کد خبر: ۳۵۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 11 January 2017

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با گزارش اهالی روستای صور از روستاهای اطراف شهرستان بناب، مبنی بر سرمازدگی یک جوان در باغات این روستا، عوامل امدادی اورژانس و هلال احمر به محل اعزام شدند.

وحید شادی نیا در گفت‌وگو با  ایسنا گفت: شب گذشته این جوان 35 ساله پس از اقدامات امداد ونجات توسط عوامل هلال احمر به روستای آلقو منتقل و جهت اقدامات درمانی و انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس 115 تحویل داده شد.

وی افزود: این جوان با علائم سرمازدگی از ناحیه دست و پا بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان امام خمینی (ره) بناب و سپس به بیمارستان سینا تبریز منتقل شده است.

وی ادامه داد: هویت این جوان نامعلوم است و به علت سرمازدگی تاکنون قادر به تکلم نبوده است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: سرما زدگی مجموعه‌ای از آسیب‌هایی است که به پوست در معرض سرما بخصوص در انگشتان به وجود می‌‌آید؛ به طوری که پوست در معرض هوای زیر صفر منجمد شده و بافت‌های آن از بین می‌روند.

وی ادامه داد: اولین علامت سرمازدگی احساس سرما و سفتی در انگشتان است، به تدریج احساس سوزن سوزن شدن، سوزش و بی حسی ایجاد می‌شود، وقتی اندام سرما زده گرم ‌شود، احساس درد، شوک الکتریکی و یا ضربان در اندام حس می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار