با حضور در نمایشگاه کتاب صورت گرفت؛
به گزارش تابناک تبریز دکتر جبارزاده و دو نماینده مجلس دیروز با حضور در نمایشگاه کتاب تبریز از غرفه اهداء عضو بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان بازدید کردند.
کد خبر: ۳۱۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 22 October 2016
به گزارش تابناک تبریز دکتر جبارزاده و دکتر پزشکیان و مهندس سعیدی  دیروز با حضور در نمایشگاه کتاب تبریز از غرفه اهداء عضو بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان بازدید کردند.
 
زارع زاده مسئول این غرفه در گفتگویی با تابناک تبریز گفت: این مجموعه به منظور فرهنگ سازی جهت اهداء اعضا ب به 27 هزار بیمار منتظر به دریافت عضو در کشور کار خود را از بیمارستان صحرایی بسیج اغاز بکار کرده است.
 
وی یادآورشد ، با توجه به اینکه روزانه 7الی 11 نفر از هموطنان ما بدلیل کمبود اهدا کننده عضو ، جان خود را از دست میدهند و با توجه به آمار  5هزار الی 8 هزار نفر کسانی که سالانه در کشور دچار مرگ مغزی می شوند می توان سالیانه به 2500 نفر الی  4000نفر عضو این افراد را اهدا کرد.
 
وی با اشاره به آمار کم تعداد اهداء کننده عضو گفت، متاسفانه 700 نفر از این آمار راضی به اهدا عضو میشوند فلذا بسیج جامعه پزشکی در اولویت کاری خود طرح ثبت نام برای اهداء عضو را در دسور کار قرارداده و بجدیت تمام این طرح را به جلو میبرید .
 
زارع زاده گفت تا به امروز تعداد  فرمهای تکمیل شدهاز مرز 7 هزار گذشته و پیش یینی ما تا اخر سال رسیدن این آمار به  15 هزار نفر میباشد.

لازم بذکر هست در  تاریخ 4 اذرماه در یک همایش بزرگ حامیان سلامت کارت اهدا همشریان توزیع خواهد شد که از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :