجمه‌های دشمن و گسترش هرچه بیشتر آن اشاره کرد و گفت: امروزه بی‌سابقه‌ترین عصر برای ورود معضلات اجتماعی آن هم با این اندازه وسائل و ابزارهایی مانند ماهواره، شبکه مجازی و فضاهای اجتماعی موجب اسلام ‌ستیزی و تشیع‌ستیزی شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اسامی و فرقه‌هایی مانند سکولاریسم، لیبرالیسم و اسامی دیگر ایجاد شده است که با اساس و اعتقادات و ارزش‌های دینی مخالفت می‌کنند و تمامی اهداف آن‌ها از بین بردن آموزه‌ها اسلامی در بین مردم و مخصوصا جوانان است.

وی به دو مصیبت دیگر که اسلام ناب محمدی را تحت مخاطره قرار داده است اشاره کرد و یادآور شد: دو مصیبت جدید با نام تسنن آمریکایی و تشیع لندنی مکتب امام صادق(ع) را به مخاطره انداخته است که هر دو توسط پول حاصل از نفت آل‌سعود، وهابیت و حمایت آمریکا و صهیونیست در جهت اسلام‌ستیزی ایجاد شده است.

آیت‌الله شبستری در خصوص علنی شدن رابطه آل‌سعود با آمریکا اظهار کرد: این حمایت‌ها منجر به تشکیل گروهک‌های تروریستی با نام داعش، سلفی و ... شده است که در نهایت با دست خود منجر به نابودی خودشان خواهد شد.

وی تشکیل تشیع لندنی را بیان کرد و در همین راستا افزود: تشیع لندنی با سرمایه‌گذاری‌ها کلان در زمینه ایجاد خرافات و همچنین اختصاص شبکه‌های تلویزیونی و اجتماعی از این خرافات مانند قمه‌زنی در ماه محرم فیلم گرفته و آنها در کل جهان منتشر می‌کنند تا اسلام را این گونه نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه امسال سال تحصیلی را با نام امر به معروف و نهی از منکر آغاز کرده‌ایم، گفت: در حدود 35 آیه در سوره آل‌عمران کلمه معروف آمده است و در 30 آیه سوره محمد کلمه منکر ذکر شده است.

وی به اهمیت حضور و همکاری روحانیت تأکید کرد و ادامه داد: از طریق روحانیت می‌توان اسلام ناب محمدی را آنگونه که درست و شایسته است معرفی کرد و در مقابل این هجمه‌ها مقابله کرد.

آیت‌الله شبستری به بیان چند تذکر به روحانیون پرداخت و گفت: حتما با مطالعات قبلی پای منبر روید و از مسائل روز آگاهی کامل داشته و باشید در صورت سوال، حتما با خوش‌رویی پاسخ به سؤالات دهید.

وی برای سخنرانی‌ها در ماه محرم گفت: به ذکر مصیبت اکتفا نکنید و در کنار آن آیه و احادیثی نیز اشاره کنید و البته در صورت بیان ذکر مصیبت از مستندات معتبر استفاده شود تا عظمت امام حسین(ع) حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ماه محرم را فرصتی مناسب برای جذب جوانان به سمت آموزه‌های دینی دانست و افزود: این قشر از افراد بیشتر در معرض فضای مجازی بوده و سعی کنید به این قشر توجه بیشتر داشته باشید.

وی همچنین تصریح کرد: سعی کنید دقایقی از سخنرانی خود را در کنار آیات و احکام و ذکر مصیبت به بیان موضوعات سیاسی روز که کشور با آن‌ها درگیر است، اختصاص دهید و به مردم این آگاهی را دهید که همه این امنیت کشور در مقابل ناامنی کشورهای همسایه مدیون پیشرفت نظامی و وجود مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله مجتهد شبستری در پایان با بیان اینکه شاید مسأله کم آبی به موضوع همایش امروز ربطی نداشته باشد ولی در اصل بسیار مرتبط به روحانیت است و روحانیون باید در صورت اعزام به مناطق روستایی آن‌ها را با این وضعیت وخیم کم‌آبی آگاه سازند و آن‌ها را به صرفه‌جویی در آب تشویق کنند.

گفتنی است در پایان مراسم از کتاب "علمداران عاشورایی" رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :