واکنش فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس نسبت به ترمیم کابینه دولت یازدهم:
ادعای ترمیم کابینه از سوی دولت با تغییر سه وزیر در حالی بود که نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و فعالان سیاسی با توجه به عمر کوتاه دولت هدف از این تغییرات را دارای کارایی نمی‌دانند.
کد خبر: ۳۱۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 22 October 2016
ادعای ترمیم کابینه دولت تدبیر و امید در حالی صورت گرفت که از چندی پیش حرف و حدیث‌های زیادی دراین باره شنیده می‌شد اما نظر به اینکه چیزی تا پایان عمر این دولت باقی نمانده و از آنجایی که تغییرات اخیر بی ربط با مشکلات و دغدغه اصلی مردم که همان بحث قدیمی وضعیت اقتصادی و معیشیت است، تعجب نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و فعالان سیاسی از تصمیم یک شبه دولت برانگیخته شده است و این اقدام را در راستای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می‌دانند و معتقدند که دولت تلاش دارد در وزارتخانه‌هایی که نیاز به حمایت آنها در انتخابات دارد، تغییر ایجاد کند و وزرای مستعفی با اهداف سیاسی و انتخاباتی کنار رفتند.

*دولت با تغییر وزیران به دنبال اهداف انتخاباتی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برکناری وزیران حوزه‌های فرهنگ، آموزش و ورزش جنبه تبلیغاتی دارد، به خبرنگار فارس در تبریز گفت: دولت با تغییر وزیران، اهداف انتخاباتی را دنبال می‌کند.

احمد علیرضابیگی تغییرات کابینه را برای کسب آرای اصلاح‌طلبان دانست و گفت: با حذف احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اصولگرایان را در نقطه تقابل خود می‌بیند.

وی با بیان اینکه بستر ‌آرای روحانی سیاسی است نه مردمی، اظهار داشت: وی دارای آرای شکننده‌ای است از این‌رو با تغییر وزرا درصدد جذب آرای اصلاح‌طلبان هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای روحانی در گذشته نشان داده‌اند که بازیگر قهاری در بهره‌گیری از گسست‌ها اجتماعی هستند، اضافه کرد: وی با تغییر وزیران حوزه‌های فرهنگ، آموزش، ورزش و جوانان قصد دارد تا روی شکاف‌های بین‌نسلی، فرهنگی، جنسی و اقوام تمرکز کند تا بتوانند در انتخابات سال آینده اصلاح‌طلبان و تجدید‌نظرطلبان را با خود همراه کنند.

*پشت پرده تغییرات کابینه، سیاسی ـ انتخاباتی است

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه پشت پرده تغییرات کابینه دولت یازدهم، سیاسی ـ انتخاباتی است، به خبرنگار فارس در همدان گفت: گزینه‌های جدید در این مدت کوتاه عمر دولت شق‌القمر نمی‌کنند.

حسن بهرام‌نیا در خصوص استعفای چند وزیر و ادعای ترمیم کابینه از سوی دولت اظهار کرد: با توجه به اینکه چیزی به پایان عمر دولت باقی نمانده و اگر هم می‌بایست صورت می‎گرفت، باید کارشناسی شده می‌شد نه اینکه یک شبه تصمیم به استعفا و برکناری از کابینه گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مواردی که نیازمند پیگیری بود، شناسایی و حل و فصل می‌شد، گفت: نباید به جای رفع مشکلات اقدام به استعفا کرد و برای چند ماه که از عمر دولت باقیمانده، رفتن را بر ماندن ترجیح داد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع مردم مباحث اقتصادی است، افزود: به طور حتم ترمیم بدنه مدیریتی دولت نیز باید در ابتدا از سوی وزرایی که به صورت مستقیم در این زمینه وظیفه دارند، صورت می‌گرفت.

*تغییر و تحولات انتخاباتی مسؤولان مردم را از دولت نا امید می‌کند 

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار فارس در زاهدان گفت: تغییر و تحولات انتخاباتی و سیاسی مسؤولان فقط مردم را از دولت نا امید می‌کند.

سلیمان اظهار کرد: دولتی که نجومی بگیران آن جزو ذخایر نظام تلقی می‌شوند، تعجب ندارد که رئیس صندوق ذخیره فرهنگیانش هم از ذخایر محسوب می‌شود!

وی  افزود: ماه‌ها از افشای فیش‌های حقوقی نجومی بگیران می‌گذرد اما دولت روزه سکوت گرفته که لازم است با توجه به تاکید مقام معظم رهبری هرچه زودتر برخورد لازم صورت گرفته تا برای تضییع کنندگان بیت‌المال درس عبرت شود.

*تغییرات اخیر در دولت ماهیگیری از آب گل آلود است

دبیر جبهه رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان نیز گفت: برکناری وزرا و تغییرات اخیر در کابینه دولت، یک نوع ماهیگیری از آب گل آلود است. 

حسین عبادتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه اگر واقعا دولت کنونی عملکرد این سه وزیر خود را تایید نمی‌کرد، چرا چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، این تغییرات را اعمال کرده است، افزود: اصلا در طول چند ماه باقی مانده، وزرای جدید، فرصت کار پیدا می‌کنند، بنابراین مشخص است که هدف از این تغییرات، کاری نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر تغییرات انجام شده در کابینه با هدف کار کردن بود، باید این تصمیمات قبل از این انجام می‌گرفت، بیان داشت: عده‌ای هم از تغییرات اخیر دولت، تحلیل‌های مختلفی داشته و از مسائلی که پیرامون اتفاقات بحرانی در وزارت خانه‌ها است، یاد می‌کنند.

دبیر جبهه رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برخی از این مسائل پشت پرده است و من اطلاعی ندارم اما قابل بررسی توسط رسانه‌هاست، اضافه کرد: در مجموع ترمیم کابینه در این ایام معنا ندارد.

* اقتصاد کشور در دولت یازدهم تکانی نخورده است

 نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دولت اولویت خود را در حرف و شعار بر روی اقتصاد قرار داد، اما در جنبه عمل، به واقع اقتصاد کشور تکانی نخورده است، در رابطه با استعفای سه وزیر از سمت خود در کابینه دولت یازدهم، به خبرنگار فارس در زنجان گفت: رئیس‌جمهور در زمینه ترمیم کابینه خود هم اختیار و هم حق دارد.

محمد عزیزی با بیان اینکه باید دید این تغییر و تحول در کابینه دولت بر چه مبنایی بوده است، اضافه کرد: در رابطه با استعفای سه وزیر، پیش‌بینی ما این بود که برای دولت رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در کشور مدنظر باشد.

وی در رابطه با انتخاب وزرای جدید نیز گفت: این موضوع در حال حاضر مشخص نشده و برای نمایندگان نیز انتخاب وزرای جدید یک علامت سؤال است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع ترمیم کابینه از قبل مطرح بوده است، ابراز کرد: استنباط ما از تغییر وزرا در این حوزه‌‌ها نبود.

*وزرای مستعفی با اهداف سیاسی و انتخاباتی کنار رفتند

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به استعفای سه وزیر دولت یازدهم اظهار کرد: با توجه به انتظاراتی که مردم از دولت دارند، انتظار می‌رفت، دولت بیشتر در بخش اقتصادی کابینه را ترمیم کند.

حجت‌الاسلام علی متین با اشاره به اینکه استعفای سه وزیر دولت دلیل سیاسی داشته و بیشتر انتخاباتی بوده است، گفت: به نظر می‌رسد دولت تلاش دارد در وزارتخانه‌هایی که نیاز به حمایت آنها در انتخابات دارد، تغییر ایجاد کند و وزرای مستعفی با اهداف سیاسی و انتخاباتی کنار رفتند. 

وی تصریح کرد: نظر بر این است که این تغییرات بیشتر سیاسی و انتخاباتی بود.

* زنگ خطر ریزش محبوبیت روحانی در اصلاح‎طلبان 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گلستان نیز استعفای سه وزیر در واپسین روزهای عمر دولت را تاکتیک انتخاباتی خواند و به خبرنگار فارس در گرگان گفت: استعفای وزرا برای به حاشیه راندن مشکلات اساسی جامعه و کسب رضایت اصلاح طلبان در انتخابات برای حمایت از آقای روحانی است. 

سیدحسن سیدی با اشاره به ناتوانی دولت در حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: مردم به شدت به وضعیت اقتصادی معترض هستند البته آنانی که حقوق‎های نجومی دریافت می‎کردند و وضعیت وام‎های آنها هم معلوم نیست دغدغه اقتصادی ندارند.

 وی گفت: ترمیم کابینه دولت با استعفای سه وزیر مطالبات اساسی مردم را مرتفع نمی‎کند، اگر کابینه می‎خواست ترمیم شود باید از وزرای اقتصادی شروع می‎شد تا تیم اقتصادی دولت هماهنگ به دنبال حل مشکلات اساسی باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گلستان افزود: به نظر می‎رسد ریزش محبوبیت آقای روحانی در اصلاح طلبان زنگ خطر را برای ایشان به صدا درآورده است چراکه برخی اصلاح‎طلبان معتقد به اصلاح کابینه بودند که برای حل این مشکل این تغییرات صورت می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه تدبیر دولت با گذشت بیش از هزار روز در حل مشکلات اساسی مردم مشهود نیست، اظهار کرد: با کلید این دولت چه مشکل اساسی مردم حل شد که در باقی مانده عمر دولت حل شود؟!.

*تعویض نمادین 3 وزیر برای فراموش شدن مطالبات مردم است

مدیر حوزه امام صادق(ع) شهرستان گرگان با اشاره به اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و استعفای وزیر آموزش و پرورش برای حفظ آبروی دولت گفت: تعویض نمادین سه وزیر برای فراموش شدن مطالبات مردم است. 

حجت‎الاسلام سید محسن طاهری اظهار کرد: استعفای سه وزیر دولت یازدهم که جزو وزرای ناموفق کابینه بودند و عملکرد نامناسبی داشتند بیشتر شبیه یک چینش انتخاباتی است.

وی کارنامه فرهنگی دولت را ضعیف خواند و تصریح کرد: آقای جنتی در کابینه دولت یازدهم مکررا مورد اعتراض مراجع تقلید، علما و حتی مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ایشان در مسائل فرهنگی نتوانستند به وظایفی که قانون بر عهده آنها گذاشته به درستی عمل کنند و همواره رهبر معظم انقلاب، علما و قشر متدین جامعه نگران وضعیت فرهنگی کشور بودند.

مدیر حوزه امام صادق (ع) شهرستان گرگان افزود: استعفای وزیر آموزش و پرورش نیز برای جلوگیری از مطرح شدن اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان بود با این کار خواستند که آبروی دولت حفظ شود.

وی  با تاکید بر اینکه مشکل اصلی دولت در حل مسائل اقتصادی است، افزود: مطالبه اصلی مردم نیز مسائل اقتصادی است، اساس رأی آوردن آقای روحانی برای شعارهای اقتصادی بود ایشان گفتند که در مدت 100 روز گشایش اقتصادی ایجاد می‎کنند.

*قانع نشدیم مصلحت مردم عامل برکناری وزرا بوده باشد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه قانع نشدیم برکناری این سه وزیر به خاطر مصلحت مردم بوده باشد، گفت: مجلس تا روز آخر عمر دولت، استیضاح وزرای ضعیف را در دستور کار خود دارد. 

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، درخصوص برکناری سه وزیر کابینه یازدهم در ماه‌های پایانی دولت اظهار کرد: بحث این سه وزیر، استعفا نیست بلکه دولت از این وزرا خواسته تا کنار بروند.

وی گفت: این سه وزیر با ادبیات دو پهلو نامه‌ای نوشتند که اگر مصلحت دولت بر آن است که ما به کنار برویم، تسلیم هستیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با طرح این سوال که در چند ماه مانده به پایان عمر دولت تغییر وزرا چه پیامد مثبتی برای کشور می‌تواند داشته باشد؟ گفت: اگر این وزرا ناتوان و ضعیف بوده و نمی‌توانستند خواسته‌های مردم را برآورده کنند، چرا تاکنون بر سمت خود ماندند؟!

وی با بیان اینکه ما قانع نشده‎ایم که برکناری این سه وزیر به خاطر مصلحت مردم بوده باشد، گفت: به غیر از این سه وزیر، وزرای ضعیف و ناتوان دیگری هم در دولت وجود دارد.

رنجبرزاده تأکید کرد: مجلس تا روز آخر دولت استیضاح وزرای ضعیف را در دستور کار خود دارد و اقدام نمادین و صوری برکناری وزرا تأثیری در این امر نخواهد گذاشت.

*تغییرات اعضای کابینه سیاسی جلوه می‌کند 

قائم مقام حزب موتلفه استان زنجان با تاکید بر نتیجه بخش نبودن تغییرات در کابینه دولت گفت: اقدامات دولت در تغییرات اعضای کابینه بیشتر سیاسی جلوه می‌کند. 

سعید حسینی با اشاره به شرایط موجود در کشور به لحاظ اقتصادی، تورم همراه با رکود توأم با افزایش قیمت کالا و عدم تحقق برنامه‌های دولت اظهار کرد: مسائلی مانند حقوق‌های نجومی، اختلاس‌های انجام شده و ناعدالتی‌ها نارضایتی‌های را در سطح کشور موجب شده است.

وی با بیان اینکه برخوردهایی با متخلفان توسط دولت انجام نشده است، تصریح کرد: با توجه به نارضایتی‌های موجود در بخش‌هایی مانند اشتغال و رونق دولت باید خیلی زودتر از اینها در حوزه‌های مختلف اقداماتی انجام می‌شد که انجام نشده است.

قائم مقام حزب موتلفه استان زنجان با تاکید بر نتیجه بخش نبودن تغییرات در کابینه دولت افزود: اقدامات دولت در تغییرات اعضای کابینه بیشتر سیاسی جلوه می‌کند.

حسینی با بیان اینکه وزاری تغییر یافته هم خیلی کار شاق و شاخصی را انجام نداده بودند، ابراز کرد:‌ مردم انتظارات زیادی در دولت در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد داشتند که اقدامی برای پاسخگویی به آن‌ها انجام نشده است.

*وزرای «اقتصاد» و «صنعت» در اولویت تغییر هستند

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات مردم در حوزه کاری وزارتخانه‌هایی مثل اقتصاد و صنعت به مراتب بیشتر است و این دو وزارتخانه هم در زمینه تغییر باید در اولویت قرار می‌گرفتند. 

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در زمینه تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت اظهار کرد: هدف از ترمیم و تغییرات ایجاد شده در کابینه دولت حرکتی رو به جلو برای عدم پاسخ‌گویی وزیران به معضلات و مشکلات مردم است.

وی افزود: در همه دولت‌ها ترمیم لازم است اما در دولت یازدهم این تغییرات، اندکی دیر اجرا شد؛ اگر تغییرات زودتر از این اتفاق افتاده بود، می‌توانست منفعت بیشتری برای مردم داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مشکلات مردم در حوزه کاری وزارتخانه‌هایی مثل اقتصاد و صنعت به مراتب بیشتر است و این دو وزارتخانه هم در زمینه تغییر باید در اولویت قرار می‌گرفتند تا این فرصت در اختیار افراد جدید قرار گرفته و بتوانند ناکارآمدی‌هایی را که اتفاق افتاده جبران کنند.

حاجی تأکید کرد: مردم حق دارند که در خصوص مشکلات معیشتی، اقتصادی، اشتغال و موضوعاتی از این قبیل از وزرا توضیح بخواهند.

*محور اقتصادی دولت دارای آسیب‌های جدی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محور اقتصادی دولت دارای آسیب‌های جدی است، مشکلات اصلی دولت را در وزارت‌خانه‌های اقتصادی ذکر کرد. 

عبدالله رضیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به تغییرات انجام‌شده در کابینه دولت، گفت: وزارت‌خانه‌هایی که دچار تغییرات شدند، تغییری در معیشت مردم ایجاد نمی‌کنند و این وزارت‌خانه‌ها فرهنگی و اجتماعی هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اصلی مردم در حوزه‌های اشتغال، معیشت، ساختار اقتصادی و رکود در جامعه است، بیان کرد: تغییر شرایط اقتصادی و سفره مردم توسط دولت، دغدغه مجلس و مردم است.

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه‌ در مجلس شورای اسلامی خواستار تلاش دولت برای اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل شد و با بیان اینکه سه وزارت‌خانه‌ای که شاهد ایجاد تغییرات در آن هستیم دارای مشکلاتی بود ولی مشکلات جدی و اصلی در وزارت‌خانه‌های اقتصادی وجود دارد.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه‌ ‌جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور اقتصادی دولت آسیب‌های جدی دارد و نیاز به مدیریت فعال، توانمند و سالم دارد، گفت: بیش از 60 درصد مشکلات کشور مربوط به ضعف مدیریت‌ها است و در این زمینه نتوانستیم مناسب عمل کنیم.

*دولت اولویتی مهمتر از حفظ خود ندارد 

دبیر شورای مرکزی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی گفت: دولت اولویتی مهمتر از حفظ خود ندارد. 

یونس احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام در خصوص جریان برکناری سه وزیر در دولت یازدهم اظهار داشت: نقدی که بر این رفتار وارد است این بوده که ابتدا با این سوال مواجه می‌شوم که اصولا باید چه کسی را نقد کنیم؟ در هر صورت ما در دنیای رئال و واقعی زندگی می‌کنیم و مردم ایران جریان‌های عمده کشور را می‌شناسند.

دبیر شورای مرکزی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: در هرصورت زمانی دولت اصلاح‌طلب در این کشور با رای مردم حاکم شد و زمانی دولت اصولگرا، که منتقدین این فرصت را داشتند که با توجه به اینکه مبانی فکر و خاستگاه نظری این دو جریان مشخص است برای نقد خود به این مبانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اما اکنون سوال من این است که دولت اخیر که دارای طیفی از نیروهای تجدیدنظر طلب در یک طرف و نیروهایی که معمولا در جمع نیروهای اصولگرا پروبال گرفته‌اند، است با کدام متن و روش می‌خواهد جامعه را اداره کند، اینجا است که به نظر می‌رسد پاسخ دادن به این معما کار ساده‌ای نیست.

*تغییرات در بدنه دولت بیشتر به یک بازی انتخاباتی شبیه است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تغییرات در بدنه دولت بیشتر به یک بازی انتخاباتی شبیه است به خبرنگار این استان گفت: تغییرات در دولت در بخش‌هایی صورت گرفت که مورد نظر مردم نبوده، زیرا آنچه امروز دغدغه و مطالبه عمومی مردم از دولت بوده، مسائل اقتصادی است.

مراد کاظمی اظهار داشت: تغییرات در دولت در بخش‌هایی صورت گرفت که مورد نظر مردم نبوده و مردم در شرایط فعلی حساسیتی روی این وزارت‌خانه‌ها ندارند، و آنچه امروز دغدغه و مطالبه عمومی مردم از دولت بوده، مسائل اقتصادی مانند رکود، بیکاری و... است، هرچند که فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هم جزء مطالبات مردمی از دولت است ولی در شرایط فعلی اولویت مردم این‌ها نیست.

*استعفای 3 وزیر برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات دولت است

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه امروز دولت با مشکلات مختلفی مواجه است، گفت: استعفای 3 وزیر صرفا برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات دولت است.

علی احمدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به استعفای اخیر سه وزیر دولت یازدهم اظهار کرد: به‌طور قطع این‌گونه اقدامات در راستای اصلاح کابینه دولت کارساز نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات در وزارتخانه‌های دولت یازدهم، گفت: وزرای دولت خوب عمل نکردند و این‌ها مشکلات مختلفی را برای کشور رقم زد.

احمدنیا بیان داشت: بسیاری از وزرای دولت به‌واسطه شرایط و بالا بودن سن توان لازم را برای اداره وزارتخانه‌های متبوع خود را نداشته و ندارند و اساسا نتوانسته‌اند تلاش لازم را در راستای کاهش مشکلات انجام دهند.

*تغییر 3 وزیر در آستانه انتخابات قابل تأمل است

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگرچه تغییر در دولت و کابینه امری طبیعی در همه دولت‌ها بوده ولی تغییر سه وزیر در آستانه انتخابات قابل تأمل است.

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدام دولت در زمینه تغییر وزیران اظهار کرد: اقدام دیر دولت نمی‌تواند مطلوب جامعه باشد و مشکلات کنونی معیشت را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: باید بیش از این به اقدامات مدبرانه در راستای اقتصاد مقاومتی که بارها رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خصوصی و عمومی هشدار داده بودند، عمل می‌شد./فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
از دیدگاه بعضی دوستان هر اتفاقی در دو قبل از جمله برکناری وزرا موجه بوده ولی اتفاق مشابه در این دولت جاز تامل دارد!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :