فرماندار اردکان گفت: برنامه‌های دهه فجر بر محور احیای امید و نشاط ‌آفرینی در جامعه باشد.
کد خبر: ۳۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی  در دومین جلسه ستاد دهه فجر اردکان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در سال 57 بر خلاف بسیاری از انقلاب‌ها در سراسر تاریخ، ماهیت فرهنگی و دینی داشت، آن‌را برخاسته از شور و شعور مردمی بر پایه عدالت‌خواهی و حق‌طلبی دانست.
وی اضافه کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه شعار اساسی و بنیادین انقلاب اسلامی ایران بود که تحقق هیچ‌کدام بدون دیگری امکان‌پذیر نیست.
فرماندار اردکان با اشاره به نقش رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام، ریشه خوشبختی یا بدبختی ملت‌ها را در عنصر فرهنگ می‌دانست و با تکیه بر همین منطق و به پشتوانه همراهی مردم، توانست حکومت استبدادی و وابسته طاغوت را شکست دهد و نظامی مردمی، مستقل و آزاد را پایه‌گذاری کند.
مقیمی با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، از وی به عنوان یاور همیشگی امام، مردم و رهبری و از مهم‌ترین شخصیت‌های انقلاب اسلامی در دوران مبارزه و پس از آن یاد کرد و گفت: فقدان آن‌مرحوم که حقیقتاً از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین افراد در انقلاب بود، ضایعه‌ای بزرگ برای مردم و نظام است.
وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها افزود: مهم‌ترین برنامه برای این ایام باید احیای امید، نشاط‌آفرینی و پویایی جامعه باشد.
مقیمی گفت: برنامه‌ریزی باید به این سمت باشد که با مسن‌شدن نسل انقلاب، پیام‌ها و دستاوردهای انقلاب به نسل‌های آتی که سرمایه‌های این نظام‌اند منتقل و برای آنان محفوظ بماند.
فرماندار اردکان بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری و اجرای برنامه‌های تکراری و بی‌محتوا در ایام دهه فجر تأکید کرد و گفت: فضاسازی‌های شهری با تولید محتوا همراه باشد و از کارهای کلیشه‌ای جلوگیری شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس عواملی به وجود آمد که اولین و مهم‌ترین آن خداجویی و حق‌طلبی مردم ایران بود.
حجت الاسلام فخرالدینی در تشریح ریشه‌های انقلاب اسلامی، از بین رفتن فساد و گناه و چیرگی فهم و شعور و علم بود.
وی به سخنی از امام خمینی اشاره کرد و افزود: امام فرمودند باید مسلسل‌ها تبدیل به قلم شود و به برکت انقلاب، این مهم در حال تحقق است.
فخرالدینی در پایان با بیان خاطراتی از شهدا به اهمیت احترام و حفظ عزت خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل ستادهای دهه فجر در کشور، در واقع حفظ پرچم این شهداست.
در این نشست هریک از اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر شهرستان اردکان به بیان برنامه‌ها و نظرات خود پرداختند.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار