روحانی در جمع مردم اراک:
رئیس جمهور گفت:آنهایی که فکر می کنند در این مملکت دو مسیر وجود دارد به آنها می گویم یک ملت بیشتر نیست، یک دولت بیشتر نیست و ما هرچه پیشرفت کردیم در سایه انسجام و کمک ملت بزرگ ایران بوده است.
کد خبر: ۳۱۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 23 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، رئیس جمهور در جریان سفر به استان مرکزی در جمع مردم این استان گفت: ملتی که در مسیر ابی عبدالله الحسین(ع)، فرهنگ عاشورا و خط سالار شهیدان است، همواره در مسیر اعتلاء، پیشرفت و سربلندی خواهد بود.

وی افزود: استان مرکزی، همان مرکزی که بر سر ملت ایران و کل مسلمانان منت دارد چون فرزندی را در این سرزمین تربیت کرده که توانست پرچم عزت و آزادگی ملت ایران را در شرایط تاریک استبداد و استعمار برافرازد و مردم را به اوج عزت، شکوه و آزادگی برساند.

روحانی با گرامیداشت سالروز شهادت فرزند بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: ایام اوایل آبان مصادف است با سالروز شهادت فرزند برومند امام(ره)، آیت الله سیدمصطفی خمینی که در سال ۵۶ شهادت او موج بزرگی در صفوف مبارزین به وجود آورد و شرایط را برای پیروزی انقلاب اسلامی مهیا کرد.

وی ادامه داد: بعد از سال ها خاموشی صدای رسا و بلند مردم در سراسر کشور در مراسم بزرگداشت آن عالم فرهیخته به گوش جهانیان رسید و انقلاب در مسیر سرعت خود برای پیروزی قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: ما ملتی هستیم که قدردان امام(ره)، خط امام(ره) و راه امام(ره) بوده و انشاءالله پاسدار خوبی برای مسیر امام(ره)، عزت، آزادگی و اسلامی که امام(ره) به عنوان اسلام سیاسی برایمان به ارمغان آورد، باشیم.

روحانی با گرامیداشت یاد چهره های بزرگ استان مرکزی افزود: این استان، استان امیرکبیر است. شخصیتی که برای ایران ما در آن مقطع مهم تاریخی به خوبی اثبات کرد که اندیشه و نهادهای قدیمی در آن شرایط جهان قادر نیست کشور ما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی افزود: امیرکبیر برای ما استقلال و برای کشور ما پیشرفت آورد؛ شخصیتی بود که کشور را در مسیر تحرک علوم نوین، صنعت و سربلندی قرار داد. او هم دارالفنون را تاسیس کرد و هم ارتش را ایجاد نمود و شرایط سیاسی را در ایران استقرار بخشید.

رئیس جمهور عنوان کرد: استان مرکزی، استان بزرگانی مانند علامه نراقی، آیت الله اراکی و شخصیت هایی به نامی از جمله قائم مقام فراهانی، دکتر غریب، دکتر حسابی و آن همه مردم دلاوری است که در دوران دفاع مقدس برای کشورشان ایستادگی کردند و در کنار سایر ملت در برابر تجاوز بیگانگان از ایران حراست نمودند.

روحانی گفت: استان مرکزی یعنی استان صنعت و زیربنایی برای تحرک صنعتی در سراسر کشور، یعنی استانی که از ۵۰ سال پیش به عنوان بزرگترین مرکز صنعتی کشور بوده است.

وی تصریح کرد: امروز دولت یازدهم همه تلاشش احیای واحدهای صنعتی این استان در کنار واحدهای صنعتی سراسر کشور است.

رئیس قوه مجریه گفت: این استان با واحدهای صنعتی فراوان در شرایطی قرار دارد که ما می توانیم همچنان به آن به عنوان چرخ اصلی صنعت ببالیم.

روحانی افزود: استان مرکزی دارای ۸۹۰ واحد صنعتی است که ۶۴۸ واحد آن امروز فعال، ۶۹ واحد نیمه فعال و ۱۷۶ غیرفعال است که عمدتا مربوط به دوران قبل از دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه امروز معضل اصلی جامعه عدم رونق اقتصادی است، تصریح کرد: امروز مشکل اصلی خانواده ها بیکاری نسل جوان و تحصیلکردگان است؛ جوانان عزیز، مردم غیور استان مرکزی و ملت ایران ما برای اشتغال پایدار نسل جوان راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم.

رئیس جمهور عنوان کرد: سال ۹۵، سال رونق اقتصادی است، از آغاز سال وعده من به مردم این بود که برنامه دولت تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی ۵ درصدی است.

روحانی ادامه داد: از آغاز سال به مردم قول دادم که امسال حداکثر ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط را از طریق تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: آمار خوشحال کننده ای را به شما عرضه می کنم و اینکه تا تاریخ ۹۵/۷/۲۷، ۱۲ هزار و ۵۲۵ واحد تولیدی با حدود ۹ هزار میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک ها توانستند حرکت خود را آغاز کنند. این به معنای حرکت بزرگ اقتصادی در کشور است.

روحانی گفت: این رقم تا پایان سال اضافه خواهد شد و مردم همه باید در کنار هم عظمت ایران عزیزمان را بیش از پیش بیافرینیم.

تلاش برای باز کردن زنجیر تحریم

وی افزود: تلاش ما برای باز کردن زنجیر تحریم از دست و پای اقتصاد کشور و ایجاد شرایط برای تجارت و تعامل با دنیا بوده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: برجام به معنای احقاق حقوق ملت ایران بود، برجام برای صادر کردن آب سنگین اراک بود، برجام برای صادر کردن UF۶ نطنز به کشورهای صنعتی جهان بود، برجام برای آن بود که بتوانیم امروز نفت، گاز، پتروشیمی و میعانات گازی خود را به دنیا صادر کنیم.

وی ادامه داد: آیا کسی در ایران هست که از احقاق حقوق ملت خوشحال نباشد؟ آیا کسی هست که از آزادی تجارت با دنیا خوشحال نباشد؟ آیا کسی هست که از باز شدن مسیر برای صادرات کشاورزی و صنعتی خوشحال نباشد؟ کسی هست که از لغو شش قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران خوشحال نباشد؟

روحانی با بیان اینکه برجام پیروزی ملت ایران و سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: برجام پیروزی تدبیر رهبری معظم انقلاب و پیروزی مقاومت ۱۰-۱۲ ساله ملت ایران در برابر تحریم های ظالمانه بوده است.

وی گفت: ما امروز باید از فضای ایجاد شده پس از برجام استفاده کنیم، تمام سفرهای خارجی بعد از برجام برای رونق اقتصادی کشور بوده است برای آنکه در آسیا، اروپا، آمریکا و سراسر جهان بتوانیم رونق تجاری و سرمایه گذاری در کشور را داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: چرا باید کشورهای هم سن و سال ما در آسیا صادراتشان بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار باشد و صادرات ما تنها ۵۰ میلیارد دلار باشد؟ این هنوز سرمایه انسانی و سرمایه خدادادی که در کشور هست آیا ما باید برای تامین گندم، ذرت، برنج و شکر به دیگران نیازمند باشیم. آیا ما نباید در مسیر خودکفایی باشیم.

روحانی اظهار داشت: در بخش صنعت، معدن و تجارت بعد از برجام  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سرمایه خارجی وارد کشور شده و قراردادهایی در این حوزه منعقد شده، طرح های اقتصادی ما نسبت به زمان مشابه آن، دو برابر شده است.

وی گفت: از میان ۱۳۳ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۵۸ طرح آن تکمیل و در حال بهره برداری است و ۷۵ طرح دیگر در حال آماده شدن جهت بهره برداری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر دیروز می خواستیم راه برویم یا بدویم در مسیر مسابقات جهانی زنجیر تحریم مانع آن می شد، افزود: امروز دیگر آن زنجیر نیست اما باید ما نیز حرکت کنیم. چرا که مانع اصلی برداشته شد، روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده و روز به روز هم این روابط گسترده تر خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم ها در باغ به روی مردم باز شده و یک عده دم در باغ آمده و می گویند که سیب و گلابی کجاست؟ افزود: غاصبی آمده بود و باغ ما را غصب کرده بود ما آن غاصب را بیرون کردیم. جوانان عزیز ما نهال تازه ای را به دست جوانان این کشور کاشتیم و آماده باروری است اما آیا صبر برای باروری این نهال تازه کاشته شده لازم نیست؟

وی گفت: آنهایی که فکر می کنند ملت را می توانند با حرفهایشان نامید و مأیوس کنند در خطا و اشتباه بسر می برند. امروز باید ادبیات ما ادبیات امید، اتحاد و وحدت ملی باشد و اجازه ندهیم عده ای گفتمان یأس و فروپاشی این ملت را ترویج کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آدم دروغگو انقلابی نیست افزود: آدم هتاک انقلابی نیست، آنهایی که از یأس سخن می گویند با انقلاب اسلامی رابطه ای ندارند.

مسابقه تهدید ایران تبدیل به مسابقه سرمایه گذاری در ایران شده است

روحانی ادامه داد: آنهایی که فکر می کنند در این مملکت دو مسیر وجود دارد به آنها می گویم یک ملت بیشتر نیست، یک دولت بیشتر نیست و ما هرچه پیشرفت کردیم در سایه انسجام و کمک ملت بزرگ ایران بوده است.

وی گفت: فرق امسال با دو، سه سال پیش در این است که در سالهای گذشته در دنیا مسابقه ای بوده برای تهدید ایران، برای فشار به ایران و تحریم بیشتر ایران عزیز اما امروز در سراسر دنیا مسابقه برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر با ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در سراسر دنیا مسابقه برای سرمایه گذاری در ایران عزیز است، مسابقه برای ارتباط تجاری با ایران است، گفت: مردم بزرگوار ایران آینده و مسیر ما روشن است. باید نگذاریم عده ای در این کشور اخلاق ضدحسینی و عاشورایی را ترویج دهند. باید تلاش کنیم اخلاق محمدی در کشور استقرار یابد.

وی افزود: آمریکا را ببینید که مدعی دموکراسی و برگزاری ۵۰ و چند دوره انتخابات ریاست جمهوری است، کشور بزرگ و صنعتی که در آن اخلاق نیست چه وضعی پیدا کرده است.

رئیس قوه مجریه عنوان کرد: مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را ببینید، نحوه سخن گفتن و استهزا کردن آنها را نگاه کنید؛ ما افتخارمان اسلام‌مان است نگذاریم عده ای اخلاق را در میان جامعه سرکوب کرده و اتهام، دروغ و تهمت را شایع کنند. ما همه برادریم و به ایران و اسلام مان افتخار می کنیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: در این سفر که ظرف امروز و فردا میهمان شما خواهم بود ۱۱ شهرک صنعتی افتتاح و بیش از ۴۰ واحد صنعتی آغاز به کار خواهد کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: در این سفر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب، ۳۰۹ میلیارد تومان برای بخش راه و شهرسازی، ۱۲۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، ۷۶ میلیارد تومان برای بخش عمران، ۶۸ میلیارد تومان برای بخش گردشگری و ۱۲۵ میلیارد تومان برای سلامت در نظر گرفته می شود./مهر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار