معاون رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی استثنایی و یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.
کد خبر: ۳۵۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 11 January 2017
به گزارش تابناک تبریز به نقل از المنار، «نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون در این کشور از آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شخصیتی استثنایی در کشوری استثنایی یاد کرد.

وی همچنین افزود که آیت الله هاشمی رفسنجانی در سایه رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب یک مبارز وفادار و یکی از ارکان جمهوری اسلامی بشمار می رفت.

نخست وزیر سابق عراق همچنین از آیت الله رفسنجانی به عنوان شخصیتی یاد کرد که علم و عمل را توامان با هم داشته و توانست با مواضع خود جمهوری اسلامی را در بسیاری از موارد از تنگنا و فشار خارج کند.

المالکی در پاسخ به سوالی پیرامون مواضع آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اوضاع عراق و آینده این کشور گفت: مرحوم در تحلیل موضوعات و تحولات داخل عراق از دیدگاه های روشن و دقیقی برخوردار بود و حتی از برخی سیاستمداران عراقی بیشتر به چالش ها و موانع پیش روی عراق اشراف داشت.

وی همچنین افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از عراق دیدگاه بسیار خوش بینانه ای داشت و همواره بر ضرورت حفظ وحدت و حاکمیت ملی عراق تاکید می کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار