رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از اعتراض نمایندگان استان درباره افزایش میزان مالیات استان در سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان خواستار در نظر گرفتن رشد مالیاتی استان منطبق با رشد کشوری هستند.
کد خبر: ۳۶۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 14 January 2017

محمدحسین فرهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در خصوص افزایش مالیات استان آذربایجان شرقی اطلاعات صحیحی بین مردم منتشر نشده است.

وی با بیان اینکه طبق اخبار نادرست منتشر شده بین مردم، آن‌ها فکر می‌کنند که محموع مالیات دریافتی آذربایجان‌شرقی چند برابر شهرهای مانند تهران و اصفهان است، افزود: چنین چیزی صحت نداشته و میزان مالیات پیش‌بینی شده در سال 96، 0.07 مالیات تهران بوده و نسبت به اصفهان 0.39 است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: این آمار یعنی اینکه در تهران بیش از 14 برابر بیشتر مالیات گرفته خواهد شد و همچنین در اصفهان در حدود 2.5 برابر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طبق سیاست‌گذاری‌ها در مواقعی میزان مالیات در استان افزایش یافته و در استان‌های دیگر کاهش می‌یابد، افزود: در این صورت سیستم مالیاتی کشور توقع دارد تا بستر برای افزایش مالیاتی بیشتر است.

فرهنگی ادامه داد: این درصد برای استان آذربایجان‌شرقی در سال جدید افزایش یافته و مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که به اندازه 10 درصد میانگین رشد در کشور است، رشد استان را نیز در این شاخص در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه یک درصد رشد مالیات تهران به اندازه 14 درصد رشد در استان آذربایجان‌شرقی است، گفت: در این راستا نمایندگان در تلاش هستند تا این رشد، منطبق با رشد میانگین کشوری باشد و بیشتر از آن نباشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
آقای فرهنگی شما بفرمایید که چرا مثلا رشد 1 درصد مالیات در تهران یعنی رشد 14 درصد در تبریز. برای اینکه در تهران درآمد هم 14 برابر تبریز هست. در اصفهان هم به گفته جنابعالی رشد 1 درصد 2.5 برابر رشد در اذربایجان شرقی که این هم بدین معنی است که درآمد در اصفهان 2.5 برابر اذربایجان شرقی است که 2.5 برابر مالیات بیشتر می دهد.
حالا سئوال من این است که آیا اذربایجان شرقی که 2.5 برابر کمتر از اصفهان درآمد دارد باید به اندازه اصفهان مالیات بدهد. آیا این درست است. این به این معنی است که یک نفر که حقوقش 1میلیون است 100 هزار تومان مالیات بدهد و دیگری با 2.5 میلیون هم همان 100 هزار تومان است آیا این درست است.
در صورتیکه رشد مالیات اصفهان 2 درصد هست که اگر این را ضرب بکنیم به 2.5 باز می شود 5 درصد که با 14 درصد اذربایجان شرقی قابل قیاس نیست.
اما جنابعالی لازم نیست برای ما فرمول مالیات بدهی و توجیه کنی نماینده این ملت فلک زده هستی برو کسانی رو توجیه کن سبب شده اند افزایش مالیات داشته باشیم. این ظلم بزرگی است. این مردم نباید نمایندگان اذربایجان شرقی را ببخشند.
تابناک یکبار هم که شده این پیام را پخش کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
دولت یازدهم به بهانه دولت قبلی مردم را با این گرانیها بخاک سیاه کشیده و حالا گستاخی نوابغ اقتصادی دولت در ضربه زدن به استان آذربایجان شرقی برای چیست؟ بعقیده من واقعا بقول دائی جان ناپلیئون دست انگلیس تو کاره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :