عملیات موصل
به گزارش تابناک تبریز ساعت صفر عملیات آزادسازی موصل در نیمه شب گذشته از سوی حیدر العبادی اعلام گردید.
کد خبر: ۳۱۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 18 October 2016
به گزارش تابناک تبریز ساعت صفر عملیات آزادسازی موصل در نیمه شب گذشته از سوی حیدر العبادی اعلام گردید.
در حالی که تعداد شبه نظامیان داعش که در داخل شهر موصل و یا روستاهای اطراف آن موضع گرفته اند بالغ بر 6000نفر برآورد شده است، تعداد نیروهای نظامی که از طرف پایگاه نظامی هوائی قیاره( Qayyarah)به سمت موصل در حال حرکت هستند به 45 هزار نفر می رسد.
این تعداد نظامی اغلب شامل نیروهای رسمی ارتش عراق و تعدادی از شبه نظامیان حشد الشعبی اهل سنت عراق  می باشد.
به نقل از گزارشگر گاردین ، روزنامه انگلیسی زبان همچنین تعداد محدودی از نظامیان ارتش عراق حملاتی را از سمت شرق موصل یعنی از نزدیک پل خزر که در غرب شهر اربیل واقع شده است آغاز نموده اند.
این در حالی است که نیروهای نظامی پیشمرگ کردستان توانسته اند در این محور عملیاتی 7 روستا را از دست داعش بازپس گرفته و بر جاده مواصلاتی اربیل موصل نیز بهطور کامل تسلط یابند.
همچنین تا کنون هیچ تحرک نظامی خاصی از سوی  1200نظامی ترکیه که در پایگاه بعشیقه واقع در 25 کیلومتری شمال موصل مستقرر شده اند  مشاهده نشده است.
همچنین شنیده ها حاکی است منابع خبری پنتاگون در عملیات آزادسازی موصل حتی جلوتر از برنامه زمان بندی بودن ان را اذعان نموده و اعلام کرده اند که فرماندهان ارشد داعش به محله های منطقه الایمن موصل فرار کرده و در آنجا پناه گرفته اند. اخبار دیگری نیز از شورش های جسته گریخته در این شهر از سوی جوانان مخالف داعش به گوش می رسد.
از سوی دیگر خبر مهمی نیز تحت عنوان شورش برخی از فرماندهان داعش علیه ابوبکر البغدای سرکرده این گروهک تروریستی ودستگیری همسر البغدادی در رسانه ها دست به دست می گردد.

موصل که از مارس 2014 به طور مشکوکی به اشغال داعش درآمده است مرکز استان نینوا در شمال عراق می باشد  که تخمین زده می شود هنوز بیش از یک میلیون نفر از سکنه آن در این شهر حضور دارند . بیشتر نگرانی ها نه  شکست داعش بلکه از بابت مجادله های بعد از شکست داعش در این شهر می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار