معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای اداری شهرستان ملکان عنوان کرد:
کد خبر: ۳۲۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 02 November 2016
معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان گفت:دولت در خوشبینانه ترین نگاه سالانه با فروش سه میلیون بشکه نفت مبلغ 30 میلیارد دلار درآمد دارد در حالی که این میزان درآمد هم صرف یارانه ها و حقوق کارکنان و بازنشستگان می شود.
دکتر شبستری روز دوشنبه(امروز) در جلسه مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی شهرستان ملکان افزود:علیرغم فشارهای ناشی از تحریم ها و افت قیمت نفت و کمبود منابع،به همت مسئولین و همکاری پیمانکاران با قوت و قدرت همه پروژه ها و طرحهای عمرانی روستایی و شهری در حال اجرا هستند.
وی افزود: ای کاش زمانی که درآمد نفتی دولت سالانه 130 هزار میلیارد دلار بود پروژه ها و طرحها اجرا می شدند و به دوات یازدهم به ارث نمی رسیدند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم با خزانه خالی دولت را تحویل گرفته اظهار کرد: دولت یازدهم دولت را در حالی تحویل گرفته که 400 الی 500 هزار میلیارد تومان بدهی داشت و خزانه خالی بود.
وی از پرداخت سالیانه مبلغ  45 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم  توسط دولت خبر داد و گفت: ای کاش دولت قبلی به جای حقوق بگیر کردن 70 میلیون ایرانی که مبلغ 45 هزار تومان هم امروز هیچ تاثیری در معیشت و زندگی مردم ندارد این پول را صرف زیرساخت ها و توسعه میادین نفتی و گازی و پتروشیمی می کرد.
شبستری ادامه داد: در سال 92 دولت جدید در شرایطی روی کار آمد که فقط برای 3 روز نیاز مردم گندم در سیلوها بود این در حالی است امروز ذخیره گندم به 700 روز نیاز مردم افزایش یافته است.
وی کل اعتبارات استان را سالانه حداکثر 500 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این در حالی است که پروژه های نیمه تمام زیادی از دولت قبل به ما ارث رسیده ولی با همکاری پیمانکاران و بخش خصوصی تمام پروژه ها در حال اجرا هستند.
وی افزود: در حال حاضر چندین اتوبان نیمه تمام و یا در حال اجرا در استان وجود دارد که عزم دولت و استانداری استان به اجرای آنها معطوف شده است.
معاون سیاسی استاندار با اشاره به کمبود منابع مالی روسای دستگاههای دولتی و دهیاران و شوراها را به برنامه ریزی و استفاده از پتانسیل ها و مشارکت مردمی و منابع بخش خصوصی دعوت کرد و اظهار کرد: امروز باید کار جهادی کنیم و نباید درب هیچ مسئول اداره ای بعد از ساعت 2 بسته شود بلکه مسولین باید شبانه روزی کار کنند.
وی افزود: مسئولین باید به هر نحو ممکن مشکلات مردم را رفع نمایند و مراجعین با رضایت کامل ادارات را ترک نمایند و اگر رفع برخی مشکلات امکان نداشت مردم را توجیه کنند.
وی اجرای اقتصاد مقاومتی را وظیفه همه قوا دانست و گفت: این تصور غلط است که تصور کنیم اجرای اقتصاد مقاومتی فقط وظیفه دولت می باشد بلکه همه قوا در اجرای آن وظیفه دارند.
معاون امنیتی استاندار در ادامه از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دفاع کرد و گفت: در کشورمان تنها 5/16 درصد بودجه فرهنگی به وزارت ارشاد اسلامی داده می شود این در حالی است که بقیه 5/83 درصد مابقی بودجه به 200 نهاد فرهنگی دیگر تخصیص می یابد.
شبستری در ادامه آرامش و امنیت کشور را مرهون وجود انسجام و وحدت بین قوا دانست و تصریح کرد:کاسبان تحریم که هیچ چیز جز تامین منافع شخصی خود را دنبال نمی کنند امروز به فکر بر هم زدن آرامش و امنیت کشور هستند و مرتب بر طبل تفرقه و تخریب دولت می کوبند.
وی با رد مسائل اصول گرایی و اصلاح طلبی گفت: همه احزاب و گروهها به دور از هر گرایشی باید به آرامش کشور و خدمت به مردم فکر کنند.
معاون امنیتی استاندار از انتقادهای نابجا با هدف ناامید کردن مردم بشدت انتقاد کرد و گفت: امروز ناامید کردن مردم یکی از گناهان کبیره و عمل کردن بر خلاف خواست رهبری است.
وی افزود: دولت جدا از نظام نیست و همگان وظیفه دارند دولت را برای رسیدن به اهداف و برنامه هایش که همانا خدمت به نظام و ملت هست یاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار