قاضی پور در گفتگو با تابناک تبریز خبر داد:
نادر قاضی پور نائب رییس فراکسیون ترک زبانان مجلس در گفتگو با تابناک تبریز از تقدیم این طرح با امضای بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هئیت رییسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۳۳۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 26 November 2016
به گزارش تابناک تبریزحادثه تصادف 2 قطار مسافربری در ساعت 7.50دقیقه صبح جمعه که منجر به شهادت 44 نفر از هموطنان مان شد که دراین بین 36 نفر از این عزیزان اهل تبریز بودند ، موجی از تاسف ها را نه تنها در آذربایجان بلکه در کل کشور براه انداخت.
 
نادر قاضی پور نائب رییس فراکسیون ترک زبانان مجلس در گفتگو  با تابناک تبریز از تقدیم این طرح با امضای بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هئیت رییسه مجلس خبر داد.
 

نماینده مردم ارومیه  در ادامه با اشاره به سخنان وزیر راه در باره بیمه بودن مسافران قطار تبریز-مشهد، ابراز داشت،اظهارات آخوندی توهین به مردم آذربایجان است. وزیر حق ندارد به جایِ عذرخواهی و پاسخگویی از بیمه حرف بزند، آیا اگر از خویشاوندان آخوندی نیز در آن قطار حضور داشتند و اتفاقی برایشان رخ می‌داد، بازهم ایشان از بیمه سخن می‌گفتند؟

در حالی که همگان نگران سلامتی مابقی مسافران قطارها بوده و از بابت جان باختن شهروندان این مرزو بوم در ماتم و غم فر رفته بودند اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه این حادثه دیدگان بیمه بوده اند و جای هیچ نگرانی نیست موجی از تنفر را در میان شهروندان برانگیخته است.

متن استیضاح

 سیستم ریلی بعنوان ایمن ترین شیوه حمل ونقل در دوسال گذشته در یک محل دارای دو سانحه مرگبار شده است درحالیکه اولا عامل آن ایراد مدیریتی وخطا در برنامه ریزی بوده و نه اتفاق ثانیا در استیضاح قبلی ایرادات اساسی ایمنی حمل ونقل ریلی هشدار داده شده بود ثالثا این سانحه دردناک در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام امیزتجهیزات سیگنالینگ ان مورد سوال در استیضاح قبلی بود و بلاکبندی این مسیربعنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد میشد ولی همین بلاکبندی بدلیل سومدیریت و برنامه ریزی موجب سانحه شد
۲. علت بکارگیری نیروی بازنشسته علیرغم مخالفت وزارت اطلاعات بعنوان مسوول حراست وزارتخانه چیست و چرا علیرغم تذکرات دستگاههای نظارتی ایشان را حفظ کرده اید و درقبال دخالتهای گسترده ایشان در تخلفات اقتصادی و سواستفاده های مدیریتی سکوت کرده اید.
۳. توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه های وابسته به جنابعالی در حوزه وزارت راه و شهرسازی چیست و نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخاته چه توجیهی دارد
۴.مسکن مهر را مزخرف اعلام کرده و مسکن اجتماعی که در سال اول وزارتتان جایگزین مسکن مهر اعلام نمودید هیچگاه معرفی نشد طرح جامع مسکن را هم متوقف و بخش مسکن را بلاتکلیف کردید.
۵.علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده و متن توافق را حتی دراختیار کمیسیون عمران قرار ندادید چیست.
۶.علت اینکه در هیات دولت به جای کار وزارتخاته بدنبال طرح های حزب سازی هستید چیست(سوال کریمی قدوسی)
۷. علت عدم شفافیت در قراردادهای شرکت فرودگاههای کشور و عدم نظارت بر فعالیت اقتصادی مدیران این شرکت چیست
۸. چرا بررسی سانحه آنتونوف ۱۴۹ تهران طبس را متوقف نمودید.
۹. ۴ سانحه مرگبار هوایی و ریلی چه پاسخی دارید
۱۰. برای کشته شدن سربازان راکب اتوبوس در فارس چه پاسخی به جامعه دادید
۱۱.درتمام دنیا  با سوانحی چون سقوط انتونوف و قطار سمنان مدیرمربوطه استعفا یا برکنار میشد اما شما در سانحه انتونوف که با مجوز غیرقانونی رییس هواپیمایی وقت فعالیت میکرد رسما از ایشان حمایت کردید و جلوی استعفای ایشان را گرفتید . چه پاسخی به افکار عمومی دارید؟
۱۲. کریدورهای بین المللی عبوری از ایران بدلیل عدم اقدام بموقع در کشورهای مجاور جایگزین شده و عملا فرصتهای نسلهای اینده درحال ازدست رفتن است
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
شریک غم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
آقای آخوندی بایدازملت ایران عذرخواهی کند؛متاسفانه عذرخواهی درقاموس یسیاری از مسولین ما نهادینه نشده یا بلد نیستند عذرخواهی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
شهادت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
خدا همشون قرین رحمت کنه....روحشون شاد
فقط جهت روشنگری:
حالا وزیر هم ازش در مورد روند درمان مسافرا پرسیدن جواب داده... نمیدونسته که رسانه هاییکه فقط به فکر منافع خودشون و حزبشونن از این مصاحبه فقط همینو بزرگ میکنن.کاش مردم ما میفهمیدن تو کل مصاحبه چی گذشته و اصلا چی شده که وزیر اینجوری جواب داده هر چند همین جمله هم کلش واسه وزیر نیست.
هرچند ایشون خودش هم ترک هست و از کل ملت به ویژه مردم داغ دیده چندین بار عذرخواهی کرد...
باور کنید دوستان همه ی این شلوغ کاریا بخاطر اینه که آقای آخوندی در سال 88 رییس ستاد انتخاباتی موسوی بوده و به اصطلاح منافقون بوده... ازتون خواهشمندم بازیچه ی اهداف سیاسیون نشید و به ولله قسم در برخورد دو قطار فقط همون کسی که سیستم کنترل خاموش کرده مقصره وگرنه این اتفاق نمی افتاد.بعدا از اونم سازمان امداد و نجات که 3 ساعت بعد میاد وگرنه خیلی از هموطنان مون زنده زنده تو آتیش نمی سوختن
والسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار