از حادثه تلخ پلاسکو پنج روز گذشت و نشانی از زنده بودن محبوس شدگان یافت نشد. خبرها همه ناراحت کننده بود و تعداد زیادی از آتش نشانان قهرمان در این اتفاق به شهادت رسیدند. به منظور اطلاع رسانی بیشتر، لحظاتی پیش نشست خبری بررسی حادثه پلاسکو با حضور تنی چند از مسئولان آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 23 January 2017
به گزارش «تابناک»؛ لحظاتی پیش نشست خبری بررسی حادثه پلاسکو با حضور سردار محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران، قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، دکتر قاضی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی، مهندس جاوید معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و ملکی سخنگوی بحران پلاسکو آغاز شد.

در این نشست، مهندس جاوید  ضمن تشریح مختصات ساختمان پلاسکو گفت: 50 درصد آواربرداری انجام شده و از آنجایی که متوفیان در زیر خاک هستند سرعت آواربرداری متناسب با این مسئله تنظیم شد به گونه‌ای که در دو مرحله کشف اجساد را در دستور کار قرار دادیم که یک مرحله در زمان آواربرداری و یک مرحله نیز پس از انتقال نخاله‌ها به زمین هفت هکتاری در خیابان خیام است که متخصصان با دستگاه‌های پیشرفته و سایر امکانات یک بار دیگر کشف جسد را پیگیری می‌کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در این نشست خبری گفت: از روز پنج شنبه به دنبال هماهنگی با معاونت دادستانی، تیم تشخیص هویت و تعیین علت فوت در مرکز کهریزک مستقر شد. تا کنون شش پیکر در اختیار اداره کل پزشکی قانونی استان تهران قرار گرفت که معاینه تخصصی، ظاهری و اخذ نمونه ها برای بررسی دقیق و تعیین علت فوت انجام شد. همزمان کار تشخیص و احراز هویت صورت می گیرد و سعی کردیم از کلیه پیکرها نمونه DNA اخذ شود.
 
وی افزود: تا کنون نمونه 15 خانواده آتش نشانان اخذ شد و یک مورد از بیمارستان شهید مطهری ارسال شد که از این مورد نمونه برداری انجام ندادیم. از 4 خانواده متوفیان نیز نمونه DNA اخذ شده که این افراد غیر آتش نشان هستند.  تا کنون شش پیکر در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته و قرار است یک پیکر دیگر نیز ارسال شود.
 
در این نشست، محمد شهریاری، معاون دادستان تهران نیز گفت: حسب تکلیف قانونی در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو بودیم، ارائه مشاوره قضایی به اهالی و کسبه هدف ما بود. اولویت ما خارج کردن احتمالی زندگان و سپس جان باختگان و اجساد مطهر آنها و بعد اموال است.
 
وی تأکید کرد: شخصا در پاساژ کویتی ها حاضر و از نزدیک روند را مشاهده کردم. در همان لحظه اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند و اجساد را معاینه کردیم. اجساد دارای تروما و فساد نعشی پیشرفته بودند. این شایعه در مورد زنده بودن آنها با بررسی صورت گرفته تکذیب شد. خدمات قضایی در مورد مالکین و متصرفین داشتیم. 

شهریاری ادامه داد:  بعضا شایعاتی مطرح می شد که این افراد زنده هستند اما با بررسی پزشکی مشخص شد که این تکذیب می شود و این افراد حیاتی نداشته اند. افرادی تقاضای بردن اموال در معرض خطر را داشتند که ما مجوز قضایی را دادیم.
 
این مقام مسئول در ادامه اشاره کرد: گاو صندوق ها در محل گاراژ قرار داده شد تا تحویل مالکان شود. از مالکان و کسبه تقاضا داریم حوصله بیشتری داشته باشند و اولویت ما را رسیدگی کنند تا پس از کشف اجساد، به وضعیت آنها رسیدگی کنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار