دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در حالی دومین مناظره نامزدهای اصلی نامزدهای ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتند که یکی از موضوعات جنجالی این مناظره، موضوع روابط غیراخلاقی بود.
کد خبر: ۳۱۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 11 October 2016
در حالی که فشارها بر دونالد ترامپ بر سر اظهارات زننده او علیه زنان تشدید شده، کارنامه اقدامات بیل کلینتون و هیلاری کلینتون نشان می‌دهد که در ارتباط با اقدامات آنها درباره روابط غیراخلاقی، نقاط تاریک و پر ابهامی زیادی وجود دارد.

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در حالی دومین مناظره نامزدهای اصلی نامزدهای ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتند که یکی از موضوعات جنجالی این مناظره، کلیپ ویدئویی اظهارات رکیک نامزد جمهوریخواه نسبت به زنان بود.

در این فیلم که تاریخش به سال 2005 برمی‌گردد، ترامپ با لحنی مفتخرانه از تلاش‌هایش برای برقراری روابط جنسی با زنان سخن گفته و عنوان می‌کند: «وقتی آدم ستاره باشد آنها (زنان) اجازه هر کاری را به او می‌دهند.»

ترامپ در این فایل، از رکیک‌ترین الفاظ برای توصیف تلاش‌هایش برای روابط جنسی با زنان استفاده و همچنین به یک مورد از تلاش ناموفقش برای فریب یک زن متاهل اشاره می‌کند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری به دنبال جنجال بر سر انتشار اظهارات رکیکش در بیانیه‌ای عذرخواهی کرد اما در مقابل تهدید کرد که درباره روابط جنسی بیل کلینتون شوهر رقیب دموکراتش بیشتر صحبت خواهد کرد.

ترامپ بیل کلینتون را این‌طور توصیف کرد: «در تاریخ سیاسی آمریکا کسی نیست که به اندازه وی از زنها سوءاستفاده کرده باشد».

او همچنین تاکید کرد که هیلاری کلینتون، زنانی را که مورد آزار جنسی بیل کلینتون قرار گرفتند، تحت فشار می‌گذاشت و آنها را تهدید می‌کرد.

موضوع روابط خارج از عرف سیاستمداران آمریکایی و ارتباط نامشروع آنها با زنان موضوع تازه‌ای نیست و مثال‌های بسیاری از اینگونه روابط وجود داشته است.

آنچه این موضوع را در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بیش از پیش مطرح کرده، طرح صریح آن در رسانه‌های آمریکایی و حتی پیش کشیده شدن آن در مناظرات نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات است به گونه‌ای که لااقل تا پیش از این به این نحو سابقه نداشته است.

هرچند در حال حاضر در آمریکا، فشارها بر ترامپ درباره اظهارات رکیکش در قبال زنان شدت گرفته، اما باید گفت که رکورد تاریک بیل کلینتون، سبب شده او در تلاش برای کاهش فشارها، این موضوع را پیش بکشد و حتی ساعتی قبل از مناظره دوم، نشستی خبری با 4 زن قربانی رئیس‌جمهور اسبق ترتیب دهد.

عمق رسوایی اخلاقی بیل کلینتون چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا تا حدی بود که حتی کنگره این کشور در سال 1998 برای او جلسه استیضاح تشکیل داد.

مذاکرات استیضاح مبتنی بر اتهامات دروغگویی غیرقانونی کلینتون و لاپوشانی رابطه او با «مونیکا لوینسکی» کارمند وقت کاخ سفید و بعدی وزارت دفاع آمریکا بود.

در صحن مجلس بحث داغی درگرفت و دو اتهام با حمایت جمهوریخواهان و اندکی از دمکرات‌ها تصویب شد. اما بعدتر مجلس سنا کلینتون را از هر دو اتهام تبرئه کرد.

در سال 2001، پس از اینکه بیل کلینتون نزد دادگاه آرکانزاس پذیرفت که در پرونده «پائولا جونز» در اقداماتی دخیل بوده که به کار وزارت دادگستری ضربه زده، جواز وکالتش به مدت 5 سال معلق شد.

در 1994 جونز از کلینتون به دادگاه شکایت کرد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا بدون رضایتش در 1991 به سوی او نزدیک شده است؛ شکایتی که در 1998 قاضی پرونده آنرا رد کرد ولی جونز به حکم اعتراض کرد.

در پی تأیید رابطه کلینتون با لوینسکی شکایت جونز دوباره به جریان افتاد. کلینتون بعدها با مصالحه‌ای خارج از دادگاه موافقت کرد و برای اتمام شکایت، به جونز 850 هزار دلار پرداخت کرد.

بیل کلینتون که پیش از ریاست جمهوری به مدت 12 سال فرماندار آرکانزاس را بر عهده داشت، موارد متعدد دیگری از روابط غیراخلاقی در کارنامه خودش داشته است.

«جوآنیتا برادریک» یکی دیگر از زنانی بود که گفته بود بیل کلینتون در اواخر دهه 1970 میلادی به او تجاوز کرد.

وی که از زنان طرفدار کلینتون در مبارزات انتخاباتی آن زمان بود، پس از درخواست او برای ملاقات به هتلی در آرکانزاس رفت اما در نهایت با آزار جنسی ماجرا تمام شد.

برادریک در یک برنامه تلویزیونی درباره این ماجرا گفت که بیل کلینتون در جریان حمله جنسی، او را گاز گرفت و زخمی کرد.

«دالی کایل» یکی دیگر از زنانی است که در کارنامه تاریک و سیاه بیل کلینتون به چشم می‌خورد.

او که از همکلاسیهای دوران بچگی کلینتون بوده، تاکید کرده که از سال 1974 تا 1992 با وی رابطه جنسی داشته است (این در حالی است که بیل کلینتون در سال 1975 با هیلاری کلینتون ازدواج کرد).

«کایل» بعدها کتاب خاطراتی با عنوان «هیلاری؛ آن زن دیگر: یک خاطره سیاسی» منتشر و در آن تاکید کرده که هیلاری کلینتون کاملا در جریان رفتارهای شوهرش قرار داشت.

به گفته او، هیلاری کلینتون از همان ابتدا در جریان قرار داشت و برای بیل کلینتون نقش «شریک عاطفی» را ایفا نکرده بلکه برایش ایفاگر نقش تامین‌کننده کمک مالی داشت.

کایل در کتابش نوشت: «هیلاری نقشش را برای انتخاب بیلی به عنوان رئیس‌جمهور ایفا کرد چرا که پس از آن، نوبت او خواهد شد تا به عنوان اولین زن(به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا) وارد کاخ سفید شود».

«کاتلین ویلی» یکی دیگر از زنانی است که بیل کلینتون را به آزار جنسی متهم کرده است.

او که سابقه فعالیت به عنوان داوطلب در کاخ سفید را دارد، در سال 1998 گفت که بیل کلینتون در سال 1993 در کاخ سفید او را مورد آزار جنسی قرار داده و دستمالی کرده بود.

«جنیفر فلاورز» مدل و بازیگر آمریکایی از دیگر افرادی است که بیل کلینتون خودش رسما تایید کرده با او رابطه جنسی داشته است.

وی در سال 1992 اعلام کرد که با بیل کلینتون رابطه جنسی 12 ساله داشت که این موضوع در آن زمان با تکذیب کلینتون مواجه شد اما در سال 1998 رئیس‌جمهور وقت، به رابطه جنسی با این بازیگر اذعان کرد.

نام‌های دیگری هم در ارتباط با پرونده روابط غیراخلاقی بیل کلینتون دیده می‌شود که در بین آنها «سالی پردو» دختر شایسته پیشین ایالت آرکانزاس است.

او گفته است که در سال 1983 با بیل کلینتون فرماندار وقت ایالت آرکانزاس به مدت 4 ماه رابطه داشته است.

هر چند پرونده شکایت‌ها از بیل کلینتون در زمینه آزار جنسی و روابط غیراخلاقی قطورتر از دونالد ترامپ است، اما مشابهت‌هایی بین آنها در این زمینه دیده می‌شود.

هم ترامپ و هم کلینتون، توجه خاص و ویژه‌ای به دختران شایسته، بازیگران زن و مدل‌ها داشته‌اند و می‌توان در زندگی آنها رد پای آنها را به وضوح دید.

ترامپ که رسما سه بار ازدواج کرده است، هر سه همسرش یا در زمینه بازیگری فعالیت داشتند یا مدل بودند.

ترامپ در سال 1977، با «ایوانا ترامپ»، مانکن اهل جمهوری چک ازدواج کرد. این دو با هم سه فرزند دارند. آنها در سال 1991 طلاق گرفتند.

ترامپ در سال 1993 دو ماه پس از تولد دخترش به نام تیفانی با هنرپیشه‌ای به نام «مارلا میپل» ازدواج کرد. آنها در سال 1999 طلاق گرفتند.

ترامپ در سال 1998، با «ملانیا کناوس» مانکن اهل اسلوونی ملاقات کرد و پس از آشنایی چند ساله، آنها سرانجام در سال 2005 ازدواج کردند.

ازدواج اول ترامپ، در نهایت به دنبال افشای روابط غیراخلاقی او با مارلا میپل به طلاق انجامید. ترامپ یک سال پس از طلاق، با میپل ازدواج کرد. ازدواج دوم ترامپ اما کمتر از 6 سال دوام داشت.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا یک سال پس از ازدواج دومش به رابطه غیراخلاقی‌اش اذعان کرد اما با لحنی افتخار آمیز از آن سخن گفت.

ترامپ در سال 1994 درباره رابطه با مارلا میپل در زمانی که او در ازدواج با همسر اولش بود، گفت: «زندگی من از بسیاری جهات، خیلی خوب بوده است. تجارتم عالی بوده. یک دوست دختر زیبا، یک زن زیبا. همه چیز زیبا بود»./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار