آیت‌الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: آنچه موجب عزت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شد شخصیت انقلابی و همراه امام و رهبر بودن وی بود که از دوران جوانی تا آخرین لحظه مرگ ادامه داشت.
کد خبر: ۳۶۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب بناب با بیان اینکه علما در اسلام از جایگاه والایی برخودار هستند، تصریح کرد: هیچ قشری از جامعه به اندازه علما در برابر خدا و مردم وظیفه سنگینی بر دوش ندارد.

وی گفت: طلبگی دو مرحله دارد مرحله تحصیل و مرحله اجتهاد که به عنوان یک عالم و مجتهد در جامعه گام بر می‌دارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما طلاب باید افتخار کنیم که لباس این شغل را به تن داریم زیرا که ما سرباز امام زمان (عج) هستیم و باید بستر زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شخصی فقیه و مجتهد است و بارها پیش آمده که خواستند به ایشان مدالی بدهند ولی ایشان خودداری کرده و گفتند که شغل طلبگی برای ما بهترین مدال است.

وی افزود: طلاب باید بدانند که شغلشان یکی از مهمترین شغل‌های جامعه است و پس از فارغ‌التحصیلی از افراد شاخص جامعه می‌شوند.

این مرجع تقلید گفت: نظم یکی از مواردی است که طلاب باید همواره رعایت کنند تا موفق باشند و همچنین طلاب باید به ادبیات بیش از پیش اهمیت بدهند تا بتوانند خطیب و مؤلف خوبی شوند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه علم فقه علم آسانی نیست، عنوان کرد: از دانشگاه‌ها هر سال صدها دکتر و مهندس فارغ‌التحصیل می‌شود ولی از حوزه علمیه هر 50 سال یک مجتهد تربیت می‌شود که این نشان از دشواری علم فقه دارد.

وی با اشاره به شخصیت امام راحل گفت: امام خمینی (ره) شخصی فقیه عارف و مجاهد بود که توانست انقلاب کند و سلطنت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را در هم بپیچد.

این مرجع تقلید به ابعاد مختلف انقلاب و رمز پایداری آن بعد از گذشت حدود چهار دهه اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی مذهبی است و باید بدانیم که نخستین شب پس از خاک‌سپاری از ما پرسیده می‌شود که برای انقلاب چه کردی و چه اقداماتی در راه پایداری آن انجام دادی.

آیت‌الله نوری همدانی هشت سال جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: 35 دولت به صدام و رژیم بعث کمک می‌کردند که انقلاب ما را نابود کند ولی انقلاب موجب شده بود جوانان ما بیدار شوند و در میدان نبرد علیه دشمن سینه سپر کنند.

وی تأکید کرد: در زمان کنونی ما طلاب وظیفه‌داریم دشمنان را بشناسیم و نگذاریم فعالیت کنند که بخواهند کشور ما را با چالش مواجه سازند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه روحانیون نباید به خود مغرور شوند گفت: امام خمینی (ره) نیز در وصیت‌نامه خویش به مردم اشاره کرده و به مسوولین سفارش کرده که قدر مردم را بدانید.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خویش بر ضرورت انقلابی بودن طلاب تأکید و خاطرنشان کرد: آنچه موجب عزت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شد شخصیت انقلابی و همراه امام و رهبر بودن وی بود که از دوران جوانی تا آخرین لحظه مرگ ادامه داشت.

این مرجع تقلید ادامه داد:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وفاداران به نظام به شمار می‌آمد و به همین دلیل مردم نیز از کسی که به انقلاب وفادار است تجلیل و تقدیر می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار