هر چند همه ایران سرای من است و اگر اصفهان پیشرفت کند معتقدیم تبریز پیشرفت کرده است اما دلنگران نگاه هیئت دولت به مساله توسعه مناطق ایران هستیم که خدای نکرده بغیر از این موضع به مساله نگاه کنند.
کد خبر: ۳۳۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶ 19 November 2016
هر چند همه ایران سرای من است و اگر اصفهان پیشرفت کند معتقدیم تبریز پیشرفت کرده است اما دلنگران نگاه هیئت دولت به مساله توسعه مناطق ایران هستیم که خدای نکرده بغیر از این موضع به مساله نگاه کنند.

سال گذشته با انتخاب تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام ٰ همه انتظارها از دولت این بود که برای طرح نام تبریز آنگونه که در خور شان نام این کلان شهر است اهتمام ویِژه ای داشته باشد.

از مصادیق این اهتمام می توان به طرح این مطلب مهم در لابلای سخنرانی های مسئولین تراز اول کشور و یا اختصاص برخی امتیازات مادی و معنوی برای تبریز ٰ نام برد.

اما آنچه این روزها اتفاق می افتد چندان تناسبی بین انتخاب تبریز بعنوان مقصد گردشگری 2018 جهان اسلام و انتظارات از دولت بعنوان متولی امورات اجرائی کشور وجود ندارد.

از این اگر بگذریم که هر رییس جمهور خارجی که در سر سودای آشنا شدن با فرهنگ ایران زمین را دارد ٰ بدون تامل به اصفهان هدایت می گردد تا برای دیدن بقایای دوران حاکمیت صفوی با چند سال قدمت اقدام کنند. دریغ از این که تبریز با جاذبه های عصر آهنی خود نیز می تواند میزبان خوبی برای این مهمانان باشد.

ازاین مساله نیز می گذریم .شاید استدلال کنند که به اجبار کسی را نمی توان جایی برد ، شاید خودشان خواسته اند که به اصفهان بروند.

اما در یک نکته نقد جدی وجود دارد که گوش شنوایی می خواهدکه منصفانه به آن گوش دهد.

فاز دوم خط نخست متروی اصفهان عصر 13 آبان 95 با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و شش عضو دیگر کابینه و همچنین مسئولان استانی، شهری و نمایندگان مردم در مجلس به بهره برداری رسید.

این بخش از متروی اصفهان، بطول 20 کیلومتر و مشتمل بر 20 ایستگاه است به گفته مسئولان شهر اصفهان خط یک به صورت کامل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهردار اصفهان، در مراسم بهره برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری و 4 ایستگاه جدید ، اظهار کرد: خوشبختانه طلسم قطار شهری گام به گام در حال شکستن است.

شهردار اصفهان به درستی به شکستن طلسم این شهر در دولت جدید اشاره می کند. مترو اصفهان که بعد از تبریز ٰ مراحل ساخت خود را آغاز نموده است امروز شاهد پیش افتادن معناداری شده است.

معاون اول اصفهانی دولت برای افتتاح فاز دوم خط نخست ،6 نفر از اعضای کابینه را به اصفهان میبرد . این یعنی بسیاری از مشکلات سرراه برداشته خواهد شد.

حال سئوال اینجاست ، چرا نمی شود یک بار هم برای تبریز از این طلسم شکنی ها صورت گیرد.مگر تبریز به پیشنهاد همین دولت بعنوان مقصد گردشگری جهان اسلام انتخاب نشده است؟

چرا برای توسعه تبریز اهتمامی وجود ندارد؟ اینکه برای شهردار تبریز جایزه ای در نظر گرفته شود تا سرپوشی برای عدم توجه ها به این کلان شهر استفاده شود بسیار تعجب برانگیز است.

کار تاجائی لنگ شده است که همین هفته قبل استاندار و معاون فنی او بارها از کارشکنی بدنه دولت برای اختصاص بودجه برای استان شکوه و گلایه نمودند.

محسن رضازاده

برچسب ها: تبریز 2018 ، اصفهان ، مترو
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
کی گفته عملیات مترو تبریز زود تر از اصفهان شروع شده چرا یاوه گویی میکنی مقدمات ساخت مترو اصفهان به قبل از انقلاب برمیگرده حتی قبل از این که بخوان برای تهران مترو بکشن. و اجرای عملیات ساخت مترو تهران به سال 70 برمیگرده و دومین شهری که عملیات ساخت مترو در ان انجام شد.بیشتر هزینه های نترو هم را شهرداری داره میده اکثر بودجه اصفهان داره خرج مترو میشه شما هم تلاش کنید به جای این اخبار خنده دار.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :