کد خبر: ۳۵۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 05 January 2017
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز، توافق صلح فراگیر که اخیرا بین روسیه و ترکیه قبل از مذاکرات قزاقستان صورت گرفت حاوی بندی است که در آن ذکر شده حزب الله باید نیروهای خود را از سوریه خارج بکند.
 
به گفته اخبار درز پیدا کرده که بطور ضمنی توسط مولود چاووش اوغلی وزیر خارجه ترکیه هم تایید شده است این تصمیم از طریق ایران به حزب الله اعلام شده است. صرف نظر از گزافه گویی ترکیه مبنی بر خروج حزب الله از سوریه در حالی که خود ترکیه حضور نظامی در سوریه دارد و ارتش آزاد سوریه با امکانات و نیروی نظامی ترکیه شمال سوریه را اشغال کرده است،
 
چرخش روسیه که همواره به دنبال منافع خود بوده است قابل تامل است. البته جبهه مقاومت نظیر این خیانتها را در حادثه خان طومان و توافق صورت گرفته برای خروج غیرنظامیان کفریا و فوعه هم تجربه کرده است. با این حال چرخش یا خیانت روسیه به محور مقاومت این ایده در رهبران حزب الله را بوجود آورده است که اگر به خاطر مصالح جبهه مقاومت مجبور به خروج از سوریه بشود، باید خود را برای مشارکت قوی و همه جانبه در عرصه سیاسی لبنان آماده کند.
 
در چند هفته گذشته روزنامه ایزوستیا روسیه، حزب الله لبنان را به ترور رهبران میدانی مخالفان در ادلب متهم کرد که باعث دلخوری حزب الله شد.
 
این رویکرد در مذاکرات با حزب المستقبل به ریاست سعد حریری برای حل مشکل ریاست جمهوری در لبنان به خوبی نمود پیدا کرد. علاوه بر این مذاکرات حزب الله با جریان سمیر جعجع و ولید جنبلاط هم مذاکراتی درباره آینده سیاسی لبنان انجام داد که  موید نگاه هوشمندانه رهبران این جنبش برای بازگست به عرصه سیاسی است.
 
در کل لازم است همه نیروهای مقاومت از جمله ایران هم به فکر راههایی برای مقابله با سیاستهای یک بام و دو هوای روسها باشند همانگونه که رهبر شجاع و با درایت حزب الله سرنوشت خود را به بازی روسها نسپرد و با یک اقدام هوشمندانه خود را از اثرات احتمال حذف از سوریه مهیا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :