از ساعت 16:45 دقیقه در ورزشگاه تختی آبادان شاگردان رسول خطیبی در حالی میهمان شاگردان دست نشان خواهند بود که هر دو تیم نیاز مبرمی به پیروزی دارند؛ نیازی که از نان شب هم برای هر دو مربی واجب تر است.
کد خبر: ۳۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 21 October 2016
 
تیم ماشین سازی تا اینجای رقابت ها نتوانسته انتظارات به حق و معقول هواداران را برآورده سازد و با پنج امتیاز به ته جدول چسبیده است.
 
ته جدولی که با آن همه ستاره و امکانات بسیار حقیر و غیرقابل قبول است.

دیدار امروز دو تیم می تواند یک بازی حیاتی برای سبزقباهای دوست داشتنی تبریز باشد چراکه همه از این تیم انتظار بازگشت به روزهای اوج را دارند و به خاطر کادر بومی و بازیکنان بومی، دلشان برای این تیم می تپد.
 
در آنسو نیز نادر دست نشان قرار دارد.
دست نشانی که می خواهد قدرت خود را به رخ حریف بکشد. حریفی که برایش تداعی گر خاطرات تلخ و شیرین بسیاری است.

حضور نصفه و نیمه این مربی در تیم ماشین سازی و نحوه جدا شدنش، باعث شده تا یک رقابت اشکار و پنهان با کادرفنی فعلی تیم سابقش پیدا کند و پیروزی در دیدار امروز می تواند یک انتقام سخت باشد، انتقامی که شاید به رابطه خوبش با هواداران اندک این تیم نیز ضربه وارد کند چراکه از زمان حضورش در تبریز رابطه ای عاطفی با مدیریت قبلی و برخی هواداران برقرار کرده که تا امروز نیز ادامه دارد.
و اما این بازی یک روی دیگر سکه هم دارد!

رسول خطیبی!
رسول خطیبی شاید تنها سرمایه فوتبال آذربایجان در سطح اول لیگ فوتبال کشور باشد و بایستی حمایت اهالی فوتبال از این جوان بلندپرواز بیش از پیش باشد.

خطیبی همان مربی ارزشمندی است که توانسته تیم ماشین سازی را پس از بیست سال به لیگ برتر برساند. پس نباید با تنگ کردن قافیه برای وی و شاگردانش خودزنی کرد.

این را همه کارشناسان و اهالی فوتبال اذعان دارند که نتایج ضعیف ماشین سازی غیرقابل قبول و دور از انتظار است ولی نباید مثل کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس با چند نتیجه ضعیف ساک مربی را نشانه رویم !

بی شک ماشین سازی با حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی می تواند به روزهای خوش گذشته اش برگردد و یکبار دیگر شادی و نشاط را به جوانان این دیار هدیه دهد.
ماشین این پتانسیل را دارد که خودش را پیدا کند.

ماشین بسیار زیبا و تاکتیکی بازی می کند و بخاطر پاشنه آشیل ی که دارد، کمتر فرصت موفقیت پیدا می کند. پاشنه آشیل این تیم دفاع چپ و نبود یک مهاجم ششدانگ و فرصت طلب است.

حضور مهره های گرانقیمت و باارزشی چون تیموریان، صادقیان، مانوئل و ... این امید را تقویت می کند که ماشین می تواند دوباره استارت بزند.
دوباره می تواند خود را از مسیر خاکی به جاده موفقیت بکشاند مگر اینکه خودمان این تیم را پنچر کنیم!

ماشین سازی متعلق به همه هواراداران و مردم آذربایجان است و نباید عده قلیلی به خاطر حمایت های شان مدعی این تیم شوند.

حضور بیست هزار نفری هواداران در رقابت های دسته اول نشان داد که مردم آذربایجان همه تیم های شهرشان را دوست دارند و برای شان فرقی نمی کند که این تیم ماشین سازی باشد یا گسترش یا تراکتور.

طرفداران تراکتور برای ماشین سنگ تمام گذاشتند و با حضور و تشویق تیم شهرشان زمینه ساز صعود سبزقباها به لیگ برتر شدند و ثابت کردند که همانگونه که شعار می دهند، عمل هم می کنند.

پس کسی نمی تواند این تیم را مصادره به مطلوب کند و برایش خواب ببیند و کیسه بدوزد!

سهم هواداران تراکتورسازی در صعود انکارناپذیر است و نباید آن را فراموش کرد.

نباید به گونه ای رفتار شود که شائبه سهم خواهی از تیم در اذهان متبادر شود.

تیم های تبریز متعلق به همه مردم است به ویژه تیم ماشین سازی که از پول تک تک شهروندان اداره می شود پس انتظار می رود که هواداران واقعی ورزش آذربایجان اجازه ندهند تا عده قلیلی که دایه مهربان تر از مادر شده اند برای تیم شهر و دیارشان نسخه بپیچند و ادای دلسوزان را دربیاورند.

به امید روزهای آفتابی برای قدیمی ترین تیم شمالغرب کشور و کوتاه شدن دست بدخواهان از صحنه ورزش آذربایجان.
 
عادل جعفر موحد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
تنها ضعف ماشین حضور خطیبی در این تیم است.این دلیل نمی شود که خطیبی تیم را به لیگ برتر آورده هر بلایی که دوست داردسر این تیم بیاورد. اگر به زودی این مربی اخراج نشود فردا خیلی دیر خواهد بود. عربی گری هم نمی کنیم حقیقت را می گوییم.آیا کسی نیست به داد این تیم برسد؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :