بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «ورود کرباسچی به موضوع استعفای سه وزیر کابینه»، «دشمن می‌خواهد جوانان را بی‌بند و بار کند»، «دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت»، «اعتراض نماینده زرتشتیان به امام جمعه اصفهان»، «ردپای اسپانسر فوتبال در تخلفات صندوق فرهنگیان»...و رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 21 October 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حرف‌های جنجالی اکبر عبدی درباره شریفی‌نیا و فراستی

اکبر عبدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، با حضور در برنامه «خوشا شیراز»، صحبت‌هایی جنجالی درباره محمدرضا شریفی نیا و مسعود فراستی کرد. اکبر عبدی در این برنامه در پاسخ به سوال علی ضیا مبنی بر رابطه نه چندان خوب خود و شریفی نیا گفت: «ما برای فیلم «اخراجی‌ها» 40 میلیون تومان قرارداد بستیم که شریفی نیا قرارداد ما را به 30 میلیون کاهش داد، بعد از مدتی ما متوجه شدیم که به عوامل گفته من قرارداد‌ها را کم می‌کنم در صورتی که شما به من درصدی بدهید و از بغل آن درصدها توانست یک خانه خوب در یک محل خوب بخرد. اما اینکه او قسم می‌خورد که این کار ها را نکرده است، آدم را اذیت میکند.»این بازیگر در ادامه درباره مسعود فراستی نیز گفت: «من مطمئن هستم که آقای فراستی گاهی اوقات خیلی از فیلم‌ها را ندیده نقد می‌کند. در ضمن فراستی 20 سال پیش در منطقه شهرک قدس می‌خواست خانه بخرد، 100هزار تومان از من گرفت و هنوز پس نداده است، شنیده‌ام که الان در کرج کافی شاپ هم زده است. حالا که وضع مالی خوبی دارد، صد هزار تومان من را نسبت به پول امروز پس بدهد و هرچه قدر هم که خواست نقش‌هایی را که ما بازی می‌کنیم، نقد کند.»سپس عبدی گفته فریدون جیرانی مبنی بر خواب ماندن و نرسیدن به صحنه فیلمبرداری را رد کرد و گفت: «این یک دروغ خیلی بزرگ است و آقای جیرانی اگر این‌ها را می‌گوید باید اینکه پول من را با یک سال تاخیر داد را هم بگوید


دشمن می‌خواهد جوانان را بی‌بند و بار کند

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: امروز دشمن می‌خواهد ما در عرصه اقتصادی وابسته شویم و نتوانیم روی پای خودمان بایستیم، همیشه دستمان جلوی آن‌ها دراز باشد.وی ادامه داد: در عرصه سیاسی هم می‌خواهند مسیرمان در دنیا را با معادلات و خواسته‌های آنان تنظیم کنیم.علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نباید به دنبال اجرای خواسته‌های دشمن باشیم، دشمن می‌خواهد ما بی‌بندوبار باشیم، نمی‌خواهیم کسی را تخریب کنیم، اینکه نمی‌توانیم با دشمن تعامل کنیم یک موضوع عقلانی است.وی تصریح کرد: نباید به دنبال زدوبند با دنیا باشیم و بعد بگوییم می‌خواهیم با دنیا تعامل کنیم، دنیا که فقط اروپا و آمریکا نیست.


روایت باهنر از نگرانی اصلاح طلبان

باهنر با تصریح بر این نکته که اصلح‌طلبان از روحانی عبور نخواهند کرد، بیان داشت: برخی اصلاح‌طلبان نگران رای نیاوردن روحانی هستند اما برخی با هدف مظلوم‌نمایی دم از امکان رد صلاحیت روحانی می‌زنند و این در حالی است که اعتقاد دارم این امر هرگز رخ نمی‌دهد چراکه هیچ موضوعی برای احتمال رد صلاحیت وی وجود ندارد.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بر ایجاد فضای شاد انتخاباتی و حفظ وحدت در عین رقابت جدی میان احزاب تاکید کرد. وی در بخش دیگری از سخنان خود خبر از افزایش اعضای جامعه اسلامی مهندسین داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا در کنگره آینده به طور متوسط به ازای هر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت کشور یک نفر عضو جامعه اسلامی مهندسین شود و بر این اساس پنج هزار عضو فعلی به ۹ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.باهنر دفتر جامعه اسلامی مهندسین اصفهان را بسیار موفق و با انگیزه ارزیابی کرد و اظهار داشت: آموزش‌های عقیدتی، تشکیلاتی، سیاسی و مدیریتی و رتبه‌بندی اعضا موضوعی است که باید در جامعه اسلامی مهندسین مورد توجه جدی باشد.


ورود کرباسچی به موضوع استعفای سه وزیر کابینه

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: آقای روحانی فقط رئیس جمهور موافقین خود نیست و یک رئیس جمهور مدبر باید به حرف‌های مخالفین سیاسی خود نیز توجه کند و در کلان تصمیم بگیرد.غلامحسین کرباسچی با اشاره به استعفای وزرای ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان گفت: دولت یک کار جمعی و گروهی است و وزرا هر یک مسئولیتی دارند اما نهایتا تصمیمات اصلی و کلان توسط رئیس جمهور گرفته می‌شود.وی ادامه داد:‌ در این کار جمعی باید این حق را به رئیس جمهور بدهیم که در هر مقطع مجموعه دولت را با تدبیر خود اداره کند حتما این استعفاها نیز با نظر و موافقت رئیس جمهور صورت گرفته و این طور نیست که وزیر ی بدون نظر رییس جمهورکار را رها کرده باشد. مدیر دولت می‌تواند به عنوان مدیر کلان کشور وزرا را جابجا کند و همیشه این مساله منفی ارزیابی نمی‌شود.این فعال سیاسی در واکنش به این که گفته می‌شود "تصمیم رئیس جمهور برای کنارگذاشتن وزرا جهت امتیاز دادن به مخالفین خود بوده"، اظهار کرد:‌ من نمی‌دانم رئیس جمهور خواسته به کسی امتیازی بدهد یا بگیرد اما می‌دانم که به هر دلیلی که این تغییر صورت گرفته باشد تدبیر رئیس جمهور و در جهت تمشیت بهتر امور کشور است.


توصیه آیت‌الله موحدی‌ به اصولگرایان

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ابراز امیدواری کرد که همه‌ اصولگرایان در انتخابات ۹۶ بر روی یک کاندیدای واحد اتفاق نظر کنند.آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به راهبُرد وحدت میان اصولگرایان در انتخابات 96، گفت: امیدوار هستیم و خدا کند که اصول‌گرایان بر روی یک نفر اتفاق‌نظر کنند و هر کسی نگوید که من احساس وظیفه می‌کنم و باید بیایم.وی تاکید کرد: اصول‌گرایان باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 با توجه به تصمیماتی که گرفته می‌شود، در نهایت بر روی یک کاندیدای واحد به اتفاق نظر شود.


درخواست عجیب توئیتری مشاور رئیس جمهور از مردم

مشاور فرهنگی رئیس جمهور از کاربران توییتر خواست گزینه‌های مناسب خود را برای تصدی سه وزارت خانه معرفی کنند.حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پست توییتری خود نوشت:‏لطفا برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش افرادی را که مناسب می‌دانید با ذکر دلیلی مختصر معرفی فرمایید.


انتقاد امام جمعه موقت اصفهان از صحبت‌های وزیر بهداشت

قسمت پایانی خطبه امروز نماز جمعه اصفهان به انتقاد خطیب جمعه از صحبت‌های وزیر بهداشت اختصاص داشت و در این رابطه گفت: وی در سخنرانی اخیر خود در جمع روان‌پزشکان بدون صحبت در مورد بحث‌های تخصصی به سراغ اظهارنظرهای سیاسی رفته و از انتقادات پیرامون دولت گلایه کرده و آن را مطلوب ندانسته است.امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: من همیشه از وزیر بهداشت به عنوان یکی از وزرای شاخص دولت یازدهم یاد می‌کنم و یکی از کسانی بوده که همیشه به او دل‌بسته بوده‌ام با این حال، انتقاد سازنده سبب بهبود شرایط کشور می‌شود. دولت باید هنگام انتقاد یکی از ائمه جمعه، با پذیرش آن، زمینه رفع مشکلات را فراهم کند و در صورت اشتباه بودن آن انتقاد با منطق پاسخ آن را بدهد؛ زیرا انتقاد سازنده از ایجاد اختلاف در کشور جلوگیری می‌کند.


رونمایی از گزینه های تصدی سه وزارتخانه

محمد علی نجفی مشاور رییس جمهور در مصاحبه با «انتخاب» از معرفی صالحی امیری و سلطانی فر به عنوان وزرای ارشاد و ورزش خبر داد.وی در خصوص گزینه های رییس جمهور برای وزارت خانه های وزرش , ارشاد و آموزش و پرورش گفت: رییس جمهور در نظر دارند روز یک شنبه فرد مورد نظر را برای این وزارت خانه ها به مجلس معرفی کنند.او همچنین خبر داد که گزینه مورد نظر رییس جمهور برای وزارت ارشاد آقای صالحی امیری و برای وزارت ورزش و جوانان آقای سلطانی فر است.نجفی ضمن تاکید بر قطعی شدن دو گزینه فوق اذعان داشت که در مورد وزارت آموزش پرورش گزینه ها هنوز قطعی نیست اما در میان گزینه های رییس جمهور نام خودش و آقای دانش آشتیانی دیده میشود.او اظهار داشت که من برای بررسی های بیشتر مشکلات وزارت خانه از رییس جمهور وقت گرفته ام؛ اما تا فردا بعد از ظهر تصمیمات نهایی گرفته میشود.


شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد

آیت الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان امروز جمعه در دیدار سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد و ملاحظه کسی را هم نمی کند، تأکید کرد: ما در این شورا محکم استاده ایم و از کسی هم ترسی نداریم و اگر هر فرد یا گروهی حرفی نامربوط بزند برای خودش زده و ما وظیفه خودمان را عمل می کنیم و ملاحظه کسی را نمی کنیم. آیت الله مؤمن قمی ادامه داد: ما در بحث بررسی قوانین مصوبه مجلس یا صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری و امثال آن جدی هستیم و کوتاه نمی آییم و و تلاش داریم به کسی هم ظلم و ستمی صورت نگیرد. آیت الله مؤمن قمی با بیان این که اسلام از ما می خواهد که مبنای کار خودمان را رضایت خدا و توحید قرار دهیم، افزود: اگر این طور شد به حق هیچ کسی نباید تعرض شود و باید حقوق اشخاص استیفا شود و اگر پایبند به الله باشیم جلوی خلاف کاری های دنیا گرفته می شود و خودمان هم دنبال اشتباهات نمی رویم؛ امروز امر به معروف و نهی از منکر از مسائل ضروری جامعه است که باید مراقب باشیم همه دنباله روی از خدا داشته باشند و کسی در مسیر اشتباه قرار نگیرد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت

خرداد ماه امسال بود که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی مصوبه ای تعرفه های تلفن ثابت را ۵۰درصد افزایش داد. براساس آن مبلغ ۲هزار و ۹۷۰ تومان برای ۶۶۰ دقیقه مکالمه طی ۲ماه وارد قبوض شد. با لحاظ رقم حداقلی ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور، طی دو ماه گذشته مخابرات مبلغی بالغ بر ۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از مشترکین تلفن ثابت خود اضافه تر گرفته است. به نظر می رسد این روش روش خوبی برای افزایش درآمد های دولت از طریق مشترکین تلفن های ثابت باشد! فارس این خبر را منتشر کرد.


اعتراض نماینده زرتشتیان به امام جمعه اصفهان

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به اظهارات اخیر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در مورد دوگانه پرست خواندن زرتشتیان، اعتراض کرد و بر یکتاپرستی زرتشتیان تاکید کرد. در نامه اسفندیار اختیاری خطاب به امام جمعه اصفهان آمده است: «به نام دانای بزرگ هستی بخش جناب آقای آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده محترم ولی فقیه در استان اصفهان با درود و احترام متاسفانه جنابعالی در روز 23 مهرماه 1395 در نماز جمعه اصفهان، با یک استدلال عجیب! زرتشتیان شریف و پرافتخار را به ناحق، دوگانه پرست نامیدید. این اتهام برای ایـرانیان و زرتشتیانی که در درازنـای تاریخ، یکتاپرست بوده‌اند و به آن افتخار می‌کنند، نیازی به آوردن استدلال برای پاسخگویی ندارد اما در پاسخ به دلیل عجیب ذکر شده برای این اتهام، به یک نکته بسنده می‌کنم. اینکه اگر بارها از شیطان در کتاب‌های دینی و مذهبی مسلمانان نام برده شده است، به معنی اعتقاد به خدای بدی و شر در دین اسلام نبوده و نیست و حتما خداوند بمانند باور ایرانیان و زرتشتیان، یکتا بوده و هرچه را آفریده است، نیک و خوب است. بنابراین تکرار کلمه شیطان یا اهریمن، بنا به تعبیر رهبر گرانقدر، با هدف ایجاد هوشیاری دائم انجام می شود و در واقع "شناخت توطئه" است نه "توهم توطئه". انتحاب این خبرر را منتشر کرد.


رد صلاحیت پس از انتخابات موضوعیت ندارد

محمود صادقی، با اشاره به عدم تایید طرح استفساریه قانون انتخابات در شورای نگهبان، اعلام کرد: به نظر می‌رسد استفساریه مجلس هیچ‌گونه مغایرتی با اصل ۹۹ قانون اساسی درخصوص نظارت استصوابی شورای نگهبان و همچنین استفساریه این شورا در سال ۱۳۷۰ ندارد. عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس دهم با تاکید بر این‌که نظارت استصوابی مربوط به تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات است، یادآور شد که آنچه در استفساریه مجلس مورد تاکید قرار گرفته، مربوط به وضعیت صلاحیت منتخبان انتخابات است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


شهادت چهار ایرانی در حملۀ داعش به کرکوک

چهار شهروند ایرانی، در حملۀ سه عامل انتحاری داعش به یک نیروگاه برق در شمال غرب کرکوک به شهادت رسید عبد الله نور الدین الصالحی، شهردار الدبس در شمال غرب کرکوک، به خبرگزاری فرانسه گفت: این حمله به نیروگاه برق این شهر انجام شد که راه اندازی آن به شرکتی ایرانی واگذار شده است سه انتحاری در ساعت 6 صبح به نیروگاه حمله کردند و دوازده کارمند عراقی و چهار تکنیسین ایرانی را کشتند. العالم این خبر را منتشر کرد.


درخواست آرژانتین از عراق برای تحویل دکتر ولایتی

دولت آرژانتین با صدور حکمی بار دیگر استرداد وزیر خارجه سابق ایران و مشاور کنونی مقام معظم رهبری در امور خارجه را در ارتباط با بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ در مرکز همیاری یهودیان بوئنوس‌آیرس را خواستار شد. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، علی‌اکبر ولایتی که نام او در فهرست اینترپل قرار دارد هم‌اکنون در عراق به‌ سر می‌برد و از این رو آرژانتین از بغداد خواسته است که نسبت به استرداد وی اقدام کند. گزارش رویترز به نقل از وزارت دادگستری آرژانتین می‌گوید، رودولفو کانیکوبا قاضی تحقیق پرونده پس از آن که از طریق رسانه‌های بین‌المللی مطلع شد که آقای ولایتی به عراق سفر کرده است، روز چهارشنبه، ۲۸ مهر، از بغداد خواست تا برای دستگیری و استرداد وی اقدام کند. نسیم این خبر را منتشر کرد.


ردپای اسپانسر فوتبال در تخلفات صندوق فرهنگیان

سید جواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با فارس درخصوص اتفاقات اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: بررسی این صندوق با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش، غندالی رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان و سید محمد بطحایی سرپرست فعلی وزارت‌خانه در کمیسیون آموزش مجلس انجام شد.وی در ادامه از تصویب بررسی این صندوق در مجلس توسط کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: پس از اعلام بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به طور بی‌سابقه‌ای نمایندگان با 200 رأی موافق، رأی به تحقیق و تفحص آن دادند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مبلغ قابل‌توجهی از تخلفات صندوق فرهنگیان به بانک سرمایه مربوط می‌شود، این بانک بدون گرفتن ضمانت‌نامه‌های کافی، مبلغ زیادی را به یکی از اسپانسرهای بزرگ تیم‌های فوتبال به نام «ح.ه» داده است.


رانندگان زن عصبانی‌تر هستند!

شرکت هیوندای موتور انگلستان با همکاری یک کارشناس از دانشگاه گلداسمیت لندن با بررسی 1000 راننده انگلیسی دریافته‌اند که زنان به هنگام رانندگی به طور متوسط، 12 درصد عصبانی تر از مردان هستند.به گزارش یاهو، پاتریک فاگان، روانشناس رفتاری از گلداسمیت از 1000 راننده تست حس گرفته تا ببیند چگونه صدا، بینایی، بویایی و طعم ، پاسخ‌های عاطفی را در حالات مختلف رانندگی تحریک می‌کنند.


فتوای ولی فقیه بر همه حاکم است

آیت الله محمد یزدی عصر جمعه در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: تردیدی نیست در کشور ما انقلابی رخ داده و برای مردم دنیا روشن است که نظام طاغوتی ریشه دار مورد طرفدار همه استکبار جهانی با قدرت ملت شریف ایران و به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی همه طبقات جامعه سقوط کرد و نظام الهی و اسلامی جایگزین آن شد. آیت الله یزدی با تأکید بر اینکه حفاظت از نظام بسیار سنگین است، گفت: نباید از حوزه‌های علمیه انتظار داشته باشید که مراجع و طلاب وارد این بحث‌ها شوند و در مسائل پدافند غیرعامل و عامل ورود داشته باشند. وقتی نظام، رهبری، ولی فقیه و مجتهد دارد فتوای او بر فتوای همه حاکم است.


به خاطر حمایت شهرداری از مدافعان حرم زخم زبان‌ها شنیده‌ام

محمدباقر قالیباف شهردار تهران عصر امروز در یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، گفت: شهدای مدافع حرم فرهنگ عاشورا را مجددا احیا کردند و باعث عزت و اقتدار برای میهن شدند. امروز تنها راه پیشروی ما برای موفقیت چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی راه فرهنگ شهادت است و این حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا و شهادت است. شهردار تهران گفت: در شهرداری خود و همکارانم را موظف به پشتیبانی همه‌جانبه از مجاهدت مدافعان حرم کرده‌ایم، در حالی که در این باره زخم زبان‌های زیادی شنیده‌ام.


در بین سیاسیون فرد کاملاً باورمند به ولایت‌فقیه سراغ ندارم

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، ظهر امروز طی سخنانی در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی بسیج جامعه زنان کشور که در سالن جلسات موسسه آموزشی و پژوهشی قم برگزار شد، با اشاره به این‌که موضوع زن در اسلام یک مسئله قدیمی است که از زمان پیامبر اکرم(ص) مطرح بوده است، اظهار داشت: در بحث اقتصاد و سیاست و حتی موضوع ولایت‌فقیه که رکن و اساس نظام اسلامی است ما هنوز کار جدی و کافی نکرده‌ایم به‌خصوص در مسئله ولایت‌فقیه که من حتی در بین سیاسیون فرد کاملاً باورمند به ولایت‌فقیه بر اساس قرائت امام خمینی (ره) را سراغ ندارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :