کد خبر: ۳۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 06 December 2016
به گزارش تابناک تبریز،  دكتر سعيد شبستري معاون سياسي امنيتي استانداري آذربايجان سعید شبستری خیابانی در همایش روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد تبریز با بیان اینکه 16 آذر، روزی تاریخی است و برای همیشه در تاریخ حماسی و سیاسی ایران اسلامی ماندگار خواهد بود، افزود: 16 آذر، مبدأ حرکت‌های موسوم به جنبش دانشجویی بود.

وی با اشاره به جریانات تاریحی کودتای 28 مرداد و ماجرای برنامه رژیم پهلوی برای سخنرانی نیکسون؛ معاون رییس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران، افزود: دانشجویان تصمیم داشتند که موقع ورود نیکسون به دانشگاه تهران اعتراض کرده و انزجار خود را نشان دهند که با اطلاع رژیم ستمگر و برخورد نظامی، تعداد زیادی از دانشجویان به شدت زخمی شده و سه نفر نیز در دانشکده فنی به شهادت رسیدند.

وی همچنین با اشاره به وقایع 15 خرداد 42؛ امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه‌ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی و ... را رهبران فکری جریان انقلابی گری و استکبار ستیز نامید و افزود: نقش دانشجویان در ابتدای انقلاب در هدایت و تحقق آرمان های انقلاب بسیار موثر و قوی بود، ولی متأسفانه در حال حاضر و در مقایسه با آن روزها، وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آغازین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه ها محور اصلی خط دهی به اقشار مختلف جامعه بودند، گفت: مردم در زمان انقلاب، منتظر کشیده شدن تظاهرات دانشگاه ها به بیرون از فضای دانشگاه بودند.

شبستری با اشاره به اقدامات تفرقه افکن دشمن و استکبار جهانی در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن می خواست کشور را تجزیه کند ولی با هدایت امام راحل و به پشتوانه مردم و مخصوصا دانشگاه‌ها و دانشجویان مسلمان، این توطئه ها نقش بر آب شد .

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، کل استکبار جهانی در کنار رژیم بعث عراق به ملت ما ظلم کردند ولی همین دانشجویان بودند که شجاعانه در مقابل آنان ایستاده و از کشور و ناموس خود دفاع کردند. جوانان دانشجو فرماندهان میدان جنگ شدند و برعلیه دشمن جنگیدند.

وی امنیت را یکی از مهم ترین و بهترین نعمت‌های خداوند به کشور دانست و اظهار کرد: آرامش کشور حاصل جان فشانی جوانان و دانشجویانی است که در تمام اعصار انقلاب، خون خود را فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند و امروز نیز صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی ایران از اسلام و آرمان های مقدس آن تحت عناوینی همچون مدافعین حرم دفاع می کنند و شهید می شوند.

به گفته این مقام مسئول، اگر مدافعین حرم نبودند باید در پشت دروازه های شهرمان می جنگیدیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با مقایسه وضعیت علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... ایران در دو دوره قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، ادامه داد: کوچکترین مسائل علمی کشور در دوره پهلوی، به بیگانگان وابسته بود و حتی یک پیچ و مهره هم نمی توانستیم تولید کنیم و ببندیم. امروز در عرصه نانوتکنولوژی، سلول های بنیادی، صنعت، تولید، هوا و فضا و عرصه تکنولوژی هسته ای و نظامی در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

شبستری گفت: ما ملتی نیستیم که دست بسته باشیم و یاد گرفته ایم که تمام تلاش و همت خود را برای روی پای خود ایستادن به کار گیریم. ملتی نیستیم که از دیکتاتورها و اجانب دستور بگیریم و به دست فرزندان غیور سرزمین مقدسمان، پیشرفت می کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها حتی یک صدم استقلال و آزادی ایران را ندارند و وابسته هستند، اضافه کرد: آنهایی که از حقوق بشر دم می زنند و ایران اسلامی را زیر سوال می برند، حتی کوچکترین ارزشی برای بانوان خود قائل نبوده و به عنوان مثال اجازه رانندگی و شرکت در انتخابات را به این قشر نمی دهند.

وی لازمه ایفای نقش دانشجویان را قبول روحیه خودباوری در آنان و پرهیز از وابستگی سیاسی دانست و ابراز کرد: دانشجو باید به ایفای رسالت اصلی خود بپردازد. دانشجوی امروز آینده ساز فردای ایران اسلامی است. دانشجو باید استقلال خود را حفظ کند و اگر استقلال خود را حفظ نکند دچار انحراف می شود. دانشجو نباید فقط به یاد گرفتن داده‌های علمی اکتفا کند و بلکه باید چگونگی روی پای خود ایستادن را نیز یاد بگیرد. دانشجو نباید تنها به دکتری گرفتن اکتفا کند، بلکه ضرورت دارد در تمامی حوزه‌های اجتماعی، خانوادگی و حتی حضور در اجتماع هم دکتری داشته باشد!

وی با اشاره به شیطنت های استکبار جهانی و بدعهدی های آنان اظهار کرد: شیطنت های استکبار جهانی تمامیت ندارد. کسی که قرار است مشکلات را رفع کند، من و شما هستیم نه کسی دیگر. هیچ کشوری برای ما دل نمی سوزاند و نسخه ای برای درمان دردهای ما نمیپیچد، خودمان باید دست به کار شویم.

وی در بخشی از سخنان خود با خطاب مجدد به دانشجویان و ضرورت افزایش نقش آفرینی آنان در جامعه عنوان کرد: ذهن و زبان دانشجو باید به دور از عصبانت و هیجان باز باشد و تحمل پذیری و مدارای سیاسی در دانشگاه ها حاکم باشد. قرار نیست همه عین هم فکر کنند و باید همه بتوانند مطالب و نظرات خود را آزادانه بگویند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کشوری که در دولت تدبیر و امید تحویل گرفته شد، کشوری بود که اجماع جهانی برای حمله نظامی به گفته رییس جمهور فرانسه بر روی آن متمرکز شده بود. در اثر تلاش دولت تدبیر و امید و دیپلماسی بسیار قوی و تخصصی آن، نه تنها اجامع جهانی بر علیه ایران اسلامی شکسته شد بلکه هفت قطعنامه بین المللی که نتیجه ای جز جنگ و یا تسلیم کشور به استکبار نداشتند، شکسته شد و به جرأت می گوییم که لغو هفت قطعنامه در سازمان ملل، در تاریخ بی نظیر است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دولت گذشته ادامه داد: متأسفانه دولت گذشته در حوزه اقتصادی نیز تورم بیش از 45 درصدی را برای مردم مظلوم و همیشه در صحنه کشور تحمیل کرده و آنان را با مشکلات متعددی مواجه کرد.

شبستری همچنین گفت: زمان تحویل استان بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، همان شهر تبریزی که به شهر پایتخت تشیع مشهور بود مملو از دختران معتادی بود که برای ماه‌های متمادی، شب های خود را در زیر پل ها سپری کرده و یا هر شب به قیمت یک هزار تومان فروخته می‌شدند!

به گفته وی، برخی مدعیان دیروز به مطالبه گران امروز تبدیل شده‌اند و می خواهند کشتی انقلاب و نظام را سوراخ کنند. این قبیل افراد باید بدانند که همه در یک کشتی نشسته ایم و اگر کشتی غرق شود همه غرق می شویم.

شبستری تصریح کرد: عده ای برای ایجاد فضای دو قطبی و اختلاف در جامعه کمر همت بسته‌اند و حتی طرف مقابل خود را بدتر از آمریکای جهانخوار می‌دانند. این همه رهبری از وحدت می گویند ولی باز هم برخی ها می خواهند همه را به جان یکدیگر بیندازند./ایسنا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :