معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: توسعه بسیاری از مراکز علمی و ایجاد زیرساخت های علمی و فنآوری در کشور مرهون تلاش و دوراندیشی حضرت آیت ا.. هاشمی رفسنجانی است.
کد خبر: ۳۶۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه شورای فناوری و اطلاعات استان با اشاره به مجاهدت های آیت هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از انقلاب اسلامی و همچنین دوراندیشی و تلاش های  مثال زدنی ایشان برای توسعه کشور در تمامی بخش ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با رحلت حضرت آیت ا.. هاشمی رفسنجانی کشور ایران گوهر گرانبهایی را از دست داد که آیندگان و تاریخ در خصوص این مرد بزرگ به خوبی قضاوت خواهد کرد.

وی صبوری، دلسوزی و وفاداری به انقلاب،اسلام ، امام و رهبری را از ویژگی های بارز  ایشان برشمرد و گفت: تبعیت از امام و رهبری جزء خصلت حضرت آیت ا.. هاشمی رفسنجانی بود و این بزرگ مرد به لحاظ اینکه به کشور و انقلاب وفادار بود هرگز اصول حرکتی خود با توجه به نایملات فراموش نکرد.

مهندس رحیمی بابیان اینکه آیت ا.. هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه های خود را  برای انقلاب و کشور هزینه کرد و  گفت: ایشان علیرغم تهمت ها و افتراهایی که زده می شد قبل از انقلاب جزء افراد سرمایه دار بود اما در مسیر مبارزه با رژیم طاغوت بسیاری از سرمایه های خود را در این مسیر هزینه کرد و افراطیون با این تهمت ها و افتراهایی که به ایشان زدند چه پاسخی برای خود دارند؟

معاون هماهنگی توسعه اقتصادی و منابع انسانی استانداری در ادامه با اشاره تلاش های انجام شده در دولت سازندگی گفت: در دولت سازندگی به توسعه تمامی حوزه ها به ویژه توسعه فنآوری و ICT توجه ویژه شد و اگر  امروز کشور در بخش فنآوری به توسعه های خوبی دست پیدا کرده زیرست های اصلی آن در دولت سازندگی شکل گرفت.

وی در ادامه توسعه بسیاری از مراکز علمی کشور را مرهون دوراندیشی آیت ا.. هاشمی عنوان کرد و گفت: ایشان با هوشمندی دانشگاه آزاد اسلامی را تاسیس کردند که این دانشگاه در حال حاضر علاوه بر اینکه چندین هزار شغل در کشور ایجاد کرده و مانع از مهاجرت جوانان برای ادامه تحصیل به خارج شده، تولید ثروت  را برای کشور و انقلاب به دنبال داشته است که اینها همه از حاصل دوراندیشی و آینده نگری این مرد بزرگ است.

وی خاطرنشان ساخت: حضرت آیت.. هاشمی رفسنجانی وقتی توسعه علمی را در مراکز دانشگاهی مشاهده می کردند اشک در چشمان ایشان جاری می شد که این نشان از دلسوزی، نیت خالص و دل پاک ایشان برای توسعه روز افزون ایران اسلامی داشت که من بارها این موضوع را به عینه مشاهده کردم.

معاون هماهنگی توسعه اقتصادی و منابع انسانی استانداری بیان داشت: وقتی ایشان در خصوص مسائل علمی به دانشگاه ها می آمدند سوال های بسیار تخصصی و علمی می پرسیدند که حتی افراد دانشگاهی و تحصیل کرده هم حیرت زده می شدند که ایشان چقدر از هوش و ذکاوت بالایی در سایر حوزه ها به خصوص حوزه علمی نیز برخودار است.

وی در پایان با بیان اینکه آیت ا..هاشمی، عزت و بزرگی را با خود به ارث برد، تصریح کرد: باید  با الگو گرفتن از چنین انسان های بزرگی که برای همه یک تجربه گرانسنگ است با عشق و علاقه برای توسعه بیش از پیش کشور و انقلاب اسلامی کار کنیم و تلاش، کوشش و جدیت دو  چندانی داشته باشیم تا استان به جایگاه اصلی خود در تمامی زمینه ها رسانده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار