کاری به این نداریم که چپ سیاسی درست می گوید یا راست سیاسی، اعتدالیون خوبند یا تندروها و هزاران قضاوت سیاسی دیگر را هم به کناری می گذاریم. فقط این جمله را می گوئیم روز 16 آذر روزی که دانشجو بایستی خود اظهاری کند. به جامعه بقبولاند هست.وجود دارد ، مفید است و...
کد خبر: ۳۳۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 04 December 2016
کاری به این نداریم که چپ سیاسی درست می گوید یا راست سیاسی، اعتدالیون خوبند یا تندروها و هزاران قضاوت سیاسی دیگر را هم به کناری می گذاریم. فقط این جمله را می گوئیم روز 16 آذر  روزی که دانشجو بایستی خود اظهاری کند. به جامعه بقبولاند هست.وجود دارد ، مفید است و...
 
شاید راه های زیادی برای این کار وجود داشته باشد. مثلا دانشجویان جمع شوند و دیوار یک مکان عمومی را رنگ آمیزی کنند به این حساب که کار عام المنفعه ای هست. یا اینکه روز دانشجو، دانشجویان عمدتا ناشاد را دور هم جمع کنند و مراسم جنگ شادی برگزار کنند. همه اینها گزینه های ممکنی است . اما نمی توان به سادگی از این مساله مهم گذشت که رسالت دانشجو اهتمام ورزیدن به مهم ترین امورات دنیا و ایران و منطقه است.
 
بنرهای تبلیغاتی برخی از مراسمات انصافا عقل از سر هر انسان منصفی می پراند. یک تشکل انقلابی در دانشگاه الزهرا جنگ شادی براه انداخته و مسابقه نقاشی هم چاشنی آن است. یکی دیگر از تشکل ها مسابقه قوی ترین مردان را برگزار می کند ..
آیا براستی این عزیزان دانشگاه و دانشجو را درست شناخته اند؟
 
تعریف این عزیزان از رسالت دانشجویی صحیح است؟
 
آیا نیازی ندارند دوباره در مورد جنبش دانشجویی و تاریخچه آن و وجه تسمیه امروز مروری تاریخی انجام دهند؟
 
نمی بینند بیخ گوش ما داعش زندگی می کند و همه مقدسات ما را تهدید می کند و در داخل کشور نیز معضلات اساسی مانند دعواهای سیاسی ، بحران های اجتماعی و اقتصادی و هزاران مساله غیر قابل قبول در سطوح مختلف مدیریتی کشور را؟
 
منصفانه باید نگریست و برخی از این عزیزان را برای آشنایی با بدیهیات کار دانشجوئی آموزش داد. از این ها گذشته ، برخی از دانشگاه های کشور نیز برنامه های خوبی ترتیب داده اند.
اما در این میان بازهم سهم استان ما و دانشگاه های ما از این برنامه های خوب بسیار پائین است.
از 63 برنامه مهم دانشگاه های کشور که با حضور افراد شاخص سیاسی برگزار خواهد گردید تنها دو برنامه آن هم با حضور نمایندگان اصولگرای تبریز سهم ما از این ظرفیت مهم دانشگاهی و اجتماعی است.
 
لاجرم پیداست که بخش اعظمی از جنبش دانشجوئی در کل کشور و به طریق اولی در استان ما با انفعال عجیبی روبر وست .شاید درمان آن احیا کردن برنامه های کرسی های آزاد اندیشی مورد نظر رهبر معظم انقلاب باشد.
 
یادداشت؛حسن ورزی 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
نزديک انتخابات دانشجوها به يادشون ميفتند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :