پیشکسوت فوتبال ایران گفت:امیدوارم برانکو به فکر تیم خودش و کی روش هم به فکر تیم ملی باشد.
کد خبر: ۳۶۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 16 January 2017
 رسول خطیبی در حاشیه کلاس مربیگری اظهار داشت: من از گری فیلیپس و محصص و کمیته آموزش تشکر می کنم. این کلاس بعد از 7سال برگزار شد و کلاس خیلی خوبی بود. همه همکاران تا آنجایی که صحبت می شد، استفاده کردیم و مفید بود. خیلی چیزها یاد گرفتیم و این کلاس ها هر چقدر برگزار شود، روی دانش مربیان ما تاثیرگذار است. خیلی خوشحالم که دراین کلاس بودم.

وی درباره عدم نتیجه گیری باشگاهی ایران در آسیا افزود: من موقعی که در امارات بازی می کردم و سخت افزار و امکاناتی که مهیا می کردند، گفتم که فوتبال امارات از ما جلوتر می زند. در باشگاههای آسیا می بینید که آنها تیم های ایرانی را حذف می کنند. آنها آینده را نگاه می کنند اما فوتبال ما درگیر بحث های مدیریتی و حاشیه ای است. شما نگاه کنید مربی نداریم به غیر از فولاد مجید جلالی که واقعا از پایه ها استفاده کند.

سرمربی سابق ماشین سازی تصریح کرد: همه متاسفانه نتیجه را می خواهند و مشکل اساسی ما پایه ها هستند. ساختاری نیست و این در آسیا به تیم های ایرانی ضربه می زند. قطعا تیم های دیگری که این اهداف را دنبال می کنند، خوب نتیجه می گیرند. امسال تیم هایی در آسیا داریم که امیدوارم موفق باشند. فکر می کنم ذوب آهن یک مقداری خوب کارکرده است و برایشان آرزو موفقیت می کنند.

وی افزود: برنامه ریزی وجود ندارد. شما نگاه کنید در پایه های استقلال چه مشکلاتی هست. هیچ موقع از تیم های امید و جوانان به بزرگسالان نمی توانند اضافه کنند. مجبور می شوند که بازیکنان گران قیمت بگیرند. مشکل اصلی فوتبال ما برنامه ریزی است. اگر بازیکنی را یک میلیارد می گیریم، ریسک بزرگی است. تیم ذوب آهن را نگاه کنید که بازیکن اسم و رسم دار ندارد اما از بازیکنان جوان و باانگیزه استفاده می کند. مثلا فولاد خوزستان و سپاهان نیز چنین وضعیتی در پایه های خود دارند.  متاسفانه من فکر می کنم هزینه های الکی در جذب بازیکنان خرج می شود.

خطیبی در خصوص وجود دلالان در فوتبال گفت: دلالان واقعیتش خیلی صحبت شده و فکر می کنم فایده ای ندارد. در رسانه ها صحبت می شود و هیچ کس جلودار آنها نیست. من تازه یک لیستی را از بازرسی کل کشور دیدم که حدود 50 نفر باید از فدراسیون بروند. فقط بازنشسته ها نبودند و بحث های دیگری هم بود. نشان می دهد که در مجموعه مدیریتی هم مشکل داریم. من مدیران عاملی را می شناسم که شب و روزشان با این دلالان است. ما اگر در آکادمی ها کار کنیم که خبری از دلالی نیست، موفق می شویم. چون این کار را نمی کنیم و بازار دلالان گرم است. من دلالی را می شناسم که بنز سوار می شود و مربی که چند سال است کارمی کند با پرشیا می آید.

وی در پایان درباره اختلاف کی روش و برانکو افزود:بیشتر در برنامه ریزی تیم ملی این موارد هست. خیلی نباید در این باره صحبت شود. فوتبال همواره به حاشیه می رود. همه چیز را رها کردیم و این مسائل را بحث می کنیم. اعتقاد دارم پروسه ای که شروع شده، زودتر تمام شود. تاج با هر2 نفر صحبت کرده است. امیدوارم برانکو به فکر تیم خودش و کی روش هم به فکر تیم ملی باشد. این صحبت ها لوث شده است./کاپ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :