کد خبر: ۳۳۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 03 December 2016
به گزارش سرویس بین المللی تابناک تبریز، بعد از کودتای 15 جولای 2016 انتقادها از اردوغان بسیار زیادشده است. عمده انتقادها هر چند بدلایل منطقی حول محور رفتارهای تادیبی –امنیتی اردوغان با مخالفان گذشته و حال خود است اما به نظر می رسد سمت وسوی این انتقادها از لفاظی صرف به سمت شکل گیری یک جریان سیاسی موثر و مهم در بیخ گوش اردوغان درحال حرکت است.
 
شبکه تلویزیونی «آکیت تی وی Akit TV» وابسته به اردوغان در گزارشی اعلام کرد که «عبدالله گل» یازدهمین رئیس جمهور ترکیه برای تشکیل حزب جدید خود در برابر اردوغان با سیاستمداران سرشناس انگلیسی در اردن دیدار کرده است.
 
این شبکه تلویزیونی افزود «عبدالله گل» برای تشکیل حزب جدید خود رایزنی های خود با مقامات کشورهای غربی را آغاز کرده است و در این راستا با «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس دیدار داشته است.
«آکیت تی وی» در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه پس از استعفای «احمد داوود اوغلو» تحولات جدیدی در داخل حزب «عدالت و توسعه» در حال شکل گیری است، گزارش داد عبدالله گل با یارگیری از داخل حزب عدلت و توسعه از جمله: «احمد داوود اوغلو» ، «بولنت آرینچ» ، «حسین چلیک» ، «مهمت بشیر آتالای» ، «علی باباجان» ، «مهمت شیمشک» و «محمدعلی شاهین» حزب جدید خود را تشکیل خواهد داد.
 
قبل ازاینکه اردوغان در سال 2014 تغییر شکل حکومت ترکیه از پارلمانتاریستی به ریاست را به رفراندوم بگذارد عبدالله گل بدون هیچ مقاومتی کنار رفت تا مسیر مورد نظر اردوغان فراهم گردد. حتی داود اوغلو نیز همراهی فراوانی داشت. امااکنون بعد از گذشت بیش از یک سال از این تغییرات موج واگرائی ها ظاهرا چنان بلند گردیده است که رسانه حزب عدالت و توسعه نیز به آن اشاره می نماید.
البته بایستی متذکر شد که دیدگاه های گل و اردوغان در زمینه های مانند حقوق بشر و گرایش به اتحادیه اروپا و نیز حضور نظامی در سوریه و عراق تفاوت های مهمی دارد. اگر این دوپارگی  محقق گردد کار برای ادامه حکومت اسلامگرایان در ترکیه به مراتب سخت تر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار