کمیته برای بررسی حادثه قطار تبریز - مشهد تشکیل یافته است
دکتراسماعیل جبارزاده شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با عرض تسلیت به تمام خانواده‌ جانباختگان حادثه قطار و مردم استان، اظهار کرد: اگر هر خانوداه داغ دیده یک یا چند نفر از عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند؛ بنده به عنوان داغدار همه این 42 نفر از دست رفتگان هستم.
کد خبر: ۳۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 27 November 2016
تنها 7 مجروح آذربایجان در بیمارستان‌های سمنان و دامغان
وی افزود: تمام مجروحان منتقل شده به بیمارستان‌ها سمنان و دامغان با تحت نظارت مسئول مدیریت بحران مداوا شده و افراد محدودی هستند که در بیمارستان به سر می‌برند و اکثریت مجروحان درمان شده و طبق آمار هفت نفر مجروح باقی مانده که طبق دستور وزیر بهداشت در اولین فرصت که پزشک معالج دستور صادر کند به بیمارستان‌های استان انتقال خواهند یافت.

جبارزاده با بیان اینکه از صبح دیروز که از وقوع حادثه مطلع شدیم بلافاصله اکیپی از استان به همراه مدیر بحران به منطقه عازم شدند تا از نزدیک کنترل کنند، گفت: بنده نیز بنابه دعوت وزیر کشور که جلسه‌ای در محل هیئت دولت تشکیل شده حضور رسانده که در این جلسه دو محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


تشکیل کمیسیون عالی رسیدگی به سوانح راه‌آهن
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: این جلسه با حضور وزیر راه، وزیر کشور، وزیر بهداشت و درمان سایر مسئولان تشکیل شد که محورهای این جلسه یکی در راستای بررسی علل وقوع این سانحه جانگداز و دیگر بحث مدیریت جانباختگان بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش پیگیری علل وقوع، کمسیون عالی رسیدگی به سوانح راه‌آهن از صبح دیروز تشکیل یافته و در محل وقوع حاضر بوده و در حال بررسی هستند؛ به طوریکه در این جلسه گزارش اولیه را ارائه دادند ولی تکمیل این گزارش به زمان دیگر و البته در اسرع وقت موکول شد.

تشکیل کمیته به ریاست ترکان
استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزیر کشور کمیته مجدد دیگر را نیز به ریاست ترکان، وزیر سابق راه و شهرسازی بود و آشنا به این مسائل هست، تشکیل دادند.

وی افزود: این موضوع از طریق دو کمیته نظارت نهاد و کمیته تشکیل یافته توسط ریاست جمهوری که از امروز تشکیل یافته، مورد بررسی قرار گرفته است و اولین کار حضور در محل حادثه و مراکزی که نسبت به کنترل و کنترل مرکزی انجام گرفته است و همچنین طبق دستور وزیر کشور گزارشات به دست امده از طریق این کمیته‌ها هر چه سریع تر تکمیل شده و به اطلاع مردم نیز برسانند.

جبارزاده همچنین موضوع دوم جلسه امروز با وزیر کشور را تشریح کرد و بیان داشت: مدیریت مصدومان و نحوه انتقال‌رسانی و ... آنها بود که خوشبختانه وضعیت عمومی مصدومان بسیار خوب بوده و اکثریت این مصدومان درمان شده و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و فقط هفت نفر در بیمارستان بوده که تحت نظر هستند و هیچ نگرانی از جهت سلامتی آن‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در خصوص اینکه طبق بررسی انجام شده از محل حادثه تعداد افرادی که فوت شده‌اند 42 نفر بوده و با توجه به اینکه پزشکی قانونی تهران از نظر امکانات و تجهیزات در سطح بالایی هستند و می‌توانند سریعا به این مساله رسیدگی کنند تمام اجساد به تهران منتقل شده و به همراه وزیر بهداشت و رئیس دادگستری در این محل حضور داشتیم.

وی اظهار کرد: بقیه مسافران توسط قطار و یا اتوبوس منتقل شده اند و تا به امروز از وضعیت 49 نفر از آنان هیچ اطلاعی وجود ندارد و این تعداد به عنوان جانباختگان احتمالی این حادثه هستند.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: تاکنون با خانواده 48 نفر از این تعداد تماس گرفته شده و یک نفر باقی مانده نیز که مشخصات اش را داریم، شماره تماسی از خانواده او در دست نیست، اما سعی می کنیم تا چند ساعت آینده با خانواده وی نیز ارتباط برقرار کنیم.
وی با اشاره به سفر روز گذشته خود به تهران جهت پیگیری سانحه گفت: همراه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر دادگستری از محل نگهداری اجساد بازدید کردیم.
جبارزاده اضافه کرد: 36 پیکر و تعدادی نیز اندام وجود دارد که تشخیص پیکرها راحتر از اندام ها خواهد بود و امیدواریم تا روز چهارشنبه تعداد زیادی از این اجساد شناسایی و تدفین شوند.

وی همچنین اظهار کرد: هشت مورد از اجساد نیز به صورت اعضا هستند که مقداری در تشخیص هویت آن‌ها با مشکل روبه خواهند شد و امروز از تمام اجساد نمونه‌برداری و نمونه DNA تهیه شده است که پزشکی قانونی تهران نیز برای تشخیص قطعی و نهایی فرصتی دوباره خواست تا نتایج را دقیق اعلام کند تا بعدها نیازی به نبش قبر وجود نداشته باشد و اگر در DNA شک دارند مجدد انجام گیرد تا دیگر نیازی به بررسی در تبریز هم نباشد.

جبارزاده همچنین به DNA برداری از اقوام و نزدیکان متوفیان در پزشکی قانونی تبریز اشاره کرد و گفت: نتایج همه نمونه‌برداری‌ها در تبریز و تهران با یکدیگر تطابق داده شده و البته گفتنی است که نتایج آزمایشان DNA یک تا سه هفته زمان نیاز دارد که جواب دقیق و قطعی در اختیار قرار دهد تا جنازه‌های تشخیص داده شده منطبق شود.

وی به حضور خانواده‌های مصدومان و متوفیان در تبریز تأکید کرد و افزود: لطفا این خانواده‌های متوفیان به تهران سفر نکنند؛ زیرا بعد از اینکه نمونه‌برداری از اجساد به اتمام رسید تمام متوفیان به استان انتقال خواهند یافت و بقیه کارها در استان انجام خواهد گرفت و مطمئن باشند هر کاری که لازم باشد بنده از طرف خانواده‌های این عزیزان در تهران پیگیر هستم و بعد از اتمام آزمایشات در اولین فرصت به تبریز انتقال خواهند یافت.

استاندار استان خاطرنشان کرد: در روز شهادت امام رضا(ع) که همه مسافران قطار زوار امام رضا(ع) بودند در آن روز به یاد این عزیزان مراسمی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان استانی و ملی پیگیر این قضیه هستند و همچنین برای تسریع در روند انتقال اجساد و همچنین تشخیص هویت از مردم خواستار اندکی صبوری هستم تا بتوانیم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.

گفتنی است، امروز در استان آذربایجان‌شرقی برای پیگیری، هماهنگی و اطلاع رسانی حادثه قطار 4 جلسه کاری و تخصصی در استانداری آذربایجان‌شرقی  و همچنین اداره کل راه آهن تشکیل شد.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبر محمد زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
آرزوی سلامتی و صبر برای بازماندگان حادثه دارم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار