مدیر روابط عمومی محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز با رسیدن شاخص های آلایندگی آن به 126 پی. اس. آی، در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 16 January 2017

داوود قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص شاخص آلودگی هوای امروز تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز 126 پی‌ اس آی رسیده و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین کودکان در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند، گفت: کاهش آلودگی هوا به همت مردم نیاز داشته تا با استفاده از وسائل نقلیه عمومی و پرهیز از استفاده خودروهای شخصی میزان آلاینده‌ها را کاهش بخشند.

مدیرروابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست استان افزود: مردم نقش اصلی در کاهش آلودگی هوا را دارند و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی علت آلودگی هوای تبریز از ابتدای آغاز فصل زمستان را پایداری هوا و وارونگی جوی دانست و گفت: میزان مصرف زیاد انرژی توسط مردم و استفاده از خودرهای شخصی و وارونگی هوا منجر به آلودگی هوای بیش از 20 روز تبریز بوده است.

قاسم‌زاده یادآور شد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :