آقای بهبودی معاون برنامه ریزی استاندار چنان با اصحاب رسانه سخن می گویند که انگار برای توجیه عده ای طفل دبستانی احتجاج می نمایند.هر چند اگر در این خصوص قلم فرسائی کنیم احتمالا انگ بی سوادی خواهیم خورد اما می ارزد که چند قلم توضیح در این باب خدمت با سوادان جامعه خود تقدیم نمائیم.
کد خبر: ۳۶۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 17 January 2017
 آقای بهبودی معاون برنامه ریزی استاندار چنان با اصحاب رسانه سخن می گوید که انگار برای توجیه عده ای طفل دبستانی احتجاج می نماید.هر چند اگر در این خصوص قلم فرسائی کنیم احتمالا انگ بی سوادی خواهیم خورد اما می ارزد که چند قلم توضیح در این باب خدمت با سوادان جامعه خود تقدیم نمائیم.

1-  داوودی با بیان اینکه لایحه بودجه پیش بینی درآمدهاست، اظهار می کند: لایحه بودجه صرفا شناسائی محل درآمدها ست و هنوز تصویب نشده است. وچون تصویب نشده بنابراین سندیتی ندارد.
در پاسخ این فرمایش بایستی متذکر شد، مبالغ مندرج در بودجه ریزی ابتدائا از سوی استان ها به سازمان برنامه ریزی و بودجه پیشنهاد می گردد و آن سازمان بر آن اساس بودجه ریزی می کند.
حال باید پرسید بر چه مبنایی این اعداد(نرخ مالیات 13.5درصد) که از میانگین کشوری به مراتب بالاتر است از سوی استان پیشنهاد شده است؟

2-بهبودی در تطهیر اقدام خود می گوید : در چند سال گذشته نیز 100 درصد مالیات های پیش بینی شده، وصول نشده است.
این یعنی فرار رو به جلو ایشان. بهبودی بجای اینکه اشتباه خود را بپذیرد سعی می کند اهمیت موضوع را تقلیل دهد تا افکار عمومی بیش از اندازه وی را ملامت نکنند.
3-بهبودی می گوید : در تمامی کشورها، دولت جامعه را با دریافت مالیات اداره می کند و هر چقدر اقتصاد پررونق باشد وصول آن نیز بیشتر می شود که در شرایط رکود اقتصادی نباید فشار مالیاتی به مردم وارد شود.
این سخن ایشان موقعی صحیح است که جامعه در شرایط معقولی قرار گرفته باشد. در زمانی که رکود همه اقشار و اصناف کشور را فراگرفته است افزایش نرخ مالیاتی استان اقدامی بر ضد منافع استان تلقی می گردد. مگر ایشان از 27 کارخانه بحرانی تبریز خبر ندارند که حتی ماه هاست حقوق کارگران خود را هم نتوانسته اند بپردازند چگونه بار ناشی از افزایش مالیات را تحمل خواهند نمود؟
4-معاون استاندار  در اوج پیشنهادات  خود، برای جبران این افزایش شناسائی مودیان جدید مالیاتی را طرح نمود. امری که قطعا نیازمند زمانی کافی است و حتی المقدور ، برای اعمال این نوع تغییرات نیازمند ماه ها زمان هستیم. اگر این فرض را بپذیریم بایستی این نرخ 13.9 را برای سال 96 عملیاتی کنیم و مطمئن باشیم که افزایش مودیان مالیاتی برای سال 96 استان درآمدی حاصل نخواهد کرد.
کوتاه سخن اینکه بهتر است مدیران دولتی این شعار نخستین حسن روحانی  را مطلع کلام خود قرار دهند که بر شفافیت دولت تاکید می نمود. هرچند شاخه استانی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی تکیه کلام بی سواد روحانی را ظاهرا برای استفاده معمول خود بیشتر ترجیح می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :